Росія перебуває під санкціями від початку повномасштабного вторгнення в Україну. Таким чином Захід намагається обмежити доходи Росії від продажу нафти, однак у реальності Росія знайшла спосіб отримати прибуток від нафти, незважаючи на обмеження цін та імпортні обмеження. У статті The New York Times автори розбирають, як Росія уникає санкцій та продовжує заробляти, створивши величезний флот зі старих суден з нечіткою власністю та таємно перевозячи паливо на віддалені ринки, передають Патріоти України.
У статті йдеться, що наразі стає очевидним розширення тіньового флоту, і серйозні і потенційно довготривалі наслідки цього. Автори додали, що старі судна становлять серйозну загрозу для навколишнього середовища, і ця тенденція створила величезну нелегальну економіку морських перевезень. До того ж, на думку деяких експертів, вона може вижити після війни і відкрити шлях для країн, які продовжують обходити існуючий порядок. Зокрема, з Росією та Іраном в якості перевізників, та Китаєм й Індією в якості клієнтів.
"Багато хто хоче зробити найпростішу частину — накласти санкції — але насправді ми створили ще більшу проблему. Санкції не виводять їх з бізнесу. Вони виводять їх з легального бізнесу", — сказав Іан Ралбі, експерт з морської безпеки та засновник дослідницької фірми I.R. Consilium.
Видання приводить дані дослідницької компанії S&P Global Market Intelligence, які свідчать про те, що тіньовий флот становить близько 17% від усіх нафтових танкерів, що сьогодні курсують океаном. За оцінками компанії, на початку цього року флот налічував 940 суден, що на 45% більше, ніж рік тому.
Росія також хотіла уникнути обмеження цін. "Група 7, Європейський Союз та Австралія заборонили компаніям надавати страхові та інші послуги у випадках, коли російська сира нафта продавалася за ціною вище 60 доларів за барель, а Європейський Союз і Велика Британія згодом знизили цей ліміт ще більше", - йдеться у статті.
Тому, додали автори, судна, пов'язані з Росією, почали використовувати сумнівне страхування або взагалі відмовлялися від нього. Вони почали ходити під прапорами третіх країн і надсилати неправдиву інформацію про своє місцезнаходження, щоб приховати, де вони завантажили свій вантаж. Ускладнивши визначення походження нафти з Росії, вони створили атмосферу правдоподібного заперечення для покупців нафти.
Оскільки ці судна стали необхідними для нафтової економіки Росії, вони також створили ризик розливу нафти або інших морських катастроф. За даними S&P, середній вік суден становить близько 20 років, у порівнянні з 13 роками для нафтового флоту в цілому.
Тіньовий флот має ще більш очевидний недолік: він "обмежив ефективність обмеження". Цього висновку дійшов Американський урядовий контрольний орган у своєму звіті цього місяця. У висновку йдеться, що флот забезпечує надходження грошей до казни РФ та допомагає їй фінансувати війну в Україні.
Однак все це ще не означає, що санкції є помилкою, цитує видання їх прихильників. Зокрема, Бен Гарріс, колишній чиновник Міністерства фінансів адміністрації Байдена і архітектор цінового обмеження, зазначив, що санкції, навіть якщо вони недосконалі, коштують Росії дорого. Він пояснив, що доставляти нафту до Індії чи Китаю і створювати тіньовий флот — дороге задоволення.
Тому західні країни застосовують ще більше санкцій для боротьби з тіньовим флотом. Наразі Європейський Союз включив до списку санкцій понад 500 суден тіньового флоту. Сполучені Штати, Велика Британія, Канада та Австралія також переслідують ці судна. Мета полягає в тому, щоб перетворити ці судна на ізгоїв моря. Але Росія продовжує додавати судна, щоб замінити їх.
"Друзі, це навіть не огляд, а реакція на маячню. Вже кілька разів зустрічав у Мережі безглузді заяви в діапазоні від «Мир настане 1 жовтня (листопада)» до «Влада бреше нам, що мир настане 1 жовтня (листопада)». Я не знаю, де беруть інформацію і препара...
За даними так званого глави уряду, черги на заправках спровокувала... погода. Так званий голова Ради міністрів Республіки Крим Юрій Гоцанюк заявив, що уже в найближчі дні на півострові відновлять регулярне постачання бензину, дизпалива та газу. Про це ...