"Керувати винищувачами завжди ризиковано": Американські авіатори прокоментували загибель пілота F-16 в Україні

Загибель пілота винищувача F-16 показує, наскільки небезпечними є навіть місії з меншим ризиком в Україні. Про це пише Business Insider, передають Патріоти України.

Видання зазначає, що одним із великих питань навколо передачі Україні винищувачів було те, як Київ використає свій невеликий запас літаків, наданих НАТО.

Коли винищувачі прибули в Україну, перші фото F-16 та їхніх ракетних установок показали, що вони використовуватимуться у боях “повітря-повітря”, а не для наступальних місій, де вони будуть більш вразливими.

Минулого тижня українські F-16 брали участь у бойових польотах, захищаючись від масованої російської атаки. Але один із них розбився, загинув пілот. Цей випадок підкреслює, що навіть місії, які спочатку вважалися менш ризикованими, все ще небезпечні.

“Політ на винищувачах — це небезпечна гонитва у будь-якій ситуації”, — сказав Вінсент Айелло, колишній військово-морський авіатор США, який, окрім F/A-18, також керував F-16 під час своєї військової кар’єри.

Майк Торреалдей, полковник ВПС США у відставці, який брав участь у бойових операціях на Близькому Сході на F-16, сказав, що протиповітряна оборона — це "дуже делікатний танець".

Спроба перехопити ракети та безпілотники, що наближаються, означає, що пілоти повинні стріляти в загрози, обережно маневрувати літаком і переконатися, що вони не перетинають зони, де вони можуть бути під загрозою дружнього вогню. Крім того, ризик просторової дезорієнтації експоненціально зростає, якщо робити все це вночі, що робить це ще більш небезпечним.

“Там просто щось літає скрізь. І опинитись не в тому місці в невідповідний час може бути дуже смертельно небезпечним”, — сказав Торреалдей.

Протиповітряна оборона може бути безпечнішою, ніж підтримка сухопутних сил, знищення протиповітряної оборони або бомбардування міцно захищених позицій противника, але “це ні в якому разі не прогулянка по парку”, додав він.

Окрім складного середовища експлуатації, ще однією потенційною складністю для українських пілотів є те, що F-16 все ще є абсолютно новими для України. Попри багатомісячну підготовку пілотів, це все ще незнайомий літак, який сильно відрізняється від винищувачів радянських часів, на яких вони звикли літати.

“Я вважаю, що все одно це буде дуже хаотична обстановка, яка посилюється тим фактом, що у вас є новий літак і він перший тиждень працює в цьому конфлікті”, — сказав Айелло, додавши, що керувати винищувачами завжди ризиковано.

Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

"Реальні спроможності не завжди відповідають заявленим": Чи здатен російський ЗРК С-500 збити винищувач F-35

неділя, 21 грудень 2025, 22:40

Нещодавно Росія заявила про бойове розгортання новітнього зенітно-ракетного комплексу С-500, який до того російська пропаганда агресивно нахвалювала. Однак реальна ефективність цієї зброї залишається під питанням. Як і здатність РФ серійно її випускати...

Чергове "ноу-хау": Окупанти використали морські контейнери у спробі захистити танки від дронів (фото)

неділя, 21 грудень 2025, 22:14

У російській армії помітили новий варіант імпровізованого захисту бронетехніки. Окупанти встановлюють морські ISO-контейнери безпосередньо на корпуси танків. Це доповнює вже поширені на полі бою кустарні надбудови, відомі як "сараї" та "мангали". Відео...