4 червня Генштаб ЗСУ оприлюднив інформацію щодо успішних ударів "по поромний переправі в тимчасово окупованому Криму та нафтовому терміналу в Краснодарському краї".
І хоча згодом ця частина зведення була видалена без пояснень, це все одно порушує питання важливості можливо вже другого удару по російській поромній переправі через Керченську протоку. Бо попередня результативна атака по ній була здійснена у ніч на 30 травня ракетами ATACMS в районі тимчасово окупованої Керчі.
Тоді вдалось пошкодити два пороми, що було підтверджено, як супутниковими знімками, так і фото з місця подій. Зокрема вдалось вивести з ладу пороми "Конро Трейдер" і "Авангард", обидва - залізничні. А загалом станом на кінець травня на поромній переправі працювало ще п'ять автомобільних поромів: великі "Лаврентий", "Панагия", "Мария" та менші - "Керченский-2", "Ейск".
Активність їх використання цілком можливо прослідити за повідомленням так званого російського міністерства транспорту Криму. Відповідно до послідовно опублікованих повідомлень з 20 по 24 травня загалом було здійснено 70 рейсів (туди й назад: Крим-РФ-Крим), якими було перевезено 2432 одиниці автомобільного транспорту, 436 вагонів та 3678 осіб. За цей період мінімальна кількість рейсів склала 10, а максимальна 17,5.
Вже після ураження залізничних поромів окупанти повідомляли, що 3 та 4 червня здійснили 12,5 та 10 рейсів, загалом 22,5, якими перевезли 741 одиницю автотранспорту та 1215 пасажирів. Таким чином за один умовний рейс перевозиться близько 33 автомобілів та 54 особи.
При цьому слід врахувати, що більша частина легкових автомобілів йде через поки існуючий Керченський міст на якому діють значні обмеження щодо вантажності. Саме тому, поромами перевозяться вантажні автомобілі. Водночас навряд в офіційну статистику потрапляють військові перевезення, тому пропускна спроможність може бути більшою.
Маємо нагадати, що Керченський міст вже не може бути використаний окупантами з військовою метою. Як ще у березні повідомив очільник Служби безпеки України Василь Малюк, до його ураження за добу ним проходило 42-46 потягів зі зброєю та боєпипасами. Наразі мова йде про 4-5, з яких 4 - пасажирський, а один - з товарами загального вжитку.
Також слід зазначити, що ворог використовував великі десантні кораблі, скоріш за все, саме для перевезення зброї, але, вочевидь полишив цю практику після значних втрат. Зокрема і від морських дронів-камікадзе, якими був потоплений "Цезарь Куников", який став четвертим знищеним великим десантним кораблем РФ на Чорному морі.
І таким чином РФ могла лише активізувати практику використання цивільних поромів для перевезення військових вантажів, що робить їх абсолютно законною ціллю. Бо їх перше верифіковане використання армією РФ зафіксовано ще на рівні листопада 2022 року.
"У США розроблена система попереджень для кожного стихійного лиха, щоб запобігти жертвам серед цивільного населення. Однак в Україні, навіть під час загрози обстрілом експериментальною російською ракетою, за звичкою, евакуйовується тільки влада. Чи дов...
Мобілізаційний резерв України на сьогодні становить 3,7 млн людей. А загальна кількість громадян чоловічої статі віком від 25 до 60 років – 11,1 млн. Про це йдеться в інформації на інфографіці видання The Financial Times, передають Патріоти України. У ...