Перший - людина є кінцевим бенефіціаром, власником (контролером) великого платника податків.
Таким є юрособа, обсяг доходу якої від усіх видів діяльності за останні 4 податкових квартали перевищує еквівалент 50 млн. євро. А також ті юрособи, загальна сума податків, зборів, платежів, сплачених до бюджету від яких за той самий період перевищує еквівалент 1 млн. євро. При цьому сума сплачених податків не повинна бути більше 500 тис. євро.
Другий - платник податків володіє 10% або більше статутного капіталу, або правом голосу придбаних акцій юрособи, який є податковим резидентом іншої держави і задекларував дохід за минулий звітний рік 10 або більше мільйонів євро.
І третій - загальний річний оподатковуваний дохід за минулий рік перевищує 50 млн. грн.
Також проект закону передбачає і покарання, якщо відомості багатими українцями були подані з запізненням. Так, за несвоєчасне подання річної декларації осіб з високими податками, будуть штрафувати на 10% від суми нарахованого податку на доходи фізосіб.
Крім того, податківці в разі прийняття закону отримають можливість перевіряти правильність поданої громадянами декларації цілих 10 років. Зараз ця норма становить всього 3 роки.
Чи буде ефект
За даними Державної фіскальної служби, станом на 2018 рік в Україні офіційно 742 людини задекларували доходи в розмірі понад 1 млн. грн.
Як пояснюють в Кабміні, подібні нововведення збільшать рівень податкової дисципліни серед платників податків.
"Проект акту підготовлено з метою підвищення рівня податкової дисципліни серед платників податків - фізичних осіб із значними доходами і поліпшення ефективності контролю з боку держави в частині повноти та своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб і військового збору з отриманих доходів", - сказано в пояснювальній записці до законопроекту.
Проте вірогідність успішного проходження законопроекту у Верховній Раді мінімальна. На думку члена комітету з питань податкової політики, народного депутата від "Народного фронту" Олександра Кірша, в Раді такий законопроект не підтримають.
"Сумніваюся (що законопроект буде прийнятий, - Ред.), у нас в країні найзаможніші люди - негласні спонсори політичних сил, які і виступлять проти такої ідеї. Крім того, тут є інструменти революційної доцільності. Якщо перевіряти одних, не перевіряючи інших, то тут пахне експропріацією... Перевіряти потрібно, але тоді всіх поспіль", - пояснив в коментарі OBOZREVATEL нардеп і додав, що посприяти ухваленню законопроекту може лише тверда позиція МВФ.
При цьому нардеп припустив, що така ініціатива Мінфіну може бути імітацією "бурхливої діяльності" перед виборчою кампанією.
"Крім того, у нас поділити капітал дуже просто. Можна розподілити суму на кілька людей і не обов'язково саме на членів сім'ї. Принцип, як в прогресивній шкалі оподаткування", - підкреслив Кірш.
Варто відзначити, що на даний момент законопроект особливо не виносився в публічну площину. Щоправда, з огляду на суспільний резонанс навколо декларацій народних депутатів, громадськість, ймовірно, підтримає податковий інтерес до заможних українців.
Росію не занесли до списку мит, введених США, оскільки зараз тривають переговори з приводу російсько-української війни. Про це заявив директор Національної економічної ради Білого дому Кевін Хассетт, передають Патріоти України. "Очевидно, що переговори...
Мільйони українських біженців можуть втратити свій правовий статус у ЄС після припинення бойових дій в Україні, оскільки наразі країни Євросоюзу не мають чіткого плану щодо тимчасового захисту утікачів від війни після досягнення перемир’я, передають Па...