Це кінець: Російська космічна програма опинилася на грані колапсу

Причина падіння "Фрегата" криється не в неякісному освяченні і не в навігаційній помилці, вважають експерти.

Ілюстрація: ЗМІ

Невдалий запуск 19 російських супутників на орбіту свідчить про те, що російська космічна галузь знаходиться на межі краху, вважають експерти, з якими поспілкувалися британські журналісти, повідомляють Патріоти України з посиланням Independent.

Нецільове витрачання коштів, відсутність кадрових змін, низькі зарплати та відсутність обміну досвіду з іноземними колегами – основні причини, що призвели до занепаду космічної промисловості.

З кінця листопада в Росії точаться суперечки, хто відповідальний за невдалий запуск "Союзу-2.1 б" з космодрому "Східний". У результаті падіння ракети-носія країна втратила 19 нових супутників.

Остання версія – розгінному блоку "Фрегат" задали неправильний курс.

"Припущення, що це було "помилкою навігації" - це чиясь "дитяча фантазія", - заявив Костянтин Крейденко, редактор журнал про супутниковий зв'язок "Вестник Глонас".

У Росії виробляють дуже неякісні комплектуючі до ракет, заявив Креденко та ще ряд експертів. Ця проблема "випливла" ще з моменту падіння ракети "Протон" 2010-го (ракета 3 КА Глонасс-М мала вивести на орбіту 3 супутники. Відхилилася від курсу на 8°. Супутники спробували вийти на орбіту, але впали в Тихий океан. – ред.).

2017 року Росія витратила рекордні 170 млрд рублів ($2,7 млрд) на космічну програму. NASA витратили в рази більше. Але цієї суми більш ніж достатньо для реалізації скромних російських цілей.

Викладач Пермського державного університету Павло Лузін розкритикував заступника прем'єр-міністра Дмитра Рогозіна відповідального за космопром за нецільові витрати коштів. На місце невдалого старту "Фрегата" той вилетів на люксовому літаку і витратив на це 9 млн рублів.

"Через низькі зарплати люди з амбіціями не приходять у галузь. Та це не єдина проблема. Космічна галузь в Росії вважається складовою оборонпрому. Спеціалістам не дозволяють виїжджати за кордон та ділитися досвідом", - розповів Лузін Independent.

"Дуже прикро, що інженери-розробники заробляють $400, а пан Рогозін та його бюрократи літають літаками бізнес-класу," - додав він.

Російська космічна програма все більше нагадує середньовічний орден войовничих монахів, вважає Джеймс Оберг, відставний спеціаліст з керування космічними польотами NASA. В цій галузі в Росії повно досвідчених спеціалістів, але вони залишаються на своїх посадах до смерті.

"Дуже прикро, що 18 із 19 супутників були створені командами студентів із університетів. Це була чудова ідея заохочувати студентів до аерокосмічної промисловості", - говорить Оберг.

Закриття російської космічної програми буде поганим знаком для всіх, вважає Оберг.

"На пікові свого розвитку вона була надійним суперником. Вона підшпорювала нас. Без неї ми дідька лисого висадили б людину на місяць", - заявив він.

Хіти тижня. "Путин тебе них*я не поможет": У Сумах затримали російського водія-порушника