Він пояснив, з чого складається сума позову до "Газпрому" на 12 млрд доларів. Зокрема, за словами Вітренка, за поточним контрактом на транзит газу, який закінчується у 2019 році, плата за транзит може змінюватися відповідно до європейських правил. Європейські правила, перш за все, передбачають так званий принцип повного покриття витрат оператора. Коли Група "Нафтогаз" розраховує витрати на транзит у 2018-2019 роках, вона має враховувати амортизацію української ГТС, яка, як будь-який інший основний засіб, з часом втрачає свою цінність.
"Мова йде про позовні вимоги, які ми висуваємо в межах наступного арбітражу, який ми вже розпочали. Дійсно, сума цих позивних вимог близько 12 млрд доларів. Частина цих позивних вимог є наслідком того, що ми не очікуємо на транзит через територію України після 2019 року… Шанси на виграш є дуже високими", - сказав Вітренко.
За його словами, якщо Росія продовжуватиме контракт і газотранспортна система буде використовуватися для транзиту російського газу після 2019 року, це означатиме, що не відбудеться знецінення української ГТС, і в української сторони не буде підстав нараховувати прискорену амортизацію.
"У такому випадку наш позов буде не на 12 мільярдів, а тільки на 2 млрд доларів. Бо 2 мільярди - це все одно та частка витрат, які не покриваються зараз за поточного тарифу. Навіть без прискореної амортизації ГТС. Це на додаток стягнення у 2,7 мільярда доларів, які ми вже виграли", - додав Вітренко.
В Україні можуть з'явитися нові правила оплати за адмінпослуги – більшість із них стануть платними, з фіксованими цінами від 20 до 200 грн. Наприклад, реєстрація шлюбу коштуватиме 200 грн, бізнесу чи землі – до 200 грн, але соціальні та дитячі послуги ...
У травні 2025 року український автопарк поповнили понад 22 тис. вживаних легковиків, що були ввезені з-за кордону. Це на 14% більше, ніж у травні 2024 року. Про це повідомляє Укравтопром, передають Патріоти України. Найбільша частка в цьому сегменті ав...