На авіаносцях США зліт кожного літака — це точна, відлагоджена до секунди операція, у якій жест важить більше за слово. Одним із символічних і важливих рухів перед запуском є дотик до палуби польотів — це останній сигнал пілоту: все готово, можна вирушати. Про це пише Slash Gear, передають Патріоти України.
Ті, хто керує злетом — зазвичай у жовтій формі — стають на коліно, торкаються палуби, вказують уперед і сигналізують великим пальцем вгору. Це фінальне підтвердження пілоту, що зліт дозволено. У відповідь — гучний рев двигуна і стрімкий старт.
Попри високотехнологічне обладнання, під час запусків на палубі не користуються радіозв’язком — надто гучно. Через це екіпаж спілкується виключно за допомогою жестів, кожен з яких має чітке і стандартизоване значення. Усе — задокументовано в інструкціях і бойових протоколах.
Серед найвідоміших жестів:
Жести передаються вище талії для пілотів, нижче — для інших членів екіпажу.
На палубі важлива не лише координація, а й кольори. Уніформа екіпажу поділена за функціями:
Саме жовті "диригенти" злету стають на коліно, постукують палубу й дають знак вирушати.
Палуба авіаносця — одне з найнебезпечніших робочих місць у військово-морському флоті США. Одне неправильне рішення — і може постраждати не лише техніка, а й люди. Саме тому злагодженість дій, чітка візуальна мова та дотримання протоколів мають критичне значення.
Це — не просто робота, а майже хореографія під гуркіт турбін і шум океану. І кожен дотик до палуби — це сигнал довіри, злагодженості та бойової готовності.
13 вересня за новим церковним календарем (26 вересня за старим) - день пам'яті священномученика Корнилія Сотника, оновлення храму Воскресіння Христового в Єрусалимі та передсвяткування Воздвиження Чесного і Животворящого Хреста Господнього. За старим к...
Вона пройшла шлях від цивільної роботи до командування бойовим підрозділом. Сержант Ірина Хоменко з позивним «Відьма» служить у 21-й окремій механізованій бригаді та очолює взвод радіоелектронної боротьби. Історію захисниці оприлюднили на сторінці бриг...