Техогляд "по-новому": Штрафи та інші "сюрпризи"

В Україні хочуть відновити техогляд для легкових автомобілів.

Як часто потрібно буде його проходити, штрафи і механізми контролю – передають Патріоти України.

Аварії на дорогах

23 жовтня у центрі Києва автокран протаранив 20 легкових автомобілів і вантажівку. Обійшлося без жертв, але машини розкидало, немов сірники.

Гадаєте, це сталося, тому що водій був п’яний або лихачив на дорогах? А ось і ні, у автокрана просто відмовили гальма. Сумна, але така знайома для українських реалій ситуація.

Наприклад, день до цього у Дарницькому районі Києва сталася схожа ситуація. Через несправність системи гальмування воєнна вантажівка потрапила у ДТП і перекинулася. І таких ситуацій безліч.

Чому це відбувається

У 2012 році закон про обов’язковий техогляд приватних машин був знівельований. Ось і виходить, що ніхто не стежив за справністю автомобілів. Про рівень особистої відповідальності годі й казати: кількість аварій зросла.

Але скасували техогляд не без причин. Процедура проходження ТО була корумпованою, а це виключало її практичну користь. Але краще після скасування не стало і з 1 липня 2018 рокузаконопроект частково відновили.

Уже зараз обов’язковий техогляд повинні проходити водії, які спеціалізуються на міжнародних пасажирських перевезеннях. Але це був лише перший етап, у 2022 році в Україні планують повністю повернути обов’язкові регулярні техогляди для легкових автомобілів.

З 8 жовтня Рада винесла на обговорення правки до законопроекту.Голосування триватиме до 8 листопада і взяти участь у ньому може кожен.

Що пропонується

Головне нововведення, звичайно – відновлення обов’язкового техогляду для легкових автомобілів.

Також у законопроекті пропонується ввести відповідальність у відношенні тих, хто видає документи технічного огляду. Так, запорушення порядку проведення ТО доведеться заплатити 1700 гривень. За видачу свідоцтва про придатність транспортного засобу без проведення такої перевірки – штраф 4250 гривень.

Документи

Крім водійського посвідчення і техпаспорта потрібно буде при собі мати:

  • свідоцтво про придатність транспортного засобу до експлуатації;
  • страховий поліс.

У статті 17 закону Про автомобільний транспорт (Вимоги до персоналу автомобільного транспорту) вводять вимогу щодо наявності ще одного документу – свідоцтва про професійну компетентність водія.

Пристрої контролю

Транспорт з кількістю місць для сидіння більше 9 (включаючи місце водія) та вантажні автомобілі масою понад 3,5 тонн пропонують обладнати тахографами.

Штрафи

Для водіїв, які вчасно не пригнали авто на техогляд, збільшать штраф з 340 до 1700 гривень.

– Пропонують нову статтю про відповідальність за порушення водієм правил керування комерційним транспортом (вантажним або пасажирським – Ред.), – каже адвокат Олександр Босенко.

За порушення доведеться заплатити штраф у розмірі 1700 гривень. Також водія можуть позбавити прав на термін від 3 до 6 місяців або вдатися до адміністративного покарання – арешту на 5-10 діб.

Джерело: Факти.ICTV

Українці кинулися купувати дешеві електромобілі: Стало відомо, які саме обирають

п’ятниця, 6 червень 2025, 6:56

В Україні фіксується справжній бум продажів недорогих електромобілів. Попит на ці машини суттєво зріс, адже вони вважаються надзвичайно економічними у повсякденному користуванні — власникам не потрібно витрачатися на пальне, що робить їх особливо прива...

Приємний бонус: Ветерани війни платитимуть за автоцивілку менше - названо розмір скидки

п’ятниця, 6 червень 2025, 6:43

Вартість автоцивілки в Україні суттєво зросла у 2025 році. Але фінансове навантаження на ветеранів війни буде зменшено, передають Патріоти України з посиланням пресслужбу Верховної Ради в Telegram. За даними пресслужби, президент України Володимир Зел...