"Авіаційне питання" у загальному контексті ведення війни чим далі тим інтенсивніше набуває все більшого значення..." - Мащовець

Другий огляд, на цей раз, стосовно окремих аспектів...

1. Командування військ противника, судячи зі всього, зіткнулось із певними труднощами щодо ремонту та експлуатації у підлеглих частинах та підрозділах штатного озброєння та військової техніки (ОВТ). Як з'ясувалося, в основному це стосується бронетехніки так званого "нового зразку" (танки Т-90М, Т-72Б3М, Т-80БВМ, БМП-3), частка якої у загальному обсягу штатного ОВТ складає - до 38%

Згідно доповідей частин та підрозділів по ремонту та експлуатації бронетехніки... "ремонт и експлуатация указанных образцов в полевых условиях существенно затруднён целым рядом факторов"... більше того, в окремих випадках він взагалі можливий виключно у супроводі представників заводу-виробника...

За результатами практичної експлуатації та спроб ремонту вказаних зразків бронетехніки у польвих умовах був виявлеий цілий перелік недоліків... зокрема:

- " танк Т-90М - ремонт в полевых условиях дистанционной пулемётной установки и панорамного командирского прицела - практически невозможен..."

- "... отсутствует возможность запуска дизельной генераторной установки ДГУ-10 без покидания одним из членов экипажа боевой машины..."

- "... танки типа Т-72Б3М, Т-80БВМ - замена блоков аппаратуры внутренней связи, коммутации и управления (а так же радиостанции Р-168) предполагает переустановку специального программного обеспечения исключительно специалистами ОПК..."

- "... по результатам практической эксплуатации многоканального тепловизионного прицельного приспособления наводчика ПНМ "Сосна-У"... требуется его дополнительная бронезащита. Частота выхода его из строя в результате обстрела бронетехники противником и получаемых в результате этого механических повреждений, не позволяет говорить о его полноценной эксплуатации на данном типе бронетехники..."

Основними проблемами, щодо эксплуатації бронетехніки "нових зразків" російські ремонтно-експлуатаційні органи вбачають 2-і основні...

- мала ремонто-придатність у польових умовах електронного обладнання бронетехніки "нового зразку"

- дефіцит іноземних комплектуючих, які використовуються в електронній апаратурі цієї бронетехніки, й загалом, скудність електронно-компонентної бази, необхідної для її ремонту...

Окремо, представники російських ремонтно-експлуатаційних органів відзначають у цього ОВТ наявність певних "вразливих місць" (особливо, у світілі "... использования противником противотанковых средств иностранного производства, принцип действия которых предусматривает нанесение поражения через верхнюю часть коруса и башни"), через що "... боевая устойчивость целого ряда образцов, непосредственно, на поле боя... выглядит весьма проблематично...". У зв'язку з цим, у своїй доповіді росіянські ремонтники наполегливо рекомендують розробникам розглянути питання можливості встановлення, наприклад, на люки командира та навідника, а також на відсік МТО (моторно-трансмиссионый отсек) додаткового динамічного захисту...

Крім того, жалуються вони на "низкий уровень унификации запасных частей и деталей", що на їх думку дуже ускладнює ремонт бронтехніки у польових умовах, особливо це стосується якраз "нових зразків"...

У свою чергу, певні "технічні складнощі" із "новітніми" авіаційними боєприпасами виникли й у повітряно-космічних військ Шойгу... Вчорашня "неспровоцированная бомбардировка Белгорада", як з'ясувалося - вже не перший випадок "мимовільного скидання" росіянами авіабоєприпасів по власним та дружнім цілям та об'єктам.

Так званий модуль УПМК (управляемый модуль планирования и коррекции), який доволяє росіянам перетворювати свої авіабомби ФАБ-500М62 з "дурних" та некерованих у кореговані та плануючі... виявився, м'яко кажучи ще "сырым и недоработанным"...

Справа в тому, що ще 12-го березня нинішнього року у Куйбишивському районі м. Донецьк був зафіксований точно такий же випадок... із ФАБ-500М62 та модулем УПМК, елементи якого були виявлені на землі рядом із авіабомбою, яка так й не вибухнула... До речі, про це пишуть самі росіяни у спеціалізоаних авіаційних чатах та на форумах.

