З початком війни великі бізнес-структури Туреччини, які багато років заробляли на підрядах в Україні, стрімко виходять з розпочатих, але не завершених проектів, повідомляють Патріоти України.
Як пише видання 49000, турецькі компанії, які в колишні роки виступали в ролі перспективних партнерів для України, після початку повномасштабного вторгнення рф стали йти з нашої країни, залишаючи після себе невиконані зобов'язання, недобудовані об'єкти і значні борги перед українськими контрагентами і державою.
Турецька компанія-підрядник припинила будівництво метро у Дніпрі, залишивши багатомільйонні борги. Про це стало відомо з розслідування "Турецький демарш", пише видання.
Так, за інформацією автора, 24 лютого 2022 року будівельники покинули майданчики, і лише у травні 2022 року розірвали контракт.
"При цьому Лімак чи забув, чи навмисне не побажав отримати відповідний сертифікат в українській Торгово-промисловій палаті, яким неодмінно потрібно фіксувати такі обставини. Також виявилися замороженими Банківська гарантія виконання контракту на суму 29 млн. євро, а також Банківська гарантія повернення авансового платежу на суму близько 22,4 млн. євро", - зазначає автор.
Банківська гарантія - це спосіб забезпечення виконання зобов'язань Лімаком перед КП "Дніпровський метрополітен", згідно з яким комерційний банк бере на себе грошове зобов'язання перед КП "Дніпровський метрополітен" сплатити кошти у разі порушення Лімаком своїх зобов'язань перед КП "Дніпровський метрополітен".
Виявилося, що винесеним рішенням суду міста Стамбул отримання КП "Дніпровський метрополітен" грошових коштів за Банківською гарантією виконання контракту, а також Банківською гарантією повернення авансового платежу не є можливим. "Рішення суду міста Стамбул винесено за три дні до дати розірвання контракту Лімаком за своєю ініціативою.
Після відходу турецька компанія залишила недобудоване метро у Дніпрі та десятки мільйонів боргів перед українською стороною. Зараз у Міжнародному комерційному арбітражі у Києві (третейський суд, який розбирає суперечки бізнес-організацій – прим.ред.) розглядаються кілька позовів – від української сторони до Лімака, а також протилежні", - зазначили у розслідуванні.
Нагадаємо, компанія Limak з 2016 року здійснювала великий національний інфраструктурний проект – добудову метро у місті Дніпро. Сам проект фінансувався ЄБРР та Європейським інвестиційним банком під гарантії уряду країни. А турецьку компанію відібрали для проведення робіт унаслідок міжнародного тендеру.
Це не єдиний прецедент. Так, у 2021 році турецька компанія Doğuş Insaat (Догуш Іншаат) за 11 млрд грн почала будувати міст через річку Дніпро у Кременчуці. Новий міст має стати альтернативою застарілому Крюківському мосту у Кременчуці, який звели ще 1872 року. На даний момент будівництво також зупинено. Раніше турецька компанія Догуш вже фігурувала у скандалі, пов'язаному з будівництвом Дарницького мосту у Києві. Як повідомлялося, турецьку компанію Dogus Insaat, яка 2004-го взялася за будівництво Дарницького мосту, обумовлені роботи не виконала. Але незабаром почала вимагати гроші – близько $23.4 млн.
Причому представники УЗ, яких підозрювали у корупційних зв'язках, підписали акти виконаних робіт, хоча, зважаючи на все, роботи виконувала інша організація. Після тривалих позовів Міжнародний суд у Швейцарії відмовив у стягненні більшої частини суми. Одночасно з цим турецький бізнес на 400% збільшив торгівлю з країною-агресором.
Журналістка і блогерка Раміна Есхакзай, яка покликала на подкаст Анну Алхім та Олену Мандзюк, підбила підсумки випуску, який наробив галасу у Мережі. Есхакзай заявила, що «досягла цілі», і що Алхім зробила певні висновки. Журналістка зазначила, що на с...
Російська Федерація використала майже половину запасів причіпної артилерії на базі зберігання біля міста Щуче, на якій зберігалося приблизно 50% такого виду зброї. Також темпи розконсервації впали у понад чотири рази, якщо порівнювати з 2022 роком. Про...