Шалені гроші: Скільки кандидати у президенти витрачатимуть на телерекламу (інфографіка)

Щоб розмістити свою політичну рекламу на одному з рейтингових національних телеканалів України, кандидату у президенти доведеться віддати десятки і навіть сотні тисяч гривень лише за одну хвилину свого ролика. Найбільше коштуватиме вечірній прайм-тайм, найменше - ефір після опівночі. Про це заявляє громадський рух "Чесно", повідомляють Патріоти України.

Варто зауважити, що опубліковані тарифи на рекламу дозволяють перевірити, чи зазначають партії у своїх звітах реальні витрати на рекламу.

Найдорожчим є показ політичної реклами на ТРК "Україна", що належить бізнесмену Рінату Ахметову. Там за 1 секунду політичної реклами з 18:00 до 19:00 у будні доведеться віддати 5 тисяч 658 гривень. Тобто ролик тривалістю 30 секунд коштуватиме майже 170 тисяч, а хвилинний – понад 300 тисяч гривен. Найдешевше показ політичної реклами на телеканалі "Україна" можна придбати о 5:00, коли секунди ефіру коштує 366 гривень.

Так, нещодавно активісти зафіксували на ТРК "Україна" ролик партії "Основа" з анонсом балотування Сергія Тарути у президенти. Цей ролик тривав 30 секунд і лише одна його трансляція у вечірньому прайм-таймі мала б коштувати Таруті або його партії близько 100 тисяч гривень.

Водночас на телеканалі "Інтер", якими володіють бізнесмен Дмитро Фірташ і нардеп Сергій Льовочкін, секунда ефіру з 19:00 до 20:00 коштуватиме кандидату 2 тисячі 715 гривень. Згідно з доступними даними, найдешевша реклама на цьому каналі – між 6:00 і 7:00: за секунду ефіру доведеться сплатити 370 гривень.

Напередодні Нового року "Інтер" транслював 46-секундний рекламний ролик "Опозиційної платформи – За життя", у якому Юрія Бойка позиціонували як "єдиного кандидата від опозиції". Один показ такої політичної реклами увечері повинен був коштувати команді Бойка-Рабіновича від 45 до 125 тисяч гривень.

Додамо, що 30-секундну рекламу "Інтері" транслював і нардеп-мажоритарник, лідер партії "Народний контроль" Дмитро Добродомов.

Щодо вартості політичної реклами на телеканалі "СТБ" медіахолдингу Віктора Пінчука StarLightMedia, то найбільше розміщення ролика коштує в неділю з 20:00 до 22:00, а саме – 2 тисячі 400 гривень за секунду. А от з 1:00 до 6:00 секунда реклами на "СТБ" коштує лише 1,2 гривні. Такі ж розцінки на нічний ефір має і телеканал ICTV. А прайм-тайм там коштуватиме 1 тисячу 478 гривень за секунду.

Так, нещодавно свою політичну рекламу на "СТБ" розміщував Президент України Петро Порошенко. За 1 вечірній показ свого ролика глава держави мав би заплатити від 34 до 75 тисяч гривень у будні та до 130 тисяч гривень у неділю.

Окрім Порошенка, свою рекламу на "СТБ" розміщував "Опозиційний блок". Вечірній показ ролика партії тривалістю 16 секунд мав би коштувати політикам від 10 до майже 40 тисяч гривень.

Тим часом на телеканалі "1+1" власності бізнесмена Ігоря Коломойського секунда політичної реклами в ефірі з 20:00 до 23:00 коштуватиме 1 тисячу 50 гривень. Найдешевший час – із 23:00 до 2:00, а саме – 320 гривень за секунду.

Тож, якби Володимир Зеленський платив "1+1" за своє новорічне відеозвернення за офіційними розцінками телеканалу, то за 1 хвилину 16 секунд ефіру йому довелося б викласти 25 тисяч гривень. Але, зважаючи на те, що в новорічну ніч люди дивляться телебачення значно довше, то й вартість реклами опівночі мала би значно вищою.

Показ політичних роликів на "1+1" часто замовляє ВО "Батьківщина": протягом останніх кількох тижнів канал показує відео з новорічними вітаннями Юлії Тимошенко. Один показ такого 46-секундного ролика ввечері мав би коштувати партії 37-48 тисяч гривень.

Щодо телеканалу "UA:Перший", то там тарифи на показ політичної реклами значно нижчі. Секунда вечірнього ефіру обійдеться кандидатам у президенти у 70 гривень, а вночі – 12 гривень.

До слова, кандидат у президенти України має право починати свою передвиборчу агітацію наступного дня після його офіційної реєстрації в ЦВК. А до того часу, поки потенційний кандидат у президенти офіційно не зареєстрований, він не повинен звітувати перед ЦВК та НАЗК про витрачені гроші, зокрема на рекламну кампанію.

Хіти тижня. "Рacta sunt servanda": Представник президента в парламенті прокоментував демарш Верховної Ради

субота, 25 травень 2019, 13:00

Верховна Рада провалила домовленості, які були досягнуті на зустрічі голів фракцій з президентом Володимиром Зеленським. Про це заявив представник президента у Раді Руслан Стефанчук, коментуючи відмову нардепів розглядати законопроекти про вибори, пере...

Хіти тижня. "Можно предположить, что сегодня руководство и "Газпрома", и "Нафтогаза" пьет. Первые - от горя, вторые - на радостях", - аналітик

субота, 25 травень 2019, 11:00

У п'ятницю, 17 травня, з самого ранку російські ЗМІ перебували в песимізмі. Всі вони дружно писали про одне й те ж: Росії доведеться піти на поступки Україні і зберегти транзит газу через українську територію після 31 грудня 2019 р. Про це у своєму бло...