Представники уряду Норвегії оголосили про початок реалізації амбітного плану з будівництва перших у світі підводних плаваючих тунелів, які повинні полегшити життя людям, вимушеним часто пересуватися по цій країні, пересіченій безліччю фіордів, заток зі скелястими крутими берегами, повідомляють Патріоти України з посиланням на Нескучные новости.
В даний час єдиним способом здійснити таку подорож є рух за допомогою низки поромних переправ, але це вкрай незручно і віднімає багато часу. "Підводні плаваючі мости", що здатні вирішити проблему швидкого переміщення, являють собою величезні бетонні труби, що плавають на глибині 30 метрів нижче рівня моря, товщини яких вистачає для організації двох повноцінних смуг руху.
Підводний тунель буде утримуватися в плаваючому стані за допомогою понтонів, плаваючих на поверхні. Також інженери розглядають і варіанти кріплення тунелю в деяких місцях до морського дна, що має збільшити стабільність цієї споруди. Кожен такий підводний міст буде складатися з двох паралельних труб, в кожній з яких будуть організовані дві смуги руху в одному напрямку.
Незважаючи на настільки нетрадиційне рішення, їзда всередині підводного тунелю не буде нічим відрізнятися від їзди по звичайному тунелю. Всього в Норвегії зараз побудовано 1150 транспортних тунелів, 35 з яких проходять під водою, так що жителям цієї країни буде не в дивину переміщатися і по плаваючим підводним тунелях.
Чому ж норвезький уряд не вдався до будівництва нормальних мостів? На жаль, круті скелясті схили, досить велика ширина і глибина фіордів, роблять їх зовсім невідповідними місцями для зведення споруд традиційного плану. Відповідною альтернативою підводному плаваючого мосту в даному випадку є висячі мости або понтонні мости, що проходять по поверхні води, однак, такі конструкції дуже вже чутливі до несприятливих погодних умов. Крім цього, вони в якійсь мірі будуть заважати судноплавному руху.
В даний час уряд Норвегії вже зібрав близько 25 мільярдів доларів до фонду реалізації даного проекту, завершення якого можна буде очікувати десь в році 2035-му. І цей довгий проміжок часу стане найважчим етапом для інженерів проекту, адже така транспортна система ще ніколи не будувалася ні в одному куточку земної кулі і ніхто не знає, як на конструкцію підводного тунелю будуть впливати хвилі, вітер, підводні течії і т.п. І якщо будівництво підводних плаваючих тунелів виявиться справою непідйомною, то уряд Норвегії залишає за собою право припинити роботи за даним проектом і перенаправити фінансування на пошуки і розробку альтернативних варіантів.
На війні проти російських бойовиків загинув грузинський доброволець - 24-річний Леван Лохішвілі. Про це повідомляє Ехо Кавказа, передають Патріоти України. Зазначається, що захисник загинув 19 листопада у Херсонській області внаслідок вибуху саморобног...
В Україні протягом дії воєнного стану пенсіонери-чорнобильці щомісячно будуть отримувати доплату до пенсії у розмірі 2361 грн. Про це йдеться у проєкті закону № 12000, передають Патріоти України. Зазначається, що відповідно до нового законопроєкту про ...