2. Станом на вечір 18.04.2023 р. у готовності до бойового застосування перебували наступні носійї високоточнох збої великої дальності противника:

Повітряний компнент:

- авіаційна база (АБ) "Энгельс" (саратовская обл.) - 1 Ту-95МС

- АБ "Оленья" (Мурманская обл.) - 10 Ту-95МС

Разом - до 38-и споряджених КРПБ типу Х-101\Х-555

- АБ "Шайковка" (Калужская обл.) - 4 Ту-22М3

- АБ "Приволжский" (Астраханська обл.) - 2 Ту-22М3

- АБ "Сольцы" (Новгородская обл.) - 1 Ту-22М3

На кожному Ту-22М3 по одній спорядженій КРПБ типу Х-22 (ще одна - "запасна")

- АБ "Саваслейка" (Нижнегородская обл.) - 5 Миг-31К (на кожному по одній спорядженій гуперзвуковій ракеті комплексу Х-47М2 "Кинжал")

Морський компонент:

- 2 дизель-електричних підводних човна (депч) пр. 636.6 - один у 55 милях на південь від м. Мисхако (у позиційному районі, в готовності до бойового застосування КРМБ типу 3М-54К/3М-54Т "Калибр"), ще один - у 72 милях на південий захід від м. Чауда у такому ж стані... Разом - до 8-и КРМБ типу 3М-54К/3М-54Т "Калибр"

- ще 2 депч пр. 636.6 у пунктах базування (ПБ) - один у Новоросійську (скоріше за все, завантажується), ще один - у ПБ Севастополь (ремонтується)

- фрегат проекту 11356Р "Адмирал Григорович, корвет "Орехово-Зуево" проекту 21631 "Буян-М" та депч пр. 636.6 "Краснодар" - акваторія Середземного моря. Разом - можут нести до 20-и спорядженних КРМБ типу 3М-54К\3М-54Т "Калибр"...

- Решта носіїв КРМБ типу "Калибр", які оперуют у акваторіях Чорного, Азовського та Каспійського морів - у ПБ, частково на ремонті, частково на завантаженні...

3. Теперь, як й обіцяв... по повітряному компоненту противника, зосередженому на Південому операційному напрямку...

Станом на 18.04.2023-го року командування військ противника зосередило та розгорнула на даному напрямку наступне угрупування оперативно-тактичної та армійської авіації

АБ "Гвардійське" (п-ів Крим) - Су-24М\Су-25 - 10\12

АБ "Бельбек" (п-ів Крим) - Су-35\Су-34\Су-30\Су-27 - 6\6\1\28

АБ "Джанкой" (п-ів Крим) - Су-25\Ка-52\Ми-28Н\Ми-24(35)\Ми-8 - 4\4\8\2\23

АБ "Саки" (п-ів Крим) - Су-24М\Су-30\Су-27\Миг-29 - 9\6\5\4

АБ "Кіровське" (п-ів Крим) - Миг-29\Ми-28Н\Ми-24(35)\Ми-8 - 6\3\3\2

АБ "Кача" (п-ів Крим) - Ми-8 - 1

Аб "Стрілкове" (Херсонська обл.) - Ка-52\Ми-24(35)\Ми-8 - 5\3\3

Загалом, до 97-и бойових літаків та 57 вертольотів...

без врахування їх реального технічного стану... розгорнутих БЕЗПОСЕРЕДНЬО на Таврійському та Кримському напрямках. Але це, далеко не все...

Також, на цьому ж напрямку можуть діяти (й скоріше за все, обов'язково це будуть робити) авіаційни сили та засоби противника, розгорнуті на наступних АБ:

АБ "Приморско-Ахтарск" (Краснодарский край, рф) - Су-34\Су-25 - 6\14

АБ "Крымск" (Краснодарский край, рф) - Су-30\Су-27 - 15\35

АБ "Ростов на Дону" (Ростовская обл.) - Ка-52\Ми-8\Ми-26 - 2\17\5

АБ "Таганрог" (Ростовська обл.) - Су-25\Ми-24(35)\Ми-28Н\Ми-8 - 9\5\3\6

АБ "Ейск" (Краснодарский край, рф) - Су-34\Су-25\Су-30 - 4\6\2

АБ "Кущевская"(Краснодарский край, рф) - Су-35 - 7

АБ "Бердянськ" (Запорізька обл.) - Ка-52\Ми-8 - 6\5

АБ "Зерноград" (Ростовская обл.) - Ка-52\Ми-28Н\Ми-24(35)\Ми-8\Ми-26 - 6\7\1\26\13

АБ "Кореневск" (Краснодарский край, рф) - Ка-52\Ми-28Н\Ми-8\Ми-26 - 1\2\3\5

Які висновки з усього цього можливо зробити?

