Згідно із дослідженням Світового банку, жителі України можуть дозволити собі плату за проїзд по дорогах у розмірі 0.05 євроцентів за один кілометр. При такій вартості, якщо буде організована концесія і така траса буде побудована, подорож із Києва до Одеси обійдеться в 790 гривень, повідомляють Патріоти України з посиланням на obozrevatel.com.
В одному зі щоденних опитувань журналісти дізналися, що українці не проти платити, але тільки за умови, якщо дорога буде якісною.
Довгий час вважалося, що хороші дороги в Україні можуть бути виключно платними. Однак зараз, здавалося б, мертва справа з точки зрушила, і з'явилися альтернативи.
Так, вже з 1 січня 2018 року набрав чинності процес децентралізації, який стосується в тому числі дорожнього господарства, і 120 000 км доріг місцевого значення були передані до компетенції облдержадміністрацій з відповідним фінансуванням. Тобто гроші на ремонт або будівництво доріг вже не потрібно чекати "зверху" - можна використовувати власні ресурси, отримані, наприклад, зі зборів з підакцизних товарів.
Крім того, Кабміном прийнята цільова програма, розрахована на 2018-2023 роки. Володимир Гройсман заявив, що за цей час "будуть зроблені 50% доріг України". А ось одне з останніх, довгоочікуваних, рішень - дороги державного значення можна буде передавати в концесію.
"Концесія - це форма реалізації проекту, в якому беруть участь і держава, і приватні інвестори. Закон, який підписав Порошенко в кінці лютого, свідчить, що можна передавати концесіонеру право на будівництво і подальшу експлуатацію доріг державного значення. Тут мова йде про будівництво виключно нових доріг, де забезпечений альтернативний безоплатний проїзд. Тобто якщо зараз дорога першої категорії, державного значення, проходить через населений пункт, і всі користувачі дороги стикаються з величезною проблемой пробок на в'їзді в це місто. Проект дозволить обійти населений пункт і скористатися можливістю побудувати нову дорогу, щоб можна було стягувати плату за проїзд", - пояснила в ефірі ObozTV директор ДП" Укрдорінвест "Олена Криворучко.
За її словами, свіже дослідження Світового банку, присвячене потенційному розвитку концесійних доріг України, з'ясувало, що на сьогоднішній день більше 5 євроцентів за 1 км жителі України не зможуть собі дозволити.
"Платні дороги України однозначно потрібні. Ми не будемо керуватися такими показниками справляння плати за проїзд, якими користуються в Євросоюзі. Оскільки плата за проїзд розраховується не тільки виходячи з витрат, понесених концесіонером на будівництві конкретної дороги, але також враховуються економічні показники держави. Візьмемо трасу Київ - Біла Церква, де ми часто спостерігаємо пробки і мова йшла про підготовку концесійного договору. З огляду на те, що відстань між Києвом і Білою Церквою - близько 80 км, то 5 євроцентів - остаточно адекватна ціна за кілометр. Траса Київ - Одеса - це дорога першої категорії. Я можу з абсолютною впевненістю сказати, що абсолютно альтернативну трасу Одеса - Київ побудувати неможливо", - зазначила Криворучко.
Якщо взяти за 0.05 євроцентів (1.63 грн за курсом НБУ) за бенчмарк, то проїзд по дорозі Київ - Біла Церква буде коштувати 130 гривень в один бік (80 км = 4 євро). Доїхати зі столиці до Одеси по трасі протяжністю 484 км буде коштувати 24 євро, або 791 гривня. А якщо окружну дорогу навколо Києва все-таки добудують, то за 200 км потрібно буде заплатити 327 євро (або 10 євро), хоча за розрахунками департамента транспорту КМДА, водіям стане це задоволення в 100 гривень в одну сторону.
А ось в Європі найбільше за проїзд по платних дорогах віддають водії, які подорожують Швейцарією - від 23 до 55 євро, а віньєтка (дорожній збір, у вигляді стікера ліпиться на скло автомобіля і дає право на безкоштовний проїзд) на рік коштує 34 євро. Одні з найдорожчих в Європі автобанів - в Італії, тут проїзд коштує від 5.8 євро до 55.5 євро. Якщо говорити про Скандинавію, траси якої так люблять ставити в приклад в Україні, то в Швеції плата за проїзд становить 0.5-48 євро, в Норвегії - 2 євро, а в Фінляндії поки це безкоштовно.
Детальніше по цінах дивіться в інфографіку.
ПриватБанк має право без попередження закрити кредитний ліміт будь-якому клієнту. Для того, щоб цього не трапилось, в банку радять активно користуватись картками, не затримувати кредитні платежі, мати легальний дохід (який можна підтвердити довідками),...
Українські банки планують підписати спільний меморандум та змінити правила для клієнтів. Йдеться про запровадження лімітів, в тому числі на IBAN перекази, передають Патріоти України. Про це повідомили агентству "Інтерфакс-Україна" кілька учасників ринк...