Китайський бойовий лазер уже працює на російську армію: як Пекін зробив для Путіна те, що Захід лише обіцяє Україні

"Китай випереджає Захід уже практично в усіх напрямках, констатує журналіст письменник Олег Єльцов, ілюструючи це на прикладі автопрому. І відзначає появу на фронті китайського бойового лазера, який уже збиває для Путіна українські дрони...

Минуло 20 років — і настав мій час міняти авто. Як людина велосипедна я знав про авто дві речі: куди їхати на техобслуговування і скільки платити. Зайнявшись вибором молодої автозміни моєму "Ніссану", несподівано став знавцем авторинку і випадково присів на канал тямущого хлопця, який жив десять років у Китаї і навіть розмовляв місцевою говіркою.

Перегляд його роликів з тестами та оглядами китайського авторинку відкрив мені таємницю поведінки Трампа, який змінив бойовий настрій всесвітнього шерифа на позицію регіонального менеджера. Спойлер: і правильно зробив.

"Китайці перейшли з трусів і шкарпеток до хайтеку!", "Передові технології автоіндустрії — у Китаю, Європа і США — вже периферія", "Китай виробляє 80% сонячних батарей і понад 70% акумуляторів", "Традиційні лідери авторинку терплять непоправне падіння продажів, змушені драматично знижувати ціни на китайському ринку, при цьому китайський автопром нарощує продажі в рази"... Це все цитати з оглядів автоексперта Сергія Гілевича. Ще вчора я б розсміявся, почувши таке. Але подивившись з десяток оглядів і порівнянь, змушений погодитися.

У Китаї автобум. Автовиробники обчислюються десятками, авто клепають уже ті, хто починав із виробництва мобілок. Ціни — від тисяч до сотень тисяч доларів. Восьмирічна гарантія — не рідкість. Моделі оновлюються 2-3 рази на рік — за ними не встигне жоден любитель апгрейду своєї автоповозки на найновішу. Кількість електронної начинки позамежна, за зовнішнім виглядом китайці наздоганяють світових лідерів. За якістю оздоблення та опціями за порівнянну ціну впевнено обігнали. Про це свідчить навіть відсталий український авторинок. Автолюбителі з грошима пересідають з мерседесів-БМВ на "Зікр", китайські "Хонди" та інші дивини.

Я не ризикнув купувати китайця з кількох причин: більшість авто потрапляють до нас по "сірому імпорту" — немає гарантійного обслуговування, локалізації програмного забезпечення. Станься великий дипломатичний конфлікт — і за помахом руки компартії Китаю весь технологічний китайсько-автопром в Україні окірпічиться — у новеньких "Зікрах" можна буде обладнати курник або вирощувати гриби. Крім того, тяжіють шаблони: китайське — значить, другосортне, ніколи китайське авто не досягне рівня німецьких, японських, американських автогігантів. Лякає китайський дизайн і оформлення салону, іржаві корпуси всіляких "Chery" десятирічної давності.

Це все в минулому, панове — двостороннє оцинкування кузова, ходова і керованість кращі, ніж у "Мерса", "БМВ", "ВАГ". Дизайнер Хакан Саракоглу з "Порше" сьогодні працює на "Chery". А "БМВ" в останніх моделях вдарився в дизайнерську "циганщину", близьку естетиці китайського покупця. Секрет простий: Китай — один із головних ринків збуту продукції світових автогігантів.

Один лише вбивчий факт: в однотипних авто преміального сегмента китаєць, крім маси переваг, має регулювання висоти і виносу керма електричне, а "Мерседес" — ручне-механічне. Як так? Секрет простий: мікросхеми для цього механізму виробляє тільки Китай, раніше німці їх закуповували. Сьогодні в КНР бум автопрому — самим мікросхем не вистачає, тому експорт заборонений. А європейці налагодити виробництво не в змозі.

У порівнянні "Тесли" і китайського конкурента виявляється, що в салоні американця набагато менше усіляких ручок та інших приємних прибамбасів. При цьому продукція Маска коштує дорожче. Як так? По-перше, виробник економить на дрібницях, по-друге, всі ці прибамбаси виробляють на заводах у Китаї та В'єтнамі. А якщо завтра китайський автопром натисне на в'єтнамців і ті почнуть працювати на них, а не на Маска? "Теслі" доведеться зупиняти конвеєр через відсутність копійчаної ручки в бардачку.

І все це Трамп хоче змінити, домогтися виробництва пластикових деталей і мікросхем у США. Уперед! Тільки для початку вивчи належну кількість інженерів, технологів, майстрів, токарів, побудуй заводи... Усім цим Азія займалася останні десятиліття: вчилася, будувала, гарувала як молотарка. "Золотий мільярд" спочивав на лаврах, розвивав мультикультурність, приймав біженців, не привчених працювати, і пив каву з круасаном. Власне, у цьому відношенні Україна — стовідсоткова, ні — двохсотвідсоткова Європа.