1) Скоріше за все, в разі початку "великого" наступу ЗСУ саме у Південій операційній зоні, по наступаючим угрупуванням військ (УВ) ЗСУ буде працювати майже ПОЛОВИНА ВСІЄЇ оперативно-тактичної авіації противника й БІЛЬША ЧАСТИНА його армійської авіації...

2) Я не випадково вчора написав у своєму дописі, що противник збирається "відбивати наступ"... не стільки діями наземних військ (мається на увазі танковими та мотострілецькими військами, хоча, звісно, в силу своїх сил та можливостей, він це ОБОВ'ЯЗКОВО буде робити), скільки артою та авіацією... Погода та тамтешня місцевість... не тільки дозволяють це робити у режимі нон-стоп, а навіть сприяють цьому... Тим більше, що очевидно у повітряному просторі в Південій операційній зоні противник має перевагу...

3) Противник явно готується до цього... Якщо уважно подивитися на місця дислокації його авіаційних сил та засобів, то цілком можливо помітити, що він тримає їх переважно у РОЗЗОСЕРЕДЖЕНОМУ стані... Місця, де його авіація перебуває ЗОСЕРЕДЖЕНО можливо перерахувати на пальцях... Авіаційне командування противника, явно усвідомлює, що ЗСУ можуть спробувати "суттєво знизити" рівень його переваги у повітряному просторі на цьому напрямку перед самим наступом.

4) Очевидно, що питання спроможності ПС ЗСУ вести УСПІШНІ повітряні\протиповітряні бої на визначеному напрямку (в тому числі у Південій операційній зоні), нехай навіть у форматі ОБОРОННОЇ повітряної операції... по-суті є питанням ВСІХ подальших перспектив будь-яких активних дій на землі...

5) "Авіаційне питання", у загальному контексті ведення війни, чим далі тим інтенсивніше набуває все більшего значення...Тому, чим раніше наші союзники та партнери усвідомлять, що питання "F-16", авіаційних боєприпасів та сучасних систем ППО, РЕБ\РТР це по-суті є питаннями, напряму пов'язаними із подальшим перебігом війни, тим краще...

Другий огляд, на цей раз, стосовно окремих аспектів...

1. Командування військ противника, судячи зі всього, зіткнулось із певними труднощами щодо ремонту та експлуатації у підлеглих частинах та підрозділах штатного озброєння та військової техніки (ОВТ). Як з'ясувалося, в основному це стосується бронетехніки так званого "нового зразку" (танки Т-90М, Т-72Б3М, Т-80БВМ, БМП-3), частка якої у загальному обсягу штатного ОВТ складає - до 38%

Згідно доповідей частин та підрозділів по ремонту та експлуатації бронетехніки... "ремонт и експлуатация указанных образцов в полевых условиях существенно затруднён целым рядом факторов"... більше того, в окремих випадках він взагалі можливий виключно у супроводі представників заводу-виробника...

За результатами практичної експлуатації та спроб ремонту вказаних зразків бронетехніки у польвих умовах був виявлеий цілий перелік недоліків... зокрема:

- " танк Т-90М - ремонт в полевых условиях дистанционной пулемётной установки и панорамного командирского прицела - практически невозможен..."

- "... отсутствует возможность запуска дизельной генераторной установки ДГУ-10 без покидания одним из членов экипажа боевой машины..."

- "... танки типа Т-72Б3М, Т-80БВМ - замена блоков аппаратуры внутренней связи, коммутации и управления (а так же радиостанции Р-168) предполагает переустановку специального программного обеспечения исключительно специалистами ОПК..."

- "... по результатам практической эксплуатации многоканального тепловизионного прицельного приспособления наводчика ПНМ "Сосна-У"... требуется его дополнительная бронезащита. Частота выхода его из строя в результате обстрела бронетехники противником и получаемых в результате этого механических повреждений, не позволяет говорить о его полноценной эксплуатации на данном типе бронетехники..."

Основними проблемами, щодо эксплуатації бронетехніки "нових зразків" російські ремонтно-експлуатаційні органи вбачають 2-і основні...

- мала ремонто-придатність у польових умовах електронного обладнання бронетехніки "нового зразку"

- дефіцит іноземних комплектуючих, які використовуються в електронній апаратурі цієї бронетехніки, й загалом, скудність електронно-компонентної бази, необхідної для її ремонту...

