Видання Defense Express, із посиланням на свої джерела повідомляє, що в руки українських спеціалістів потрапив як мінімум один вцілілий рашистський Shahed-136, отриманий від Ірану. Цей дрон-камікадзе був виявлений після одного із нещодавніх нальотів, причиною падіння стали технічні неполадки, після удару об землю БЧ цього "літаючого мопеда" не спрацювала, і це дало змогу вітчизняним фахівцям детальніше вивчити будову саме цього екземпляру.
Із попередніх даних, які нам стали відомі, цей рашистський дрон-камікадзе втратив керованість та упав через проблеми із двигуном. А в свою чергу, проблеми із силовою установкою виникли по причині того, що рашисти туди залили некондиційне пальне, через що двигун "в незручний момент" просто "забархлив".
Особливо цікавими такі дані стануть, якщо співставити їх із тим, що буквально учора опублікувала британська дослідницька група Conflict Armament Research (CAR). Експерти цієї організації стверджують, що їм нарешті вдалось прослідкувати походження силових установок до Shahed-136, і виявилось, що там стоять саме двигуни іранського виробництва MD-550, що виготовляються на потужностях іранської компанії Mado. Такі силові установки використовувались для дронів-камікадзе не тільки під час ударів по інфраструктурі України в 2022-2023 роках, але й також під нальотів на об’єкти в Саудівській Аравії у 2019 році.
В свою чергу, для виготовлення MD-550 іранці по суті вкрали технологію виробництва німецьких авіаційних двигунів Limbach Flugmotoren L-550, крадіжка відбулась в 2006 році, і по суті іранський MD-550 є контрафактною копією німецького L-550.
Але якщо ми далі звернемо увагу на особливості німецького двигуна L-550, з якого іранці вкрали технології для виготовлення MD-550, то побачимо ось що.
Німецький L-550 – це чотириціліндровий двотактний авіаційний двигун, що працює на авіаційному бензині, і який навмисно створювався ще наприкінці 1980-х років для масового виробництва та масованого застосування або на надлегких літаках, або ж на безпілотниках. Німецький L-550 є насправді найкращим у своєму роді, але взамін вимагає дуже ретельного обслуговування. І навряд чи іранці змогли зробити свій MD-550 хоча б частково примітивнішим.
Якщо виходити із того, що двигун L-550 на світовому ринку, за даними з відкритих джерел, коштує від 12 до 17 тисяч доларів за одиницю, навряд чи його іранська "копія" MD-550 коштуватиме дешевше, бодай через ті "накладні витрати", що неодмінно виникають за будь-якого санкційного режиму.
На цьому тлі можна як мінімум поставити під сумнів твердження про те, що Shahed-136 може коштувати всього лише 20 тисяч доларів. Хоча б тому, що в такому разі "левову частку" його вартості "з’їдатиме" двигун, хоча це як мінімум нелогічно.
"У США розроблена система попереджень для кожного стихійного лиха, щоб запобігти жертвам серед цивільного населення. Однак в Україні, навіть під час загрози обстрілом експериментальною російською ракетою, за звичкою, евакуйовується тільки влада. Чи дов...
Мобілізаційний резерв України на сьогодні становить 3,7 млн людей. А загальна кількість громадян чоловічої статі віком від 25 до 60 років – 11,1 млн. Про це йдеться в інформації на інфографіці видання The Financial Times, передають Патріоти України. У ...