Було обрано найскладніший шлях: Навіщо в СРСР станції метро вбудовували в житлові будинки? (архівні фото)

Однією з найцікавіших рис раннього радянського метро було інтегрування його станцій у житлові будинки чи інші будівлі.

Будівництво метрополітену у містах Радянського Союзу розпочалося ще першій половині ХХ століття. Перші станції та тунелі з'явилися у Москві. Однією з найцікавіших рис раннього радянського метро було інтегрування його станцій у житлові будинки чи інші будівлі, повідомляють Патріоти України.

Дивлячись на подібне, у багатьох громадян може виникнути питання, чому не можна було просто винести вхід на станцію на пішохідну частину вулиці, як це робиться в абсолютній більшості випадків сьогодні.

Станції, інтегровані у будинки, можна побачити не тільки в Москві, а й у багатьох інших радянських містах, де будувався метрополітен. Є такі й у Санкт-Петербурзі, й у Києві, й у Мінську. Якщо ж розглядати це питання безпосередньо з прикладу Москви, можна відразу згадати такі станції як Охотний ряд – станція метро вбудована у будинок колишнього особняка ХІХ століття; Проспект світу – станція метро вбудована у житловий будинок; Курська – станція також вбудована у житловий будинок. Зрозуміло, список подібних станцій можна продовжувати ще дуже довго.

Вхід та спуск займають багато місця


Для того, щоб зрозуміти, навіщо станції метро взагалі вбудовувалися в будинки, необхідно згадати, як метрополітен у принципі почав з'являтися у містах Радянського Союзу. Пов'язано це було зі стрімкою урбанізацією та появою транспортної проблеми. На початку 1931 року керівництву Москви стало зрозуміло, що трамвайний парк не справляється із завданням швидкого та бюджетного перевезення населення, а тому було вирішено створити новий засіб пересування.

Будували метро для вирішення трамвайної проблеми

Щоправда, спочатку партійне керівництво наполягало на будівництві надземних шляхів і лише через рік після досконального вивчення питання було прийнято остаточне рішення про будівництво саме підземних метрів. Щоправда, була одна серйозна проблема: Москва була великим і старим містом, де ще за царських часів давалися взнаки проблеми з наявністю вільного місця для будівництва.

Було обрано найскладніший шлях

У результаті радянські архітектори вирішили, що найкращим рішенням буде вміле інтегрування станцій метрополітену в конструкцію наявних та майбутніх житлових та адміністративних будівель. Робилося це головним чином для економії місця на вулицях, яке таким чином залишалося не зайнятим, а отже, його можна було й надалі використовувати для організації автомобільної проїжджої частини та пішохідних територій. Найцікавіше, що будувати виносні станції було б простіше, проте радянські інженери вирішили піти шляхом більш практичним, нехай і дуже складним.

   Входи у завданнях робилися для збереження місця на вулиці

Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Мало хто вірить, що насправді Путін мріяв про окупацію українських територій ще тридцять років тому, - Портников

неділя, 3 серпень 2025, 22:29

"Коли у своїх спогадах про перші роки незалежності України я розповідаю колегам, як їздив до Санкт-Петербурга для інтерв’ю з мером цього міста Анатолієм Собчаком, як інтерв’ю було перерване його заступником Владіміром Путіним, який хотів обговорити із ...

"А ще один він сам проковтнув?": Російському окупанту на День ПДВ зробили "унікальний" подарунок (відео)

неділя, 3 серпень 2025, 22:15

У країні-агресорі Росії 2 серпня святкували День повітряно-десантних військ. Facebook-сторінка "Дрогобицькі жарти" поширила відео зі святкування, під час якого окупантові подарували кавун, передають Патріоти України. Росіянин, який стояв біля мікрофона...