"Державна політика України проти куріння у нас на очах перетворюється на "кампанію за айкоси", - політтехнолог Голобуцький

"Оновлення антитютюнового законодавства мусить відбутися – попри усі зусилля галузевого лобі. Державна політика України проти куріння у нас на очах перетворюється на щось доволі химерне. Принцип «щоб не нашкодити суспільству» дедалі більше схожий на принцип «щоб не нашкодити тютюновим корпораціям», а скоріше навіть «кампанію за айкоси». Принаймні, чим довше висить «на розгляді» відповідний законопроєкт №4358, тим більше він набуває дивних змін", - пише політтехнолог Олексій Голобуцький на своїй сторінці у соцмережі "Фейсбук", передають Патріоти України, та продовжує:

"Однією з найменш привабливих для корпорацій норм цього законопроєкту є збільшення площі лячних картинок на пачках сигарет до 65%. Розміщуватись ці картинки мають разом з попереджувальним текстом з обох боків (зараз текст на одному боці, картинка на іншому і вгадайте, яким боком стоять сигарети у вітринах?). Але через лобізм тютюнових корпорацій, цей законопроєкт тричі(!) доопрацьовувався та буде мати аж два перших читання у Парламенті. З кожним разом він все більше послаблювався.
На сьогодні депутати вже вилучили вимогу розміщення картинки про шкоду і фото негативних наслідків куріння для айкосів. Тепер там має бути лише скромна фраза «Цей тютюновий виріб шкодить вашому здоров'ю та викликає залежність» на 30% площі упаковки. На самих пристроях взагалі нічого вже не вимагають писати – норма зникла в процесі внесення правок.
А пачка сигарет є насправді потужним маркетинговим інструментом комунікації, який у першу чергу спрямований на дітей та підлітків. Людина, яка за день викурює пачку сигарет, бачить медичне попередження 7000 разів на рік. І це дійсно серйозно впливає на особистий вибір: курити менше або й кинути курити взагалі. Згідно досліджень 54% курців замислювались про припинення куріння саме через графічні попередження. Якщо, звісно, око не «замилюється» і мозок не звикає до картинок, які не змінюються.
А картинки дійсно незмінні вже 9 років. І мало кого тепер лякають. Законопроєкт №4358 запровадить щорічну зміну емоційних зображень: курці не встигатимуть звикнути, це впливатиме на них під час виймання кожної сигарети. Ну, або айкосу – то ж так само прилад для «заправки нікотином через легені».
Я от 5 років як кинув курити, але напружена місцева виборча кампанія змусила повернутись до звички. Продовжувати все ж не хотів, тому з усією цією рекламою перейшов на айкос. Хоча особисто у мене тепер склалось враження, що різниця між цигаркою і айкосом якщо і є, то мінімальна. Наслідки, схоже, такі самі. Тож тепер відвикаю і від айкоса.
Щодо послаблення законопроєкту №4358, то тютюнове лобі у Верховній Раді вилучило норму про заборону продажу ароматизованих стіків для айкосів (з усіляких «абрикосових» тощо і починаються зазвичай перші експерименти з курінням). Десь загубилась і заборона викладки пачок сигарет у вітринах (згадайте, як світяться сигаретні кіоски, – а тютюновики це нахабно не визнають рекламою).
Проте навіть з «пом’якшувальними» правками його «слуги» ніби й ставлять з цієї середи до порядку денного, але до явно непрохідної частини, «ми просто не встигаємо до нього дійти». А законопроєкт залишається необхідним для посилення антитютюнового законодавства, бо містить ще купу норм, які можуть захистити молодь від куріння. Відвикати від залежності зовсім не просто, краще зовсім не починати.
Що б хто не говорив, а наше суспільство проти куріння і про це свідчать численні соціологічні дослідження. Попри те, що куріння почали називати парінням і вигадали купу гаджетів для доставки нікотину в організм, українці розуміють, що це все одно отрута. Цей законопроєкт – один з небагатьох, який дійсно підтримують люди. Його мають ухвалити зараз.. Бо ще трошки полежить «на розгляді», і там взагалі нічого не залишиться, що ухвалювати".
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

"Шашлики 2.0": Урядовий квартал утік, а як щодо попереджень для решти? - Зоя Казанжи

п’ятниця, 22 листопад 2024, 15:46

"У США розроблена система попереджень для кожного стихійного лиха, щоб запобігти жертвам серед цивільного населення. Однак в Україні, навіть під час загрози обстрілом експериментальною російською ракетою, за звичкою, евакуйовується тільки влада. Чи дов...

Аналітики The Financial Times підрахували реальний мобілізаційний резерв України

п’ятниця, 22 листопад 2024, 15:19

Мобілізаційний резерв України на сьогодні становить 3,7 млн людей. А загальна кількість громадян чоловічої статі віком від 25 до 60 років – 11,1 млн. Про це йдеться в інформації на інфографіці видання The Financial Times, передають Патріоти України. У ...