Дослідники підрахували, скільки в середньому разів на день роспропаганда глузує з Трампа на федеральних каналах

Дональд Трамп, як і інші лідери «недружніх» до Росії держав, є об'єктом знущань у провідних російських пропагандистських медіа. Про це йдеться у пресрелізі аналітичного проєкту War of Words, передають Патріоти України.

Аналітики нагадують, що подібна практика є системною для російських пропагандистів і вони послідовно її застосовують до західних політиків, зокрема до Джо Байдена, Еммануеля Макрона, Бориса Джонсона, Ангели Меркель та інших.

«Навіть ті, хто на певному етапі намагався вести діалог із Кремлем, зрештою зіштовхувалися з принизливою подачею у російському інформаційному просторі. Зараз, зокрема федеральне російське телебачення всередині своєї країни вдається до доволі різкої, зневажливої, насмішливої та саркастичної риторики на адресу чинного президента США», — констатується у пресрелізі.

Щоб з’ясувати, наскільки часто з’являються подібні повідомлення на ключових російських телеканалах аналітики War of Words застосували систему зі штучним інтелектом, що виокремила 14 тисяч згадок слова «Трамп» за період з 18 лютого до 4 квітня 2025 року.

«Кожне сьоме згадування Трампа — з сарказмом, насмішкою чи зневагою. За півтора місяці це сталося 2009 разів, тобто в середньому 43 рази на день російська пропаганда використовує слова Дональда Трампа чи пов’язані з ним події, щоб показувати росіянам — американський президент „двієчник у світовій політиці“, „нахаба, хам трамвайний“, „як слон у посудній лавці“, „він не повинен бути в Білому домі, він повинен бути в Дурдомі“, „він Росію обманув, Трампушка не Єсаул“, „це політик нової хвилі, це ось такий забудовник-беззаконник, популіст“ тощо», — повідомляється у пресрелізі.

Найбільше з Трампа глузують на федеральних каналах Россия-1, Первый канал, Звезда та НТВ, з’ясували дослідники.

Програми на росТВ, де найчастіше з’являються глузливі заяви про Трампа, — це Час покаже (Первый канал), Вечір з Володимиром Соловйовим (Россия-1), Відкритий ефір. Ток-шоу (Звезда), 60 хвилин (Россия-1) та Велика гра (Первый канал).

Згідно з дослідженням, російське телебачення глузує з Трампа за допомогою лексики, яку добре сприймають росіяни, вживаючи, зокрема, персональні образи («бреше», «не червоніє», «рудий») та перебільшення («кожного дня нові ідеї», «грає в Путіна», «неуспішний як бізнесмен»). Крім того на російських телеканалах використовують для цього дегуманізацію («неадекватний», «не розуміє, що робить», «виглядає гірше, ніж його сорочка», «типовий американець (тобто не знає нічого ні про що)», «перебульшувач») і контраст («Наші лідери спокійні та діловиті, а там бігають з ключкою по полю для гольфу»).

Також, за даними дослідників, російські телеканали, згадуючи Трампа

  • підміняють причинно-наслідкові зв’язки: тарифна війна Трампа = Велика депресія;
  • вдаються до культурних архетипів: «Росія — фортеця», «Захід — хаос»;
  • показують нерішучість США відкрито виступати проти сильної Росії (наприклад, пояснюють, що Трампа у Британії зображають «дурником», який неспроможний вести жорсткі переговори проти Путіна);
  • кажуть, що Путін бачить Трампа як «легку здобич»;
  • підключають культурний код, зрозумілий російському глядачу, створюючи додаткове відчуття «ми свої», «ми розумніші» («Руді кучері, Шура…» — відсилання до «Золоте теля» Ільфа і Петрова, що поглиблює емоційний ефект без прямої агресії).

Аналітики War of Words вважають, що загальна мета російської пропаганди щодо Дональда Трампа полягає в тому, щоб показати президента Америки слабким, непідготовленим і вразливим на переговорах. Водночас пропагандисти стверджують, що Путін контролює ситуацію та використовує Трампа у власних інтересах, а західні партнери вважають переговори ризикованими через нездатність американського президента ухвалювати стратегічні рішення.

У пресрелізі сказано, що Росія намагається позиціонувати себе як єдину «зрілу» сторону в переговорах та психологічно готує свого глядача до думки, що програш США неминучий. «Комплексна риторична стратегія Росії полягає в тому, щоб швидко закріпити в свідомості своїх громадян просту картину світу: „свої — сильні“, „інші — клоуни або жертви“. Пропаганда цілеспрямовано використовує негативне емоційне забарвлення, висміювання та дегуманізацію, щоб сформувати упереджене ставлення до опонентів, серед яких є зокрема американський президент, і викликати відразу до альтернативних точок зору.

Це не просто інформаційна атака — це психологічна операція, яка покликана створити враження невідворотності перемоги Росії ще до того, як ухвалено будь-які реальні рішення. Таким чином формується паралельна реальність, де будь-який спротив виглядає безглуздим або приреченим», — прокоментував результати дослідження Володимир Бородянський, засновник сервісу дослідження російської пропаганди War of Words та колишній міністр культури, молоді та спорту України.

Джерело: НВ
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Євген Клопотенко показав свою орендовану квартиру в центрі Києва та розповів, скільки за неї платить (відео)

субота, 10 травень 2025, 16:47

Шеф-кухар Євген Клопотенко показав квартиру, яку орендує у центрі Києва за 42 тисячі гривень. У помешканні є кухня, спальня, гостьова кімната та ванна кімната. Клопотенко показав квартиру у проєкті "По хатах" від Люкс ФМ, передають Патріоти України. ....

Дослідники підрахували, скільки в середньому разів на день роспропаганда глузує з Трампа на федеральних каналах

субота, 10 травень 2025, 16:37

Дональд Трамп, як і інші лідери «недружніх» до Росії держав, є об'єктом знущань у провідних російських пропагандистських медіа. Про це йдеться у пресрелізі аналітичного проєкту War of Words, передають Патріоти України. Аналітики нагадують, що подібна п...