Окремо, представники російських ремонтно-експлуатаційних органів відзначають у цього ОВТ наявність певних "вразливих місць" (особливо, у світілі "... использования противником противотанковых средств иностранного производства, принцип действия которых предусматривает нанесение поражения через верхнюю часть коруса и башни"), через що "... боевая устойчивость целого ряда образцов, непосредственно, на поле боя... выглядит весьма проблематично...". У зв'язку з цим, у своїй доповіді росіянські ремонтники наполегливо рекомендують розробникам розглянути питання можливості встановлення, наприклад, на люки командира та навідника, а також на відсік МТО (моторно-трансмиссионый отсек) додаткового динамічного захисту...

Крім того, жалуються вони на "низкий уровень унификации запасных частей и деталей", що на їх думку дуже ускладнює ремонт бронтехніки у польових умовах, особливо це стосується якраз "нових зразків"...

У свою чергу, певні "технічні складнощі" із "новітніми" авіаційними боєприпасами виникли й у повітряно-космічних військ Шойгу... Вчорашня "неспровоцированная бомбардировка Белгорада", як з'ясувалося - вже не перший випадок "мимовільного скидання" росіянами авіабоєприпасів по власним та дружнім цілям та об'єктам.

Так званий модуль УПМК (управляемый модуль планирования и коррекции), який доволяє росіянам перетворювати свої авіабомби ФАБ-500М62 з "дурних" та некерованих у кореговані та плануючі... виявився, м'яко кажучи ще "сырым и недоработанным"...

Справа в тому, що ще 12-го березня нинішнього року у Куйбишивському районі м. Донецьк був зафіксований точно такий же випадок... із ФАБ-500М62 та модулем УПМК, елементи якого були виявлені на землі рядом із авіабомбою, яка так й не вибухнула... До речі, про це пишуть самі росіяни у спеціалізоаних авіаційних чатах та на форумах.

2. Станом на вечір 18.04.2023 р. у готовності до бойового застосування перебували наступні носійї високоточнох збої великої дальності противника:

Повітряний компнент:

- авіаційна база (АБ) "Энгельс" (саратовская обл.) - 1 Ту-95МС

- АБ "Оленья" (Мурманская обл.) - 10 Ту-95МС

Разом - до 38-и споряджених КРПБ типу Х-101\Х-555

- АБ "Шайковка" (Калужская обл.) - 4 Ту-22М3

- АБ "Приволжский" (Астраханська обл.) - 2 Ту-22М3

- АБ "Сольцы" (Новгородская обл.) - 1 Ту-22М3

На кожному Ту-22М3 по одній спорядженій КРПБ типу Х-22 (ще одна - "запасна")

- АБ "Саваслейка" (Нижнегородская обл.) - 5 Миг-31К (на кожному по одній спорядженій гуперзвуковій ракеті комплексу Х-47М2 "Кинжал")

Морський компонент:

- 2 дизель-електричних підводних човна (депч) пр. 636.6 - один у 55 милях на південь від м. Мисхако (у позиційному районі, в готовності до бойового застосування КРМБ типу 3М-54К/3М-54Т "Калибр"), ще один - у 72 милях на південий захід від м. Чауда у такому ж стані... Разом - до 8-и КРМБ типу 3М-54К/3М-54Т "Калибр"

- ще 2 депч пр. 636.6 у пунктах базування (ПБ) - один у Новоросійську (скоріше за все, завантажується), ще один - у ПБ Севастополь (ремонтується)

- фрегат проекту 11356Р "Адмирал Григорович, корвет "Орехово-Зуево" проекту 21631 "Буян-М" та депч пр. 636.6 "Краснодар" - акваторія Середземного моря. Разом - можут нести до 20-и спорядженних КРМБ типу 3М-54К\3М-54Т "Калибр"...

- Решта носіїв КРМБ типу "Калибр", які оперуют у акваторіях Чорного, Азовського та Каспійського морів - у ПБ, частково на ремонті, частково на завантаженні...

3. Теперь, як й обіцяв... по повітряному компоненту противника, зосередженому на Південому операційному напрямку...

Станом на 18.04.2023-го року командування військ противника зосередило та розгорнула на даному напрямку наступне угрупування оперативно-тактичної та армійської авіації

АБ "Гвардійське" (п-ів Крим) - Су-24М\Су-25 - 10\12

АБ "Бельбек" (п-ів Крим) - Су-35\Су-34\Су-30\Су-27 - 6\6\1\28

АБ "Джанкой" (п-ів Крим) - Су-25\Ка-52\Ми-28Н\Ми-24(35)\Ми-8 - 4\4\8\2\23

АБ "Саки" (п-ів Крим) - Су-24М\Су-30\Су-27\Миг-29 - 9\6\5\4

АБ "Кіровське" (п-ів Крим) - Миг-29\Ми-28Н\Ми-24(35)\Ми-8 - 6\3\3\2

АБ "Кача" (п-ів Крим) - Ми-8 - 1

Аб "Стрілкове" (Херсонська обл.) - Ка-52\Ми-24(35)\Ми-8 - 5\3\3

Загалом, до 97-и бойових літаків та 57 вертольотів...

