Пільги для автомобілів на єврономерах закінчилися. 22 лютого був останній день 50% -вої знижки на акциз при розмитненні. Однак більш ніж за три місяці з 640 тисяч "євроблях" українські номери отримали близько 200 тисяч. У тих, хто не розмитнив своє авто, залишилося три місяці, щоб вирішити: заплатити всі збори за повною ставкою або вивезти машину назад за кордон. Інакше власникам таких авто загрожують штрафи до 170 тисяч гривень або конфіскація, повідомляють Патріоти України.
Про те, чому водії неохоче користувалися пільговим розмитненням і що чекає тих, хто не встиг розмитнити автомобіль, розповіла Зоя Бистрова, начальник управління організації митного контролю та оформлення Київської міської митниці.
- Якщо брати всі автомобілі, на сьогоднішній ранок – 30 390. З них на європейській реєстрації – 23 440 машин. Ще приблизно півтори тисячі митних декларацій в роботі. Скільки ще буде – не знаємо, тому що сьогодні працюємо до 24:00. До півночі ми працювали і в середу, і в четвер. Всі декларації, які сьогодні отримаємо, будуть оформлені. Але питання в тому, чи будуть вони оформлені за пільговою ставкою – вже останній день. Це буде залежати від тих документів, які подані, і від сплати всіх платежів.
- У нас був вчора "день пік" і черги машин. Сьогодні таких черг немає. Чому? У нас ведеться електронне декларування, ми співпрацюємо з митними брокерами, власниками автомобілів, в електронному форматі. Крім того, законом дається тимчасовий порядок для автомобілів з єврорегістрацією – машині не обов'язково заїжджати в зону митного контролю. Туди треба заїжджати, коли електронна декларація знаходиться в роботі і виставлено повідомлення, що треба заїхати для ідентифікації. Тобто якщо за законодавством весь транспорт, перетинаючи кордон, відразу їде в зону митного контролю, то для машин з єврономерами є виняток. Машина заїжджає, її фотографують, і більше перебувати в зоні митного контролю не треба.
Вчора (21 лютого – Ред.) можна було подати додаткові документи та все інше, а на сьогодні, напевно, водії розуміють, що якщо немає документів – немає сенсу сюди їхати. Але ми приймаємо декларації до 12 ночі, якщо з документами все в порядку і не буде питань до власника, митне оформлення проходить за пільговими ставками. Воно може бути завершено навіть в суботу або неділю: головне, щоб декларація була подана 22 лютого.
- Так, такі є, але я не можу сказати, що це великий відсоток. Все залежить від митного брокера, до якого звертається автовласник. Кваліфікація митного брокера насправді дуже важлива. Ми вже зауважували випадки шахрайства, коли з людей брали гроші, а декларацій вони не отримували, або ж були підроблені печатки тощо.
- Дуже складно сказати. Можливо, прискорив. Дуже б хотілося, щоб цю постанову прийняли набагато раніше, тому що пройшов великий період. Постанову прийняли за тиждень до закінчення терміну. Що вона дає? Вона як раз дає послаблення для автомобілів на єврономерах. У постанові говориться, що якщо в техпаспорті підтверджують екологічні норми, які згідно із законом повинні бути не нижче Євро-2, то ми не вимагаємо довідки, як того вимагає закон. На жаль, практично всі автомобілі з Литви та Польщі 2004-2005 року виробництва таких підтверджень в техпаспорті не мають.
- Якщо говорити про єврономерах, то основний відсоток з Польщі та Литви. Якщо говорити про інших власників авто, які ввезли більше нові машини, щоб скористатися пільгою – це Німеччина та США.
- Я думаю, за наступні три місяці не скоротиться кількість бажаючих розмитнити, якщо вони розуміють, що автомобіль того коштує. До того ж, є другий період розмитнення – до 24 травня. Тобто ще можна подумати про розмитнення, оскільки потім будуть дуже більше штрафи. І повноваження виписувати штрафи будуть не тільки у митних органів, а й у поліції. У нас буде загальна база, в якій ми будемо обмінюватися даними про порушників.
- На жаль, я не готова зараз відповісти. Цим займається центральний апарат Державної фіскальної служби, тому що вона повинна бути єдиною базою.
- Я думаю, через вік автомобілів. Як показує практика, автомобілі на єврономерах – досить старі. Більшість з них не відповідає екологічним нормам Євро-2, тому сенсу їх розмитнювати немає – ми їх просто не поставимо на облік. Це одна з причин. По-друге, вартість по який автомобілі купили. Але є таке поняття, як економічна конкуренція – якщо людина заявляє, що купила автомобіль за 100 євро, звичайно, митниця не розмитнить її за 100 євро – вона "вирівняє" її щодо схожих товарів. Тому, на мою думку, власники думають, чи варто це робити. Адже зміни – це не тільки пільговий період, але і зміни в Податковому кодексі. Тобто у нас інший підхід до розрахунку митних платежів, не такий, як був раніше, він істотно змінився, і зараз розмитнення не таке дороге.
- Конфіскація – це остання міра. Авто можуть конфіскувати, якщо машина знаходиться на території України з порушенням умов і термінів більше 30 днів. Якщо 30 днів і більше – або штраф 170 тисяч гривень, або конфіскація.
- Питання не в покаранні за розбирання авто, а в тому, що автовласник, який не розмитнив машину або не вивіз її, залишається порушником. Він став порушником, коли перетинав митний кордон. Всі ці дані будуть в фіскальних органах, на кожній митниці. Тому треба розуміти: якщо людина буде навіть літаком відправлятися у відпустку – її зупинять і скажуть: ти порушник, тому що у тебе є транспортний засіб, який ти не вивіз. Тому треба розуміти, що потрібно або розмитнити машину, або вивезти її.
В Україні протягом дії воєнного стану пенсіонери-чорнобильці щомісячно будуть отримувати доплату до пенсії у розмірі 2361 грн. Про це йдеться у проєкті закону № 12000, передають Патріоти України. Зазначається, що відповідно до нового законопроєкту про ...
Демонстративний запуск росіянами балістичного носія ядерної зброї по Україні, відповідні попередження посольства США напередодні, повернення ядерної риторики у марення кремлівських безумців, – викликають в памʼяті суспільствознавчі студії. "Текст трохи...