"Як я отримувала водійські права в Америці", - українська журналістка

Із закордонними водійськими правами у США можна їздити лише кілька місяців.

"Із теорією все просто: вивчаєш правила штату, далі у додатку на телефоні тренуєшся проходити пробні тести і потім складаєш іспит у найближчому відділку DMV. «Ти звідки, з Німеччини?» Я складала іспит із водіння, й мій інструктор-непалець виявився напрочуд балакучим. «Ні, я з України», — не повертаючи голови відповіла я. Рівень стресу і без того зашкалював", - пише у своєму блозі українська журналістка-емігрантка Марія Прус, передають Патріоти України, та продовжує:

"Я нервово про себе повторювала мантру «стежити за знаками Stop-не перевищувати швидкість-крутити головою по дзеркалах». Раптом інструктор відповів українською: «Добре, добре», — і остаточно мене спантеличив.

Далі ми говорили про життя в Америці, а ще він порадив мені повертати рішучіше («бо інші водії можуть дратуватись»). Зрештою, іспит я таки склала. І нарешті відчула себе повноцінною, не «безправною» людиною у США!

Про те, що на відміну від Європи, за межами великих міст (а часто і в самих містах) у Сполучених Штатах майже не існує громадського транспорту, я дізналась лише після переїзду. І не просто не мала машини й водійського посвідчення, а взагалі ані дня не провела за кермом. Вчитись довелось уже тут.

Автошколи — для порушників

Щоб отримати права у США, необхідно скласти теоретичний іспит та практику водіння. Причому в автошколи (driver’s clinics) дорослим ходити не обов’язково, але туди на «переатестацію» відправляють злісних водів-порушників. Натомість чимало американських підлітків часто вчать водити їхні батьки, тож ці навички вони мають із ранніх років.

Із теорією все просто: вивчаєш правила штату, в якому складаєш (у мене — Вірджинія), далі у додатку на телефоні тренуєшся проходити пробні тести, і потім складаєш іспит у найближчому відділку DMV (department of motor vehicles — департаменті з транспортних засобів).

Звісно, у черзі на подачу документів доводиться відстоювати по кілька годин, але це виявилось простим етапом. Із 35 запитань я зробила лише одну помилку у нетиповій для України ситуації: «Якщо збиваєш оленя на дорозі, куди повідомляти?». Я чомусь помилково обрала не поліцію, а DMV.

А от уся складність була в тому, аби власне навчитись водити. Я мала із десяток «уроків» по годині-дві від абсолютно різних «вчителів» — друзів, колег і знайомих із авто, різних за віком і габаритами.

Іспит — лише на власному авто

Непросто було й знайти «волонтера», хто б зголосився дати мені свою машину на півдня, щоб скласти іспит. В Америці у DMV для цього немає спеціальних машин — треба приїхати на власному авто, орендоване не дозволяють. Мені пощастило, мій друг якраз перед моїм іспитом придбав новеньку SUV й погодився допомогти.

На іспит варто записатись по телефону. Але кількагодинного очікування в DMV все одно уникнути неможливо: в одній черзі отримуєш номер, потім чекаєш, поки викличуть подавати документи у конкретне віконце. Там перевіряють зір, роблять фото й відправляють чекати, поки звільниться інструктор.

Хоча чимало послуг американські державні установи надають онлайн, бюрократична тяганина у DMV залишається предметом глузувань. Найкраще атмосферу передає анімаційний фільм Зоотрополіс, де в установі працюють лінивці.

Сам іспит тривав 10−15 хвилин і виявився напрочуд простим. Виїхати зі стоянки, проїхатись вулицею, зробити кілька поворотів на світлофорі, повернутись. Жодних паралельних паркувань, складних маневрів, виїзду на швидкісну трасу (highway). Про те, що у правовій державі про жодні хабарі йтися не може, думаю, не варто говорити.

Без автохамів на дорогах

Хоча у мене поки немає потреби купувати власну машину, наявність водійських прав подарувала мені неймовірну свободу пересування. Зараз я вже «накатала» понад тисячу миль, переважно, під час подорожей. А в деяких частинах країни, як-то у Техасі чи Пуерто-Ріко, я б узагалі не змогла майже нічого побачити, не маючи змоги орендувати авто.

В Україні я сиділа за кермом лише двічі. Але колеги й знайомі наполягають, що американські водії набагато вихованіші й спокійніші. Можу підтвердити, як пішохідка і пасажирка у США я почуваюсь набагато безпечніше.

З мого досвіду в Америці, водії частіше пропускають одне одного, переважно дозволяють змінювати лінію, не підрізають і не об'їжджають по тротуарах затори. А якщо водій пізно загальмував на червоне й виїхав за стоп-лінію чи на «зебру», то часто «здає» назад, щоб не заважати пішоходам перейти дорогу.

Цікаво також, що стиль водіння відрізняється у різних штатах. Наприклад, як на мене, на східному узбережжі загалом всі їдуть й повільніше, й спокійніше, ніж на півдні. Також від штату залежить ліміт швидкості на трасах — від 60 миль (97 км) до 85 миль (137 км) на годину — у Техасі.

Знайти десять відмінностей

Взагалі, американські правила дорожнього руху загалом дещо відзірняються від європейських. Наприклад, чимало знаків дорожнього руху позначено не символами, а словами: замість «цеглини» — напис «не в'їжджати» (do not enter), не чоловічок з лопатою, а напис «дорожні роботи» (road works).

Повертати направо тут можна навіть за червоного світла, якщо немає пішоходів і знаків, що це забороняють. А на деяких нерегульованих перехрестях працює правило: хто перший під'їхав, той має пріоритет. Навіть колір світлофора, що дозволяє переходити дорогу пішоходам — білий, а для руху машин — звичний нам зелений.

До речі, із закордонними водійськими правами у США можна їздити лише кілька місяців, залежно від штату, а щоб отримати американське посвідчення, необхідно складати практичний іспит з водіння, навіть якщо у водія багато років досвіду.

Також цікаво, що найбільші витрати на автівку у США може складати страхівка — в середньому $120 на місяць. А от бензин в Америці дуже дешевий — $2−3 за галон (3,8 літрів). Й витрату палива американці вимірюють не «кількість літрів палива на 100 кілометрів», а «кількість миль, які машина проїде на одному галоні палива».

А ще американці дуже незвичні до механічної коробки передач, натомість великих автівок — від SUV і пікапів до фур — на місцевих дорогах набагато більше, ніж у Європі. Також тут значно ширші смуги, особливо, на великих автострадах".

Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Хіти тижня. "Підлість Сивохи полягає в тому, що він працює не на припинення цієї війни, а на її розгортання", - Мирослав Гай

п’ятниця, 22 листопад 2019, 18:00

Якщо ви не називаєте справжні причини війни, якщо ви робите невірні висновки з того, що відбувається, то ви не наближуєте вирішення проблеми, а лише ускладнюєте її вирішення. "Сивохо, як на мене – мерзотник. Буквально декілька днів тому через обстріли ...

"Отбой "Северному потоку-2", или Почему Кремль попросит Украину о помощи", - Ель-Мюрид

п’ятниця, 22 листопад 2019, 17:57

"Рано или поздно, но неизбежное приходится признавать. Вице-премьер Козак сообщил, что "Северный поток-2" заработает не ранее середины 20 года, причем конкретного срока названо не было", - пише у своєму блозі Ель-Мюрид, передають Патріоти України, і пр...