Існуюча система управління військами, починаючи з рівня бригади, виглядає, м'яко кажучи, дивною, - Костянтин Машовець

Згодний з думкою пана Бутусова...

існуюча система управління військами, починаючи з рівня бригади, на сьогоднішній день виглядає, м'яко кажучи, дивною.

Цілком можливо, що для часів АТО\ООС... вона могла здаватися, більш-менш ефективною. Тим більше, що ті самі "сектора зони АТО", тоді комплектувалися на основі відповідних Оперативних Командувань.

Але, для нинішніх часів, у війні високої інтенсивності, із існуючим розмахом зони активних бойових дій, існування таких "тимчасових" структур, як ОТУ та ОСУВ, особливо їх штабів... виглядає, як "дуже спірне"...

В принципі, у росіян існує нібито схожа... структура, але тільки "схожа", бо вона власне, в принциповому питанні (управління військами), на відміну від нашої системи, не порушує головного принципу бойового управління військами - принципу ВЕРТИКАЛІ командування (управління військами).

Так звані російські "группировки войск" створені на основі, по-суті, відповідних воєнних округів. Тобто, штаб та органи управління того чи іншого російського угрупування військ (УВ) це й є штаб та органи управління відповідного округу.

Наприклад, УВ "Север", це по суті війська(сили) й штаб "ленинградского военного округа", відповідно УВ "Запад", це - МВО (московский военный округ), УВ"Центр" - ЦВО (центральный военный округ) й так далі... й таким чином, справою підготовки військ й їх бойвим застосуванням займаються одні й тіж самі органи управління та штаби. Для ведення (управління) бойовими діями військ на нашій території вони просто виокремили зі свого складу певні стуктурні підрозділи, створивши відповідні штаби "в зоне се-ве-о".

А в нас... ОТУ та ОСУВ, це - одне, а "штатні" Оперативні Командування (ОК) - зовсім інше... В такій ситуації, й відповідають вони зовсім за різне речі.

Якщо просто, то ОТУ\ОСУВ, це - тимчасові органи управління, створенні виключно для управління військами в зоні бойових дій та частково прилеглих територіях, а ось за компектування, підготовку та загалом рівень боєздатності частин та з'єднань, які власне й воюють у цій зоні - відповідає ОК.

Тобто, готує війська (а саме - безпосередньо, частини та з'єднання, які штатно входять до їхнього складу) власне, штаби та органи управління ОК, а для участі у бойових діях - їх передають до складу ОТУ\ОСУВ, які й планують та організовують їх бойове застосування.

Це призводить, м'яко кажучи, до "різноманітних колізій" на оперативно-тактичному та оперативно-стратегічному рівнях управління військами... Бо це, різні штаби, а й відповідно - різні люди, із різними "пріорететними" завданнями, різним рівнем та спрямованністю власної відповідальності...

Штаби ОТУ\ОСУВ, за великим рахунком, "колише" лише те, що відбувається, образно кажучи, "на фронті". В зоні бойових дій вони "рухають" (й відповідно, застосовують) ті чи інші бригади-батальйони так, як їм потрібно задля "виконання поставлених завдань"... реальний стан військ, їх при цьому, хвилює в другу чергу.

Коли та чи інша бригада втрачає рівень боєздатності (іншими словами - "стачується"), ії просто виводять для відновлення цього рівня з фронту й передають знову до складу свого "штатного" ОК... й тоді, у справу включаються штаби та органи управління ОК.

В той час, коли у пігдогів, питаннями... й бойового застосування військ , й їх ПІДГОТОВКОЮ до цього (тобто, власне, станом військ, особливо, рівнем їх боєздатності), займаються одні й ті ж самі штаби та органи бойового управління...

Це, до речі, дуже сильно впливає й на таке чутливе питання, як створення, розгортання та ПІДГОТОВКУ резервного компонента війська. В тому числі, його ДІЮЧОЇ частини...

Тому, я цілком підтримує думку про те, що замість "тимчасових" штабів та органів ОСУВ\ОТУВ потрібно створити "штатні" (тобто постійні) штаби та органи управлінь на основу раніше існувавших армійських корпусів (АК) та оперативних командувань (ОК), до складу яких, власне й входять ті чи інші бригади та батальйони... й звести до сфери їх відповідальності, як питання їх бойового застосування, так й питання їх підготовки... Іншими словами, відновити у ЗСУ принцип ВЕРТИКАЛІ командування(управління)...

Звісно, що при цьому, "нарізати" операційні зони та операційні напрямки безпосередньо на фронті потрібно буде саме штабам та органам управління конкретних армійських корпусів (АК) та Оперативних командувань (ОК). "Обізвати" їх, в такому разі, можна буде, як на душу ляже, хоч "Хортиця", хоч "Таврія", хоч як завгодно... Головне, щоб це були одні й ті ж самі штаби та органи управління, а не "здвоєнні"...

У сьомі нянек - дитина без ока, а в цьому випадку - навіть, у двох нянек, виявляється, дитина може позбутися ока...


Джерело

Опублікував: Андрій Савчук
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

"Шашлики 2.0": Урядовий квартал утік, а як щодо попереджень для решти? - Зоя Казанжи

п’ятниця, 22 листопад 2024, 15:46

"У США розроблена система попереджень для кожного стихійного лиха, щоб запобігти жертвам серед цивільного населення. Однак в Україні, навіть під час загрози обстрілом експериментальною російською ракетою, за звичкою, евакуйовується тільки влада. Чи дов...

Аналітики The Financial Times підрахували реальний мобілізаційний резерв України

п’ятниця, 22 листопад 2024, 15:19

Мобілізаційний резерв України на сьогодні становить 3,7 млн людей. А загальна кількість громадян чоловічої статі віком від 25 до 60 років – 11,1 млн. Про це йдеться в інформації на інфографіці видання The Financial Times, передають Патріоти України. У ...