
Співзасновник та CPO (Chief Product Officer - директор з розвитку продукту) Buntar Aerospace Богдан Сас розповів про особливості нового безпілотного авіаційного комплексу дальньої розвідки, передають Патріоти України.
"Основною перевагою безпілотного авіаційного комплексу Buntar 1 є вертикальний зліт та посадка. Це дає змогу операторам використовувати менше часу на розгортання комплексу, щоб почати бойову місію і вдало її завершити. Ми тестували багато різноманітних варіантів запусків та приземлень. З'ясувалося, що вертикальний зліт та посадка є дуже ефективними. Ми працюємо на дистанціях 60 км від зони старту, маємо досить якісну камеру. Головним завданням є розгледіти цілі ППО на відстані близько 10 км від їхнього місцезнаходження. Таким чином, це дає можливість розвідувати засоби ППО, не заходячи в їхню зону дій", - зазначив він.
Директор з розвитку продукту розповів, в чому особливості розвідувального комплексу Buntar Aerospace, у порівнянні з подібними зразками, які сьогодні використовують ЗСУ. "Головна особливість - Soft. Всі вироби, які літають сьогодні, не є чимось унікальними. Літаки, засоби зв'язку, камери є стандартизованими й універсальними засобами. А ми створюємо програмне забезпечення, яке дає змогу значно автоматизувати весь процес виконання розвідувальної місії. Soft складається з двох частин. Система допомагає оператору планувати та виконувати місію. Наразі вже є комплекс для планування місій. Він кардинально зменшує час, який оператор витрачає на планування якісної місії, з урахуванням ситуаційної обізнаності, погодних факторів, технічних характеристик літака, відомих зон ППО тощо. На сьогодні побудова розвідувальної місії займає близько двох годин. Для цього необхідно мати приблизно 5 різноманітних засобів - це ноутбуки, чати в Signal, системи ситуаційної обізнаності та великий і досвідчений екіпаж. Ми ж автоматизуємо ці процеси, ситуаційну обізнаність і кроки, які оператор має виконати в побудові маршруту і під час виконання", - додав Сас.
За його словами, основним завданням сьогодні є збільшити вживаність бортів. Адже борти подібного класу є досить дорогими. Вартість пташки, яка літає на 60-100 км - десятки, сотні тисяч гривень. "Ми будуємо Soft. Він уже є корисним для наших бойових операторів. Ми використовуємо його для виконання бойових місій. Інші виробники безпілотних літальних комплексів також зацікавлені, тому це спільна мета. Власне, цей комплекс ми вже починаємо тестувати з іншими виробниками", - сказав Сас.
У ніч на неділю безпілотники атакували теплову електростанцію (ДРЕС – державна районна електростанція) у місті Шатура Московської області РФ. Про це повідомили російські Телеграм-канали 23 листопада, передають Патріоти України. Численні очевидці зафікс...
Після низки новин про можливе закінчення війни відома карпатська мольфарка Магдалена Мочіовські, яка раніше прогнозувала фініш бойових дій на 2026 рік, розповіла в коментарі для ТСН.ua про деталі свого приголомшливого передбачення, передають Патріоти У...