"Аптечні мережі маскують вітчизняні ліки під "імпорт" і змушують пацієнтів переплачувати": Дослідники ринку дійшли шокуючого висновку

Аптечні мережі в Україні активно просувають власні торгові марки (ВТМ), які замінюють відомі бренди на полицях, збільшуючи прибутки, але водночас підвищуючи ризики для споживачів. Це стало одним з інструментів обходу заборони на маркетингові платежі, запровадженої урядом в березні цього року. Про це повідомляє видання The Pharma Media, передають Патріоти України.

Як наголошують експерти, завдяки візуальному оформленню, привабливій назві та іншим маркетинговим практикам ВТМ вдало видаються за імпортні препарати. В якості прикладу наводиться бренд Baum Pharm: назва позиціюється як іноземна, хоча це власна марка однієї з аптечних мереж. Переплати пацієнтів за такі внутрішні бренди мережі можуть сягати в середньому 20-40%.

В якості одного з кейсів The Pharma Media наводить препарат Спазмолікс, що є аналогом Реональгону, але коштує майже вдвічі дорожче. У перший місяць продажів аптеки мережі "Подорожник" реалізували у 24 рази більше упаковок Спазмоліксу, ніж оригіналу, завдяки активній рекомендації провізорів.

"Пацієнт вважає, що отримує фахову пораду. Насправді йому можуть нав’язати ВТМ, які вигідні аптеці, але не завжди мають кращу якість або перевірену історію. Фармацевтична опіка перетворюється виключно на торговий скрипт", — йдеться у статті The Pharma Media.

Схожа ситуація спостерігається з препаратами на основі німесуліду. Оригінальний бренд Ремесулід компанії "Фармак" активно витісняється аналогами з назвами Даймісил і Долорсил — власними брендами двох аптечних мереж, які коштують дорожче, хоча теж виготовляються на потужностях "Фармак".

На думку експертів, активізація виробництва та розповсюдження ВТМ є відповіддю мереж-монополістів на втрату надприбутків, які вони раніше отримували за рахунок нав’язаних договорів з просування оригінальної фармацевтичної продукції.

"ВТМ створює ризики для якості, конкуренції, професійної етики, особливо коли йдеться про товари, що впливають на здоров’я. За таких умов деякі виробники втрачають контроль над кінцевим брендом… Аптека стає виробником, дистриб’ютором і продавцем одночасно. Це дозволяє обходити обмеження і створювати монетизацію без потреби в маркетингових договорах", – підкреслюють автори статті.

Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Все свідчить про те, що Китай дуже хоче продовження війни в Україні, - журналістка

середа, 17 вересень 2025, 22:25

"Трамп не може закінчити війну, але він може на неї сильно вплинути різними методами і способами. І те, як він своїми заявами, наче каток, ішов – усе вказувало на те, що так, 2025 року війна може закінчитися", - розповіла журналістка Олена Курбанова у ...

Меланія не слідкувала за манерами Дональда?: Трамп кілька разів порушив королівський етикет під час візиту до Британії (відео)

середа, 17 вересень 2025, 22:14

Президент США Дональд Трамп під час візиту до Британії кілька разів поплескав по спині короля Чарльза ІІІ. Згідно з королівським етикетом, фізичні контакти вважаються порушенням та є формою неповаги, зазначають Патріоти України. Один із випадків стався...