​Як працюють у Кличка: Київрада асигнувала рекордні кошти для спорудження метро на Виноградар, а КП "Київський метрополітен" провалило роботи

Замовник будівництва вкотре переніс конкурс на визначення генпідрядника, фактично зірвавши можливість освоєння 2 500 000 000 грн з держбюджету України і ще 100 000 000 грн доданих Київрадою при корекції бюджету у травні.

Станція "Сирецька". Віталій Кличко презентує метро на Виноградар, лютий 2017-гоНе зважаючи на обіцянки міського голови і рекордне асигнування коштів на гілку підземки до житлового масива Виноградар, Київ схоже чекає черговий господарський скандал. КП «Київський метрополітен» вже шостий місяць переносить дату аукціону, котрий має визначити генерального підрядника на багатостраждальний та багато обіцяний проект. Перед тим, як спробуємо розібратися в таємних перипетіях, зазначимо те, що відомо напевно.

Подаровані Києву на цю ділянку метро 2,5 млрд грн (у вигляді списання боргів, за умови освоєння коштів протягом 2018-го року) залишаться у держбюджеті. У кращому разі, якщо «Київський метрополітен» вшосте, чи сьоме не перенесе дату аукціону, реальні роботи стартують лише восени. Тоді витратять кількасот мільйонів, може…

Первісно день проведення аукціону КП «Київський метрополітен» призначив на 27 березня 2018 року. ПАТ "Київметробуд" у разі своєї перемоги заявляв про готовність фактичного старту робіт у лічені дні. Однак з невідомих причин аукціон перенесли спочатку на 7 травня, потім на 29 травні, далі на 19 червня...

Тепер трохи про фінанси. При затвердженні бюджету Києва-2018 минулого грудня, підземці на Виноградар спроміглися розписати 1,5 млрд. Однак 26 травня, з уточненням перевиконання надходжень до скарбниці, Київрада підняла фінансування проекту до погодженого з урядом України рівня. Більше того, додали ще 100 млн.

Здавалося б причина, котра могла дещо гальмувати процес, усунута (недостатнє фінансування). І доблесні метрополітенівці швиденько завершать конкурс. Адже треба поспішати освоїти гроші, що складають половину загального кошторису на першу чергу, зі станціями «Мостицька» та «Проспект Правди». А ні!

З 19 червня... день аукціону перенесли на 9 липня, тепер на 15 серпня! Що відбувається не кажуть ні в КП «Київський метрополітен», ні заступники Кличка, котрі в минулому році розсипалися фаховими коментарями та датами запуску проекту. Спробуємо розібратися самі. Причин такої неприємної ситуації може бути декілька:

По-перше, жахлива некомпетентність міських чиновників з КП «Київський метрополітен». Інакше кажучи, юристи замовника виявились не в змозі підготувати пакет документів для 6-мільярдного (!) тендеру з першого разу. Що і є формальним приводом для відтермінування для prozorro.gov.ua. Потім з другого... третього... Виглядає дуже дивно. З шостого – просто невірогідне.

По-друге, технічні, юридичні або фінансові труднощі з оформлення схеми під «фірму-прокладку» у якості учасника та потенційного переможця, на котру натякає історія з 300-мільонною заставою. Проти чого так інтенсивно протестував ПАТ "Київметробуд". І котрому Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відмовила у розгляді скарги в силу формальних причин (сплив термін подачі скарги на умови конкурсу). Фахівці кажуть, що «рити буде все одно "Київметробуд", питання тільки чи в якості виконавця тендеру, чи як субпідрядник», залишаючи значну частку прибутку переможцю і тим, хто за ним стоїть.

Згадаємо докладніше про заставу. КП «Київський метрополітен» запровадив такі умови конкурсу, котрі вкрай затруднили участь потенційного переможця, найдосвідченішу вітчизняну компанію у сфері підземного будівництва ПАТ "Київметробуд". Зокрема замовник зажадав переказ на свій рахунок тендерного забезпечення у розмірі 300 000 000 грн, пропозиція ПАТ "Київметробуд" про зменшення суми з 5% до 1% вартості будівництва і зміну виду забезпечення на банківську гарантію була відхилена.

По-третє, сертифікованих іноземних компаній-підрядників, про участь яких у конкурсі радо розповідали міські чиновники, просто нема. Або якась одненька є, але відсутній другий учасник, без якого неможливо провести сам тендер. Ну, не знайшов, наприклад, ПАТ "Київметробуд" 300 млн, щоб «заморозити» на рахунках КП «Київський метрополітен», і вирішив залишитись субпідрядником у «заморських панів».

Можливо є інші причини, але про все це загадково мовчать підлеглі Віталія Кличка, як і сам мер столиці.

Взагалі мешканцям Виноградаря, котрих за кілька років може стати більше 100 тисяч, за останні 20 років дуже набридли обіцянки «батьків міста» за рік-два спорудити гілку метро до цього житлового масиву.

Схоже Віталій Володимирович також досить легковажно ставиться до своїх зобов’язань перед виборцями у цьому питанні. Щоб міський голова більш ретельно дотримувався своїх обіцянок, виноградівці пропонують всім зацікавленим поширювати в українському сегменті Інтернету хеш-тег #Кличко! Нема метро - нема голосів. Тримай слово, чемпіоне!

Спеціально для ПУ, Олег Лісовик

У Міненерго відповіли, чи розглядають питання підвищення тарифів на електроенергію для населення

четвер, 28 березень 2024, 16:30

Міністерство енергетики України зараз не розглядає питання підвищення тарифів на електроенергію для населення. Про це 27 березня міністр енергетики Герман Галущенко заявив в ефірі національного телемарафону, фрагмент якого в Telegram опублікувала пресс...

Удар від Ердогана: Торгівля між Туреччиною та Росією застрягла на мертвій точці

четвер, 28 березень 2024, 15:42

Турецькі банки продовжують відхиляти платежі з Росії, через що експортери не можуть отримати оплати за вже експортовані Росії товари. І проблема уже сягає «мертвої точки і загрозливих масштабів». Про це пише турецька газета Dünya, передають Патріоти Ук...