Ми поки не знаємо, що означають останні події в Чорному морі. Якщо немає витоків – справи цікаві, - журналіст

"Ну що ж: ситуація в Чорному морі стає все більш гострою, цікавою й непередбачуваною", - пише головний редактор BlackSeaNews Андрій Клименко на своїй сторінці в соцмережі "Фейсбук", передають Патріоти України, та продовжує:

"А здавалося – все "устаканілось".

  • РФ традиційно й систематично намагається знищити з повітря не тільки міста, порти й інфраструктуру Великої Одеси, а й Одеської області – на Дунаї. І в цілому безуспішно – за тим критерієм, що кількість торговельних суден, які приходять або виходять у середньому за місяць, незважаючи на обстріли, пошкодження портів і суден, втрати людей – як докерів, так і моряків, – уже довгий час залишається більше ніж 200.
  • Паралельно, але не так явно, РФ робить якісь дії рівня диверсійних груп на дніпровських островах, а також – і дуже явно – займається поступовим знищенням Херсона, селищ правого берега й частково Миколаєва.
  • Україна – ще не так традиційно, а з елементами новизни, але теж систематично, намагається завдати шкоди портам і НПЗ у приморських регіонах ворога. Паралельно дуже систематично знищує системи ППО, аеродроми, радіостанції тощо в окупованому Криму.
  • У Чорному морі (за винятком українського північно-західного сектору моря, де ніхто, крім військових, нічого не уявляє, крім повідомлень про чергові групи Shahed) існувало цілком мирне морське життя.

І після останніх подій, які сколихнули без перебільшення весь світ, і не тільки морський, а й той, що звик отримувати морем із чорноморських портів імпортне зерно, нафту й добрива, головна реакція наших чорноморських сусідів така: "Ой! Який жах! Так же ж не можна! Так не треба! Це ж неподалік від наших берегів! Нам хочеться повернути все, як було... Щоб у морі було міжнародне морське право..."

Оскільки наш експертний жанр – не політологія, не політична психологія, а морська безпека, я із задоволенням утримаюся від гадання на картах і тасування гіпотетичних варіантів про якісь сигнали комусь.

Ми поки не знаємо й навіть не дуже здогадуємося, що означають останні резонансні події в Чорному морі – атаки на порожні танкери без прапорів і реєстрацій, пошкодження виносного причального пристрою КТК тощо. Чи це стратегія? Чи це тактика? Чи це... Чи це...

Але ми з колегами точно знаємо – якщо за п'ять-шість днів після подій усе ще немає легких і швидких витоків інформації, значить, справи цікаві. І буде продовження.

Ми можемо точно сказати лише одне. Війна на Чорному морі вийшла за межі морських кордонів України та її ворога. Дещо схоже з тим нещодавно сталося й відбувається із БПЛА в Польщі й країнах Балтійського моря.

Так, наші мирні сусіди по Чорному морю зараз мріють і ще якийсь час мріятимуть про те, щоб впихнути війну назад – до українського морського і річкового узбережжя. І до російського – у Новоросійську й Туапсе. Але. Уже не вийде. Це ж вода, а не земля.

А про морське право мирного часу все було сказано, коли РФ демонстративно вийшла 17 липня 2023 року з того вже забутого "зернового коридору ООН". Намагаючись економічно задушити нас. Сказано вичерпно і РФ, і Україною у відповідь наступного дня (це, а не міжнародне морське право мирного часу, є тепер правовою основою судноплавства).

19 липня 2023 року. Міноборони РФ: "У зв'язку з припиненням функціонування Чорноморської ініціативи та згортанням морського гуманітарного коридору, з 0.00 московського часу 20 липня 2023 року всі судна, що прямують в акваторії Чорного моря до українських портів, розглядатимуться як потенційні перевізники вантажів військового призначення".

Відповідно, зазначили в міноборони РФ, країни, чиї прапори мають такі судна, вважатимуться залученими до конфлікту на стороні "київського режиму".

Окрім того, низку морських районів у міжнародних водах Чорного моря було оголошено тимчасово небезпечними для судноплавства. Відповідні інформаційні попередження про відкликання гарантій безпеки мореплавцям видано МО РФ в установленому порядку.

20 липня 2023 року. "Міністерство оборони України попереджає, що з 0.00 21 липня 2023 року всі судна, що прямують в акваторії Чорного моря в напрямку морських портів Російської Федерації та українських морських портів, що знаходяться на тимчасово окупованій Росією території України, можуть розглядатися Україною як такі, що перевозять вантажі воєнного призначення з усіма відповідними ризиками.

Крім того, судноплавство в районах північно-східної частини Чорного моря й Керч-Єнікальською протокою України заборонене як небезпечне з 5.00 20 липня 2023 року".

"...Відкрито погрожуючи цивільним суднам, які перевозять продукти харчування з українських портів, здійснюючи ракетні обстріли й атаки дронами на цивільну інфраструктуру в мирних містах, навмисно створюючи військову загрозу на торговельних маршрутах, Кремль перетворив Чорне море на зону небезпеки в першу чергу для російських суден і суден, що прямують в акваторії Чорного моря в напрямку морських портів РФ та українських морських портів, що знаходяться на тимчасово окупованій Росією території України. Відповідальність за всі ризики повністю лягає на російське керівництво".

Таким чином, війна в Чорному морі знову стає активним фактором світової політики. Далі точно буде...".

Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

"На філери грошей ще вистачає": Українці прокоментували зміни в зовнішності Олега Винника (фото)

четвер, 4 грудень 2025, 15:00

На Instagram-сторінці yb.makeuph, геолокацію якої зафіксовано в Чехії, 3 грудня опублікували свіже фото українського артиста Олега Винника, передають Патріоти України. На знімку співака сфотографовано з його дружиною Таїсією Сватко (співачкою Таюне). П...

Ми поки не знаємо, що означають останні події в Чорному морі. Якщо немає витоків – справи цікаві, - журналіст

четвер, 4 грудень 2025, 14:52

"А здавалося – все "устаканілось". І після останніх подій, які сколихнули без перебільшення весь світ, і не тільки морський, а й той, що звик отримувати морем із чорноморських портів імпортне зерно, нафту й добрива, головна реакція наших чорноморських ...