Вчені дізналися, що трапляється зі свідомістю людини після смерті

Ілюстрація: s.hi-news.ru

За останні кілька років вчені знайшли докази того, що після моменту, іменованого смертю, проходить досить тривалий період часу, перш ніж клітини головного мозку зруйнуються настільки, щоб їх вже не можна було повернути до життя. Про це пише журналіст Касталія Медрано в своїй статті для журналу Newsweek, повідомляють Патріоти України.

"Поки клітини всередині нашого тіла починають поступово йти до свого власного процесу смерті, проходить досить тривалий період часу, - цитує автор слова доктора Сема Парнія, директора досліджень за критичним догляду та реанімації в Нью-Йорку.

Клітини не миттєво переключаються з живого стану на мертвий. Наприклад, клітини набагато стійкіші до зупинки серця, ніж ми думаємо, зазначив Парнія.

За словами професора мікробіології Університету Вашингтона Пітера Ноубла, вчені, що працюють над людськими трупами, час від часу спостерігають гени, які активні після смерті і навіть продовжують розмноження.

"Ми цього не очікували, - сказав Нобл в інтерв'ю Newsweek - Ви можете собі уявити, через двадцять чотири години після [смерті] ви берете зразок і розшифровки генів дійсно збільшуються в кількості? Це було несподіванкою", - цитує його Медрано.

Досить багато хто з "живучих" генів є генами розвитку, зазначив Нобл, в період відразу після смерті тіла починають повертатися до клітинних умов, які мали місце бути, коли людина перебувала в стані ембріона.

Учений виявив, що після смерті деякі клітини залишаються життєздатними протягом декількох тижнів. Його дослідження передбачає процес "поетапного закриття", за допомогою якого клітини організму вмирають поступово, з різною швидкістю, а не всі одночасно.

Крім того, доктор Парнія наводить приклад з розповідями пацієнтів, що пережили клінічну смерть. Їхні розповіді після "повернення" подібні: яскраві вогні, доброзичливі керівні фігури, полегшення від фізичного болю і глибоке почуття спокою.

"Як ці пацієнти були в змозі описати об'єктивні події, що відбувалися, коли вони були мертві", - задається питанням вчений.

За його словами, медицина поки не дала відповідь на питання: чому одні клітини витримують смерть, навіть коли відмирає переважна більшість інших. "Схоже, це говорить про те, що коли наші мізки і тіла вмирають, наша свідомість не вмирає або, щонайменше, не відразу", - стверджує Парнія.

Доктор наголосив, що людська свідомість не може зникнути відразу ж після проходження "порога" смерті, вона функціонує і певний час не розсіюється.

В Україну після потепління увірветься нова хвиля холоду: Синоптикиня розповіла, чого чекати