​У 2020 році на світовому ринку нафти настане колапс

Зараз все більше аналітиків, трейдерів і важкоатлетів індустрії попереджають про ризики для ринку, а одна судноплавна група навіть заговорила про загрозу для світової торгівлі і морської безпеки.

Ілюстрація. Фото: Українські НовиниМартін Таллет, консультант з більш ніж 40-річним досвідом у сфері переробки нафти, два роки тому представив в ООН результати дослідження, присвяченого наслідкам введення жорстких стандартів для суднового палива. Експерт змалював похмуру картину майбутнього, проте стандарти все одно затвердили. Вони повинні вступити в силу в 2020 році, повідомляють Патріоти України з посиланням на rusjev.net.

Сьогодні Таллетт стурбований ще сильніше. Зокрема, він підкреслює, що до 2020 року попит виросте настільки, що світу потрібно на 2.3 млн. барелів нафти в день більше, ніж він передбачав у своєму попередньому дослідженні. Приблизно стільки споживає вся Німеччина.

«Головна відмінність нинішньої ситуації в тому, що з 2016 року світовий попит істотно виріс. Ми не думаємо, що переробна галузь зможе виробляти ті обсяги палива, які дозволять забезпечити 100% попиту. Ситуація може виявитися вельми хаотичною і стресовою», - попередив Таллетт, президент массачусетської консалтингової компанії EnSys Energy & Systems Inc.

Зараз все більше аналітиків, трейдерів і важкоатлетів індустрії попереджають про ризики для ринку, а одна судноплавна група навіть заговорила про загрозу для світової торгівлі і морської безпеки.

Компанія Таллета, яка раніше співпрацювала з Міжнародною морською організацією при ООН, планувала провести ще одне дослідження для агентства, коли ММО була в процесі прийняття рішення по дату набрання чинності правил, які передбачають скорочення вмісту сірки в більшості видів палива до 0.5% з 3.5% в більшості країн світу одночасно. Організація зробила вибір на користь дослідження про наявність наявних запасів палива, і, за відомостями нідерландської CE Delft, дефіциту в світі не очікується. Однак за підсумками спільної роботи EnSys і Navigistics Consulting прийшли до протилежних висновків.

Якщо говорити коротко, Таллетт, хімік-технолог за освітою, вважає, що проблема в нестачі обладнання для очищення сировини від сірки в переробній промисловості. Таким чином, задовольнити попит суден на паливо можна буде тільки в тому випадку, якщо дизель (спочатку, за оцінками Таллетта, близько 3 млн. барелів на день) буде використовуватися як паливо для суден. Але на практиці це виглядає нереалістично, вважає експерт.

Часу достатньо

Крім цього, Таллетт зазначає, що після вступу нових правил в силу потрібно більше сирої нафти. Якщо він має рацію, то зараз, можливо, вже занадто пізно займатися цим питанням з законодавчої точки зору. В рамках процесів ММО на прийняття і повне застосування зміни правила піде 22 місяці - на сім місяців довше, ніж в силу вступить запланована на сьогоднішній момент зміна.

ММО вважає, що дала переробній галузі достатньо часу, щоб підготуватися - внесення коректив у правило обговорювалося задовго до настання 2016 року. Також організація стверджує, що працює над забезпеченням рівного і плавного перехідного процесу і готова допомогти власникам суден, якщо ті не зможуть знайти паливо відповідно до нових правил, коли вони почеуть діяти. У свою чергу, CE Delft як і раніше впевнена, що ніяких різких коливань на ринку нафти не буде.

Дефіциту не буде?

«З фундаментальної точки зору дефіциту бути не повинно, навіть якщо галузь спочатку зіткнеться з труднощами, а деякі регіони - з проблемами в сфері поставок», - сказали в нідерландській CE Delft.

В останні роки деякі великі нафтові компанії почали виробляти продукти екологічно безпечні з ультранизьким вмістом сірки, що повинно допомогти переробної галузі виконати вимоги відповідно до нових правил, вважають в компанії.

Однак Таллетт вважає, що проблема виходить далеко за межі судноплавства або морського палива. Щоб перетворити 4 млн. барелів високосіркової нафти в день в низькосіркову, у переробників повинен бути стимул. Цей процес відбудеться досить різко і швидко, оскільки судноплавні компанії не захочуть платити більше до тих пір, поки їм просто не доведеться це робити. За його оцінками, компанії зможуть переробляти не більш 3 млн. барелів палива в день, що вплине на інші види переробленого палива, і ефект, в тому числі і для ринку дизеля, буде значним в першій половині 2020-х рр., резюмував Таллетт.

Опублікував: Інна Мартинчук
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Російський економіст пояснив, на чому досі тримається економіка агресора

вівторок, 30 квітень 2024, 21:53

Російська економіка виживає за рахунок того, що країна-агресорка відібрала всі гроші, які були на рахунках регіонів. Росія забирає кошти у приватного бізнесу та громадян, концентруючи їх у своїх руках. Про це в інтерв’ю «Главкому» розповів доктор еконо...

Слабоумні думають, що в нас лавочок раніше не було: Як пропагандисти Кремля намагаються запевнити, що українці в окупації щасливі

вівторок, 30 квітень 2024, 20:14

Російські пропагандисти розповсюджують інформацію, що українці на окупованих територіях “щасливі”. І саме через те, що росіяни встановлюють лавочки та білять дерева. Про це на своїй сторінці в соцмережі написав журналіст та блогер Денис Казанський, пер...