В сотий раз переказувати історію створення першого українського легковика ми тут не будемо. Ми запропонуємо щось більш цікаве – погляд на ЗАЗ-965 очима сучасних експертів-технарів і аналітиків ринку, пише Авто 24, передають Патріоти України.
Вдала конструкція. Над створенням цього автомобільчика не дарма працювали цілий науково-дослідний інститут і КБ двох автозаводів. З інженерної точки зору автомобіль вийшов раціональним і технологічним. Компактний блок силового агрегату (двигун, КПП, головна передача і півосі до задніх коліс) висить в кормі машини, завантажуючи ведучі колеса для кращої прохідності.
Двигун автомобіля "Запорожець” ЗАЗ 965 має нескладну систему повітряного охолодження і завдяки компонуванню V4 малу довжину, що важливо для задньомоторної схеми. Передня підвіска торсіонного типу мінімально навантажує передок кузова, що дозволило полегшити передню частину. Кузов зварений з декількох великих відштампованих панелей, він вийшов міцнішим і більш технологічним в порівнянні із зарубіжними конкурентами. Про пряме копіювання з будь-якої зарубіжної моделі при цьому говорити не варто. Хоча б тому, що у Fiat 600, якому приписують роль прототипу для клонування, була зовсім інша передня підвіска і рульове управління, інші схема двигуна і його тип.
Невдале виконання. Незважаючи на вдалу конструкцію, зробити з “Запорожця” ідеальну машину виробники не змогли. Якість багатьох деталей і складання залишали бажати кращого – звідси і пішла думка про те, що "Запорожець", мовляв нікуди не годиться. А між тим, вдало зібрані екземпляри служили власникам вірою і правдою впродовж багатьох років.
Місткий. Всупереч розхожій думці, перший “Запорожець” не був тісним автомобілем. За мірками свого класу ЗАЗік був самим просторим – мало того, що вміщував чотири дорослих людини, так ще й перевозив їх із завидним комфортом. Так, всі чотири місця були повноцінними, на відміну від багатьох конкурентів, у яких задні місця на ділі були дитячими. Довжина салону у “Запорожця” була найбільшою в класі: 1,840 м проти середньої цифри 1,760 м у конкурентів. При цьому за зовнішнім габаритом ЗАЗ (3,330 м) був коротшим більшості не таких містких аналогів.
Багатий. Парадоксально, але радянський автомобіль для бідних був укомплектований багатше ніж всі зарубіжні конкуренти. Вже в базовій комплектації його оснащували обігрівачем (автономним!), опускаючими (а не зсувними або відкидними) дверними стеклами, поворотними кватирками та електричними двірниками. Під капотом ховався повноцінний 4-циліндровий двигун – тільки в одного з конкурентів був подібний, у решти ж – примітивні мотоциклетного типу моторчики.
За енергоозброєністю (співвідношення маси машини і потужності двигуна) перший “Запорожець” був кращим у класі: 35 – 31 кг/л. с. Маленька машина мала дорослу ходову частину з металевими (а не гумовими, як у деяких європейців) пружними елементами і великими 13-дюймовими колесами. Нарешті, всі елементи і системи ЗАЗ-965 робилися з розрахунком на тривалий термін експлуатації, в той час як в Європі подібні малюки намагалися максимально спростити і полегшити, економлячи на довговічності.
Нерозкручений. Найслабше місце “горбатого” – відсутність правильного піару. Через низьку споживчу культуру радянського суспільства сучасники не сприймали "Запік" інакше як з іронією, вважаючи його недоавтомобілем в порівнянні з більш крупними "Побєдами", “Волгами” і “Москвичами". А “Запорожець” був за всіма показниками набагато вище критеріїв свого класу, але ніхто не пояснював цього публіці.
Тим не менш, цей цікавий у всіх сенсах автомобіль був затребуваний і гідно оцінений споживачем. Ну а час додав йому ностальгічного шарму і зробив предметом поклоніння, причому не тільки в колах автомобільних фанів.
Німеччина стала ключовою країною для інтеграції українських біженців, і повернення громадян звідти буде вкрай складним. Високий рівень зарплат, соціальна підтримка та активна адаптаційна політика роблять Німеччину привабливою для довгострокового прожив...
Найбільші європейські держави підтримують зусилля щодо конфіскації заморожених російських активів на суму понад 200 мільярдів євро, розробляючи плани щодо угоди про припинення вогню в Україні, передають Патріоти України з посиланням на Financial Times....