Міні-болід: Киянин відродив призабутий вид транспорту

Колись було таке поняття, як автороллер, були Messerschmitt KR, Oskar-Velorex та інші кабіненроллери. Але тільки недавно автороллер повернув до життя український майстер.

Говорити, що це новий вид транспорту, мабуть, все-таки нескромно - було ж колись таке поняття, як автороллер, були Messerschmitt KR, Oskar-Velorex та інші кабіненроллери. Але на недавній виставці OldCarLand призабута тема заграла новими фарбами, інформують Патріоти України.

В Україні їх тисячі - бічних причепів ВМЗ-«Супутник» від іжевських мотоциклів п'ятого покоління. «Юпітери» і «Планети» відживають своє і масово йдуть у відставку, а коляски від них, зазвичай збережені краще мотоцикла, залишаються не при справах.

Автороллер на відміну від скутера пропонує інший рівень комфорту, не виключаючи при тому задоволення від водіння для пілота

Один з учасників весняного OldCarLand'a перетворив списану мотоциклетну коляску в спортивний снаряд для розважальних прогулянок. Чесно кажучи, подібна ідея давно висіла в повітрі: симпатичний обтічний монокок вятсько-полянського виробництва, неодмінно яскравого кольору, так і просився, щоб хтось нарешті зробив з нього самостійний транспортний засіб.

Компоновка

Одномісний ролер отримав 50-кубовий моторчик і два керованих передніх колеса з незалежною пружинною підвіскою. Маленький «двотактник» приводить єдине заднє колесо - і його 4 - 5 «конячок», і цих трьох точок опори машинці цілком достатньо. 10-дюймові колеса з безкамеркамі розмірністю 3,50-10 запозичили від сучасного скутера.

Передня підвіска повністю ручної роботи, оскільки аналогів автороллеру для запозичення просто не існує

Відкритий корпус коляски виробництва Вятско-Полянського машзаводу залишився практично без змін, за винятком декількох вирізів, зроблених для адаптації сторонніх агрегатів. Потужна рідна рама і мотоциклетне колесо з підвіскою отримали відставку, замість неї кокон кузова посилили легким трубчастим каркасом. Вийшла така собі напівнесуча конструкція, як тепер модно говорити - з інтегрованою рамою.

Агрегати

Найцікавіше в цьому транспорті - передня частина його шасі. Підвіска і рульове цілком саморобні, можна сказати, авторської роботи. Кожне з коліс гойдається на одному зварному трикутному важелі, підпертому похилою амортизаційною стійкою.

Рульове управління - рейкове, причому механізм оригінальний, ручної роботи. Він зроблений з полозу “санчат” від переднього сидіння легковика і мотоциклетного ланцюга з ведучою зірочкою. Завдяки такому рішенню рейка вийшла компактною, вона помістилася під ногами водія, ззаду педального вузла. У рульовій трапеції крім того використані пара кульових наконечників і дві стандартні різьбові розтяжки.

Втручання в дизайн коляски зразка 1980-х мінімальне, але маленький болід і з сьогоднішніх позицій виглядає дуже цікаво

Силовий агрегат і задня підвіска вирішені традиційно для подібних ролерів: єдиний блок двигуна і трансмісії взяті від сучасного скутера, і так в зборі укріплені в задній частині машини. Таким чином автороллер отримав і двигун, і трансмісію, і задню підвіску одним махом.

Салон

Якщо технічні рішення автора проекту багато в чому оригінальні і навіть сміливі, то щодо ергономіки за нього все вирішили ще вятско-полянські конструктори наприкінці вісімдесятих років ХХ. Однак, хоча серйозних переробок кузов коляски не зазнав, одну важливу частину все ж замінили - сидіння.

Кокпіт роллера - не найяскравіша його частина, але це тимчасово: робота над проектом поки не закінчена

Посадка людини, яка перетворилася з пасажира на драйвера, стала нижчою, більш природною для водія транспортного засобу. І ще одне важливе рішення - кермо, точніше, штурвал. Його форма, по-перше, зроблена такою, щоб не заважати колінам пілота, а по-друге, щоб відповідати куту повороту передніх коліс, адже через коротку рейку штурвал повертається не так, як звичайне кермо.

То що?

Такий ось вийшов у нашого співвітчизника цікавий апарат - привабливий зовні, багатообіцяючий по суті. З огляду на кількість непотрібних колясок від ІЖей на безкрайніх територіях нашої країни, у подібного транспорту можуть бути широкі перспективи. У всякому разі, нам здається, що такий ролер буде дуже цікавий на ходу, і ми ризикнемо пообіцяти вам його тест-драйв в найближчому майбутньому.

Джерело: Auto24
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Вибори на носі? Чому Новинський обіцяє шантажувати Зеленського, - Марина Данилюк-Ярмолаєва

середа, 14 травень 2025, 23:00

"Президент Зеленський заявив, що проросійський олігарх Новинський погрожував йому та його родині. Причому, підозру у державній зраді йому оголосили ще минулоріч, але продукти його ТМ "Верес" досі на полицях усіх крамниць, та й екстрадувати прислужника ...

Переговори в Стамбулі: Став відомим склад української делегації - ЗМІ

середа, 14 травень 2025, 22:52

Президент України Володимир Зеленський 15 травня відвідає Туреччину, де планує зустрітись з президентом Туреччини Реджепом Таїпом Ердоганом. Окрім українського президента, до Туреччини, де може відбутись зустріч з російською делегацією, приїде ще декіл...