«Київстар», «Водафон» і «Лайфсел» вже не вперше попадаються на «брудній грі» проти десятків мільйонів наших громадян, використовуючи своє монопольне становище

Антимонопольний комітет України (АМКУ) порушив справу проти мобільних операторів, «Київстар», «Водафон-Україна» і «Лайфсел» за порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції. Про це заявила державний уповноважений АМКУ Марія Процішен на своїй сторінці в Facebook, зазначають Патріоти України.
"Дослідження питання розрахункового періоду за послуги рухомого (мобільного) зв’язку - 4 тижні.
У своїх поясненнях Оператори заявили, що законодавством розрахунковий період в один місяць встановлений саме щодо абонентної плати і вказали, що в них є інший різновид плати – «плата за пакет послуг», тому таке нормативне обмеження не поширюється щодо їх нових тарифних планів. Так, зокрема, було зазначено, що «поняття плати за послугу має іншу правову природу, ніж абонентна плата».
Проте, як було з’ясовано, в Умовах/Порядку надання телекомунікаційних послуг/Умовах користування мережами мобільного зв’язку кожного з Операторів, які вони затверджували своїми внутрішніми наказами, у розділах «Термінологія» згадується саме «Абонентна плата», що не вписується в логіку описану в поясненнях кожного з операторів. Окрім того, окремі Оператори навіть у своїй комунікації про запровадження 4-тижневого розрахункового періоду писали напроти платежу – «абонплата».
Термінологія встановлена в Умовах/Порядку говорить нам про наступне:
Київстар: Пакетний тарифний план – Тарифний план, що передбачає наявність Абонентної плати. Тарифний план – сукупність пропозицій, запропонованих споживачеві Оператором щодо вартості, умов та обсягу надання певних Послуг. Абонентна плата – фіксований платіж, який встановлюється Оператором за доступ до Мережі та\або до однієї чи декількох Послуг та стягується незалежно від факту отримання послуг.
ВФ Україна : Тарифний план – сукупність пропозицій Оператора, запропонована Абонентові щодо вартості, умов, та обсягу надання певних Послуг. Розрахунковий період – один календарний місяць, протягом якого абоненту надається Послуга. Початком періоду є момент фактичного підключення абонента або списання абонплати за Послугу.
Лайфселл: Вартість пакета послуг (абонплата) – вартість телекомунікаційних послуг, що нараховуються Абоненту за відповідним пакетом послуг для користування на певний період. Тарифний план (тариф) – сукупність пропозицій, запропонованих споживачеві Оператором, щодо вартості, умов та обсягу надання певних послуг."
Зважаючи на вищенаведене та спірність питання щодо відповідності принципам добросовісної конкуренції факту встановлення 4 –тижневого розрахункового періоду, а також комунікації окремих операторів щодо його запровадження було прийнято рішення про відкриття справ проти компаній Київстар, Водафон Україна та Лайфселл за ознаками порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.
Понад 52 тисячі айтішників було звільнено по всьому світу з початку 2025 року, повідомляють Патріоти України з посиланням на портал Layoffs, який відстежує скорочення в технологічній сфері. За один тільки квітень було звільнено близько 23 тисяч IT-фахі...
Голова комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев заявив, що масштабні зміни в податковій системі України, зокрема підвищення податків, відбудуться лише після закінчення воєнного стану, передають Патріоти ...