Захід став неконкурентноздатним. І хоча сьогодні європейські автовиробники ще тримають ціни на світовому ринку, але в Китаї вони тихою сапою, без реклами істотно їх знижують, щоб конкурувати з китайськими аналогами. Виходить погано.

Та й неможливо конкурувати з тим, хто виробляє вже не гірше, а часто краще за менший прайс. Європейці з Трампом звинувачують КНР у демпінгу, мовляв, держава дотує національного виробника. Так, у китайців дуже багато грошей, вони можуть. Тим самим під різним соусом займалися і західні уряди. Але тут Захід програє за замовчуванням, бо ніколи собівартість їхньої продукції не опуститься до рівня китайських аналогів. Причин кілька: у Китаї значно нижча вартість робочої сили, ціна одиниці товару нижча через грандіозні обсяги виробництва, ціна енергоносіїв також значно нижча. І тут справа не тільки в дешевому російському газі, який, як і раніше, тече і на європейський ринок, але за зовсім іншим прайсом. Китай на рік будує понад десяток атомних реакторів, він лідер із впровадження ВДЕ. А головне — виробничий досвід "фабрики світу", яка ввібрала все найкраще із західних технологій, зокрема завдяки промисловому шпигунству.

Захід останні десятиліття лише втрачав виробничі навички, наукові школи, кадри. Там вважали, що тепер доля "білої людини" — сидіти в офісі, а на виробництвах залишаться люди з недорозвинених країн. Але вже все більше активних громадян із Заходу їдуть у пошуках кращого життя на схід. А західне суспільство скоро не в змозі буде утримувати дедалі більшу кількість біженців та їхніх нащадків, які працювати не привчені, але вже активно "борються за права".

Так, деякі економічно освічені громадяни прогнозують схлопування китайської бульбашки. Вони років десять розповідають, як впаде китайська економіка через обвал піраміди капітального будівництва. Так, будівельний ринок обвалився, але економіка Китаю продовжує зростати гігантськими темпами, особливо порівняно з економіками "золотого мільярда".

Судячи з судомних починань Трампа, розумні люди з оточення змалювали йому картину маслом. Той, імовірно, все зрозумів і вирішив діяти рішуче в безвихідній ситуації через заборонні податки. Але США вже не бояться як раніше, бо всім очевидно: у них "немає козирних карт", за влучною заявою Трампа одному потужному лідеру.

Усе, що залишається США і колишнім володарям світу з Європи — якомога швидше будувати оборонний рів, замкнутися в регіональних фортецях і доживати свій золотий вік. На нинішнє покоління запасу міцності вистачить, а далі...

Далі всі пересядемо на китайські авто, про БМВ пам'ятатимуть лише колекціонери та історики. У кращому разі прославлені бренди перекуплять китайці, як вони зробили це з "Вольво", наприклад. Geely викупила Volvo Cars в американського Ford ще 2010-го. Сьогодні Geely — великий акціонер Mercedes-Benz. BYD і Chery виявляють інтерес до купівлі заводів Volkswagen у Німеччині. Це тільки початок. Серйозні проблеми виникли у "Рено-Ніссан"... Американці переносять свої виробництва авто до Китаю, тісно співпрацюють із китайцями. Наступний етап — поглинання?..

Думаю, якби я вирішив придбати не автомобіль, а персональний літак, підводний човен або авіаносець, картина виявилася б аналогічною. До слова сказати, рашисти вже збивають наші дрони китайською лазерною установкою. Західні "партнери" лише розповідають про свій "гіперболоїд", але в ділі на українському фронті його ніхто не бачив.

Робимо висновок, панове, перенавчаємо дітей з англійської на китайську."

Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

"Філософ"-путініст Дугін після ударів по аеродромах РФ шукав у соцмережах підтримки руху Трампа, але йому відповіли... українці

середа, 4 червень 2025, 23:25

Ідеолог "русского мира" Олександр Дугін у соцмережі X 2 червня звернувся до руху президента США Дональда Трампа MAGA (Make America Great Again, що в перекладі означає "Зробимо Америку знову великою"), інформують Патріоти України. Повідомлення Дугін опу...

Розмова Путіна з Левом XIV свідчить про послаблення позицій РФ, – посол України у Ватикані

середа, 4 червень 2025, 23:00

Телефонний дзвінок російського диктатора Володимира Путіна Папі Римському Леву XIV може свідчити лише про послаблення позицій Росії. Так прокоментував розмову Путіна з Папою Римським надзвичайний і повноважний посол України у Ватикані Андрій Юраш у "Фе...