Росіяни могли використовувати уламки затонулого порома Естонія для підводної розвідки, - німецькі журналісти

Росія могла проводити розвідувальні операції з уламків затонулого порома Estonia у Балтійському морі. Про це йдеться у спільному розслідуванні німецьких телеканалів WDR, NDR та газети Süddeutsche Zeitung, опублікованому у суботу, 25 жовтня, передають Патріоти України.

За даними журналістів, кілька країн НАТО мають інформацію, що кілька років тому на уламках судна могли встановити технічні пристрої, які забезпечують високоточну навігацію для підводних дронів і роботів. Це могло використовуватися як для тренувань російських підводних човнів, так і для розміщення обладнання, призначеного для розвідки.

У Міністерстві оборони Німеччини заявили, що відомство відстежує підводну активність, яка може бути спрямована проти критично важливої морської інфраструктури або мати шпигунські цілі.

Як сказано у розслідуванні, за підводну розвідку такого типу у РФ відповідає Головне управління глибоководних досліджень. Його завданнями є розвідка біля критично важливих об'єктів інфраструктури, зокрема підводних кабелів і трубопроводів європейських країн. Управління має флот спеціальних суден, офіційно заявлених як науково-дослідні, а також підводні апарати, дрони, малі субмарини, потужні сонари та сканери для підводного спостереження.

Йдеться, зокрема, про океанографічне дослідницьке судно Північного флоту Янтар. За даними журналістів, управління може використовувати гідрофони для запису пересування кораблів країн-противників.

Частину техніки, за інформацією журналістів, Росія закуповувала через компанію, зареєстровану на Кіпрі. Сума угод становила близько 50 млн доларів. Деякі зразки обладнання використали для створення системи спостереження Гармонія — мережі підводних сенсорів у Баренцовому морі, призначеної для охорони російських ядерних арсеналів.

Російські сенсорні системи, ймовірно, застосовуються й у Балтійському морі. На початку 2024 року Литва повідомила, що на Куршській косі виявили гідроакустичний гідролокатор російського виробництва.

Водночас у Фінляндії та Естонії не підтвердили висновки німецьких журналістів щодо можливого використання уламків порома Естонія для розвідки.

Пором Estonia, збудований у 1979 році у ФРН, затонув у вересні 1994 року під час рейсу з Таллінна до Стокгольма. Тоді загинули 852 людини. У 1995 році Естонія, Фінляндія та Швеція підписали угоду, яка забороняє будь-які занурення до місця аварії, щоб не порушувати спокій загиблих.

Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Таємниця допотопної цивілізації: Місто, що перебуває на дні величезного озера біля гори Арарат може нараховувати сягати 14 500 років історії і бути пов'язане з біблійним Ноєм

субота, 25 жовтень 2025, 18:56

Масивні руїни, виявлені на глибині 26 метрів в озері Ван, неподалік від гори Арарат, яка традиційно вважається місцем спочинку Ноєвого ковчега, можуть стати ключем до таємниць, що перевернуть біблійну історію. Вчені вивчають це підводне місто, вік яког...

Не робіть так! ТОП- 5 помилок на АЗС, які дорого коштують водіям

субота, 25 жовтень 2025, 18:00

Кожен автовласник відвідує АЗС «на автоматі», виконуючи звичні дії. Проте саме ця автоматичність може призвести до серйозних неприємностей та витрат. Експерти назвали поширені помилки, про які водії навіть не замислюються. Про це пише UA.Motors, переда...