Вчені пояснили, чому фруктові чаї та напої шкідливі для зубів

понеділок, 26 лютий 2018, 15:34
Регулярне вживання напоїв "з кислинкою" в 11 разів збільшує ризик розвитку ерозії зубної емалі.

Ілюстрація: Journalist Today

Фруктові чаї та напої мають приємний смак та освіжають, тому не дивно, що вони популярні. Але при цьому небезпечні, заявляють вчені з Королівського коледжу Лондона, повідомляють Патріоти України.

"Кислі напої сьогодні на піку моди, - каже провідний автор роботи, доктор Саоірс О'Тул (Saoirse O’Toole). - Багато людей п’ють їх, щоб втамувати справу, а хтось впевнений, що чашка імбирного, ягідного чи лимонного чаю зранку натщесерце допомагає змінити імунітет. На жаль, ми змушені їх розчарувати".

Вчені детально вивчили дані дослідження, нещодавно проведеного в лікарні Гая в Лондоні. Вони порівнювали харчування 300 людей з сильно пошкодженими зубами і 300 пацієнтами, які не скаржились на проблеми з зубами. Виявилось, що натуральні фруктові кислоти, вступаючи в контакт з емаллю, починають її руйнувати.

Ще швидше це відбувається при нагріванні: тепло збільшує швидкість хімічної взаємодії лимонної кислоти с фосфатом кальцію, роблячи емаль більш вразливою до пошкодження. Гарячий напій шкодить зубам набагато більше, ніж холодний.

Науковці також довели, що люди, яким подобається пити чай повільно, смакуючи кожен ковток у роті, ризикують більше. Тобто ерозію зубів можна попередити, швидко випиваючи напій. Також вчені виявили, що чай без цукру такий же шкідливий для зубів, як і з ним.

Стоматологи попереджують і про шкідливий вплив модних фруктових смузі та фруктових чипсів на зуби - вони містять багато лимонної кислоти. Та й свіжі фрукти краще вживати в обмеженій кількості, за можливістю швидко пережовуючи.

Першу китайську колонію на Місяці охоронятимуть робото-собаки, які добре комунікуватисуть з людьми та допомагатимуть в побутових і наукових справах

понеділок, 10 серпень 2026, 15:50

Не пройде і 10 років: Китайську колонію на Місяці охоронятимуть робото-собаки, які добре комунікуватисуть з людьми та допомагатимуть в побутових і наукових справах. Вчені з Китайської академії космічних технологій, які працюють над проектом китайської ...

Ресторани поки нічого не можуть вдіяти: У Хотинської фортеці продовжує руйнуватися захісний мур

понеділок, 10 серпень 2026, 14:58

На Хотинщині, Чернівецькох області, продовжує продовжується руйнування муру фортеці, наразі вде обвалилося декілька мерлонів (зубців), передають Патріоти України з посиланням на Хотинські вісті. На фото, які розповсюджують в соціальних мережах, видно ...