Поки скрепи ллють сльози: "США готові купувати українські літаки Ан-74", - Згурець

У літакобудівній галузі РФ серйозні проблеми через розрив контактів з Україною. У той же час "Укроборонпром" знаходить нових покупців.

Ілюстрація: milnavigator.tv

Американська компанія готова купувати в України транспортно-вантажні літаки Ан-74 і навіть сертифікувати їх на американському ринку. Проте задля цього два головні учасники цього проекту - Харківське державне авіаційне виробниче підприємство (ХДАВП) та американська Oriole Capital Group мають ще добре попрацювати, включно зі сподіваннями на те, що український уряд також не буде стояти осторонь і допоможе. Але зовсім не грошами", - пише у своєму блозі директор інформаційно-консалтингової компанії Defense Express Сергій Згурець, повідомляють Патріоти України, і продовжує:

"Американська компанія та ХДАВП, що входить до складу ДК "Укроборонпром", 11 травня підписали контракт, який передбачає довгострокову співпрацю – аж на 25 років – з метою відродження виробництва та продажу літаків Ан-74 та Ан-140 різних модифікацій, а також інших літальних апаратів, запчастин та послуг, що виробляються або пропонуються Харківським авіаційним заводом. У якості стартового пакету Oriole Capital Group замовила у ХДАВП шість літаків Ан-74. Подальший опціон – значно більший.

З огляду на те, що з 2014 р. Харківське підприємство перебуває у процедурі банкрутства і не має власних обігових коштів, то для реанімації серійного виробництва та постачання літаків Oriole Capital Group зі свого боку має забезпечити фінансування обсягом у $150 млн. Також американська компанія зобов’язується постачати окремі вузли та агрегати для виготовлення літаків. Проте є одне "але". Необхідною умовою для виділення коштів під цей проект є надання державних гарантій від уряду України. Процедура отримання державних гарантій в Україні зазвичай є достатньо складною, потребує багато часу і має бюрократичний характер. Як буде цього разу – значною мірою залежатиме від активності та позиції як керівництва уряду, так і головних учасників – Міністерства фінансів та Міністерства економічного розвитку та торгівлі.

Американська компанія розглядає роботу з Україною через три планові етапи. Перший етап - почати виробництво літака Ан-74 у тому вигляді, в якому він був розроблений, без будь-яких змін, і пропонувати існуючим клієнтам, що є партнерами Oriole Capital Group. Другий етап полягає у модернізації літака, авіоніки. Адже підприємство "Мотор-Січ" має набагато сучасніший двигун, ніж той Д-36, що нині встановлений на Ан-74. Двигун Д-436 є більш швидкісним, дешевшим і економічнішим. Третій етап - вибрати на той час модернізовані літаки та отримати сертифікат FAA для цього, щоб літак міг бути представлений на американських та європейських ринках.

Представники американської компанії у розмові стверджували, що "насьогодні у США не виробляють жодного літака цього класу. І це, безумовно, має для нас велике значення. Він не має конкурентів. Завдання для цього літака в кінцевому рахунку будуть визначати самі замовники. Ан-74 дійсно є чудовим вантажним літаком. Фактично, він може одночасно перевозити і пасажирів, і вантажі. Можливість використання різних комбінацій робить його ще більш цікавим та гнучким. Але в першу чергу це - вантажний літак. Завдяки ефективності літака і тому факту, що він має короткий зліт і посадку, може працювати в екстремальних температурах, він може бути дуже привабливим для різних країн, що мають специфічні вимоги, пов'язані з кліматом тощо. Проте для використання в США цей літак має спочатку отримати сертифікат FAA. Звичайно, ми вважаємо, що у США та Європі існує великий ринок для цього літака, але процес отримання відповідного сертифіката займе кілька років".

Фінансово оплатити весь процес сертифікації літака Ан-74 у модернізованому вигляді збирається саме Oriole Capital Group."Це значна, дуже-дуже дорога інвестиція. Але як тільки ви пройдете цей шлях, перед вами відкриється один з найбільших ринків, що існують у світі", - так відповіли у цій компанії на наше питання про сертифіковане майбутнє оновленого Ан-74.

У державному концерні "Укроборонпром", де вже тривалий час намагаються вивести з піке Харківське авіаційне підприємство, до підписаного контракту з Oriole Capital відносяться стримано-оптимістично. "Реалізація домовленостей може стати одним зі шляхів збереження підприємства, відновлення його виробничої діяльності та покращення фінансово-економічного стану. При цьому враховується, що будь-яке відчуження активів підприємства заборонене законом та неможливе. Ключовими елементами цього стратегічного партнерства вбачається модернізація наявного виробництва, повне залучення всіх працівників підприємства, а також програма з модернізації літаків і авіоніки, яка сприятиме підвищенню унікальних експлуатаційних можливостей літака Ан-74. Вважаємо, що зазначений проект є вкрай важливим для ХДАВП, яке з 2015 р. перебуває у судовій процедурі розпорядження майном боржника із загальною сумою боргу понад 3,0 млрд грн.", – так прокоментували нашій агенції Defense Express контракт з новим з американським партнером в "Укроборонпромі".

У свою чергу, американці стверджують, що на цьому проекті у роботі з Україною вони зупиняться не збираються. Проте, звісно, важливо, щоб перший "стартап" для обох сторін виявився вдалим. А тут лише практика – критерій істини".

Бонус буде лише за певних умов: Одна з найщасливіших країн світу платить за переїзд туди

п’ятниця, 22 листопад 2024, 9:50

Якщо і переїздити кудись жити, так це до країни, з високим індексом щастя. Одним з найвищих таких показників у світі може похвалитись Швейцарія, і зараз країна пропонує вигідні умови переміщення, передають Патріоти України. Як пише видання Express, шве...

На тлі шаленого злету цін: В Україні різко переписали цінники на популярний продукт

п’ятниця, 22 листопад 2024, 9:32

В Україні суттєво здешевшала морква. Насьогодні виробники відвантажують її по 15-23 грн/кг, що в середньому на 21% дешевше, ніж тижнем раніше. Основна причина – сезонне збільшення пропозиції на тлі досить стриманого попиту. Відповідно, незабаром ціни н...