Хіти тижня. ​У 2020 році на світовому ринку нафти настане колапс

Зараз все більше аналітиків, трейдерів і важкоатлетів індустрії попереджають про ризики для ринку, а одна судноплавна група навіть заговорила про загрозу для світової торгівлі і морської безпеки.

Ілюстрація. Фото: Українські НовиниМартін Таллет, консультант з більш ніж 40-річним досвідом у сфері переробки нафти, два роки тому представив в ООН результати дослідження, присвяченого наслідкам введення жорстких стандартів для суднового палива. Експерт змалював похмуру картину майбутнього, проте стандарти все одно затвердили. Вони повинні вступити в силу в 2020 році, повідомляють Патріоти України з посиланням на rusjev.net.

Сьогодні Таллетт стурбований ще сильніше. Зокрема, він підкреслює, що до 2020 року попит виросте настільки, що світу потрібно на 2.3 млн. барелів нафти в день більше, ніж він передбачав у своєму попередньому дослідженні. Приблизно стільки споживає вся Німеччина.

«Головна відмінність нинішньої ситуації в тому, що з 2016 року світовий попит істотно виріс. Ми не думаємо, що переробна галузь зможе виробляти ті обсяги палива, які дозволять забезпечити 100% попиту. Ситуація може виявитися вельми хаотичною і стресовою», - попередив Таллетт, президент массачусетської консалтингової компанії EnSys Energy & Systems Inc.

Зараз все більше аналітиків, трейдерів і важкоатлетів індустрії попереджають про ризики для ринку, а одна судноплавна група навіть заговорила про загрозу для світової торгівлі і морської безпеки.

Компанія Таллета, яка раніше співпрацювала з Міжнародною морською організацією при ООН, планувала провести ще одне дослідження для агентства, коли ММО була в процесі прийняття рішення по дату набрання чинності правил, які передбачають скорочення вмісту сірки в більшості видів палива до 0.5% з 3.5% в більшості країн світу одночасно. Організація зробила вибір на користь дослідження про наявність наявних запасів палива, і, за відомостями нідерландської CE Delft, дефіциту в світі не очікується. Однак за підсумками спільної роботи EnSys і Navigistics Consulting прийшли до протилежних висновків.

Якщо говорити коротко, Таллетт, хімік-технолог за освітою, вважає, що проблема в нестачі обладнання для очищення сировини від сірки в переробній промисловості. Таким чином, задовольнити попит суден на паливо можна буде тільки в тому випадку, якщо дизель (спочатку, за оцінками Таллетта, близько 3 млн. барелів на день) буде використовуватися як паливо для суден. Але на практиці це виглядає нереалістично, вважає експерт.

Часу достатньо

Крім цього, Таллетт зазначає, що після вступу нових правил в силу потрібно більше сирої нафти. Якщо він має рацію, то зараз, можливо, вже занадто пізно займатися цим питанням з законодавчої точки зору. В рамках процесів ММО на прийняття і повне застосування зміни правила піде 22 місяці - на сім місяців довше, ніж в силу вступить запланована на сьогоднішній момент зміна.

ММО вважає, що дала переробній галузі достатньо часу, щоб підготуватися - внесення коректив у правило обговорювалося задовго до настання 2016 року. Також організація стверджує, що працює над забезпеченням рівного і плавного перехідного процесу і готова допомогти власникам суден, якщо ті не зможуть знайти паливо відповідно до нових правил, коли вони почеуть діяти. У свою чергу, CE Delft як і раніше впевнена, що ніяких різких коливань на ринку нафти не буде.

Дефіциту не буде?

«З фундаментальної точки зору дефіциту бути не повинно, навіть якщо галузь спочатку зіткнеться з труднощами, а деякі регіони - з проблемами в сфері поставок», - сказали в нідерландській CE Delft.

В останні роки деякі великі нафтові компанії почали виробляти продукти екологічно безпечні з ультранизьким вмістом сірки, що повинно допомогти переробної галузі виконати вимоги відповідно до нових правил, вважають в компанії.

Однак Таллетт вважає, що проблема виходить далеко за межі судноплавства або морського палива. Щоб перетворити 4 млн. барелів високосіркової нафти в день в низькосіркову, у переробників повинен бути стимул. Цей процес відбудеться досить різко і швидко, оскільки судноплавні компанії не захочуть платити більше до тих пір, поки їм просто не доведеться це робити. За його оцінками, компанії зможуть переробляти не більш 3 млн. барелів палива в день, що вплине на інші види переробленого палива, і ефект, в тому числі і для ринку дизеля, буде значним в першій половині 2020-х рр., резюмував Таллетт.

Опублікував: Інна Мартинчук

Шалено злетить? МВФ дав прогноз курсу долара до гривні до 2029 року

четвер, 18 квітень 2024, 9:48

Міжнародний валютний фонд прогнозує незначну девальвацію у 2024 році. Потім курс долара до гривні поступово зростатиме, передають Патріоти України з посиланням на World Economic Outlook (квітень 2024 року). Згідно з розрахунками МВФ, середньорічний кур...

Оце так! Популярна спеція за вартістю наздогнала золото

четвер, 18 квітень 2024, 8:50

Одна з найпопулярніших у світі спецій - шафран - подорожчала до золотого рівня. Ці прянощі цінуються за складність виробництва. До того, ж як пише турецьке видання Haber Turk, вона здебільшого росте у країнах, де в останні десятиліття спотерігаються ко...