без врахування їх реального технічного стану... розгорнутих БЕЗПОСЕРЕДНЬО на Таврійському та Кримському напрямках. Але це, далеко не все...

Також, на цьому ж напрямку можуть діяти (й скоріше за все, обов'язково це будуть робити) авіаційни сили та засоби противника, розгорнуті на наступних АБ:

АБ "Приморско-Ахтарск" (Краснодарский край, рф) - Су-34\Су-25 - 6\14

АБ "Крымск" (Краснодарский край, рф) - Су-30\Су-27 - 15\35

АБ "Ростов на Дону" (Ростовская обл.) - Ка-52\Ми-8\Ми-26 - 2\17\5

АБ "Таганрог" (Ростовська обл.) - Су-25\Ми-24(35)\Ми-28Н\Ми-8 - 9\5\3\6

АБ "Ейск" (Краснодарский край, рф) - Су-34\Су-25\Су-30 - 4\6\2

АБ "Кущевская"(Краснодарский край, рф) - Су-35 - 7

АБ "Бердянськ" (Запорізька обл.) - Ка-52\Ми-8 - 6\5

АБ "Зерноград" (Ростовская обл.) - Ка-52\Ми-28Н\Ми-24(35)\Ми-8\Ми-26 - 6\7\1\26\13

АБ "Кореневск" (Краснодарский край, рф) - Ка-52\Ми-28Н\Ми-8\Ми-26 - 1\2\3\5

Які висновки з усього цього можливо зробити?

1) Скоріше за все, в разі початку "великого" наступу ЗСУ саме у Південій операційній зоні, по наступаючим угрупуванням військ (УВ) ЗСУ буде працювати майже ПОЛОВИНА ВСІЄЇ оперативно-тактичної авіації противника й БІЛЬША ЧАСТИНА його армійської авіації...

2) Я не випадково вчора написав у своєму дописі, що противник збирається "відбивати наступ"... не стільки діями наземних військ (мається на увазі танковими та мотострілецькими військами, хоча, звісно, в силу своїх сил та можливостей, він це ОБОВ'ЯЗКОВО буде робити), скільки артою та авіацією... Погода та тамтешня місцевість... не тільки дозволяють це робити у режимі нон-стоп, а навіть сприяють цьому... Тим більше, що очевидно у повітряному просторі в Південій операційній зоні противник має перевагу...

3) Противник явно готується до цього... Якщо уважно подивитися на місця дислокації його авіаційних сил та засобів, то цілком можливо помітити, що він тримає їх переважно у РОЗЗОСЕРЕДЖЕНОМУ стані... Місця, де його авіація перебуває ЗОСЕРЕДЖЕНО можливо перерахувати на пальцях... Авіаційне командування противника, явно усвідомлює, що ЗСУ можуть спробувати "суттєво знизити" рівень його переваги у повітряному просторі на цьому напрямку перед самим наступом.

4) Очевидно, що питання спроможності ПС ЗСУ вести УСПІШНІ повітряні\протиповітряні бої на визначеному напрямку (в тому числі у Південій операційній зоні), нехай навіть у форматі ОБОРОННОЇ повітряної операції... по-суті є питанням ВСІХ подальших перспектив будь-яких активних дій на землі...

5) "Авіаційне питання", у загальному контексті ведення війни, чим далі тим інтенсивніше набуває все більшего значення...Тому, чим раніше наші союзники та партнери усвідомлять, що питання "F-16", авіаційних боєприпасів та сучасних систем ППО, РЕБ\РТР це по-суті є питаннями, напряму пов'язаними із подальшим перебігом війни, тим краще...

Опублікував: Андрій Савчук
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

"Читаю забавну новину, що росіяни робили спроби вбити Зеленського. Забавну в тому плані, що є Зеленський, чи його немає - є Україна. І буде, бо тіло України виглядає інакше, ніж тіло росії", - Олена Кудренко

середа, 8 травень 2024, 0:30

"Маленький президент великої Антиукраїни. Він чимчикує довгими коридорами Кремля, де на стінах висять рідкісні пейзажі. Не здивуюсь, якщо частина з них вкрадена в України", - пише харківська блогерка Олена Кудренко на своїй сторінці у соцмережі "Фейсбу...