За часів СРСР у Львові створювали автобуси з особливим комфортом, у яких не вистачало тільки джакузі

Українські конструктори могли робити дуже комфортабельну і сучасну техніку для свого часу, зі стильним дизайном і напхану численними корисними фішками не гірше, ніж сучасні «елітні» будинки на колесах.

Тільки джакузі не вистачало: як за часів СРСР у Львові створювали автобуси з особливим комфортом. ФОТО

Зараз Львівський автобусний завод переживає, на жаль, важкі часи. Однак сьогодні мова піде не про колись знамените підприємство, а про декілька вельми цікавих зразків автобусів, які даний завод випускав в другій половині минулого століття, повідомляють Патріоти України.

Як пише Novate, питання про те, чому жоден з автобусів сімейства «Україна» так і не пішов у серійне виробництво, залишається відкритим. Однак сам факт появи подібної техніки доводить: українські конструктори могли робити дуже комфортабельну і сучасну техніку для свого часу, зі стильним дизайном і напхану численними корисними фішками не гірше, ніж сучасні «елітні» будинки на колесах. Водночас важливо розуміти, що робота над автобусами даної серії подарувала вітчизняним конструкторам неоціненний досвід проєктування, дозволивши ефективно впроваджувати нові цікаві рішення в серійні зразки техніки.

Перше покоління автобусів «Україна»

Історія першого покоління автобусів серії «Україна» почалася в 1961 році. Тоді львівські конструктори розробили та зібрали як прототип 36-місний туристичний автобус «Україна-1». Примітний автобус був в першу чергу своїм дизайном: величезний оригінальний кузов вінчався небаченої раніше в СРСР площею скління. Вікна були в тому числі й в даху автобуса. Також автобус отримав невластиву для того часу чотирьохфарну передню оптику.

З технічної точки зору «Україна-1» також справляла серйозне враження: в машині була новітня пневматична підвіска і телескопічні амортизатори, кермо і гальма отримали гідропідсилювач. В рух автобус приводився агрегатом ЗІЛ-130, який працював разом з 5-ступінчастою МКПП. При масі в 7 тонн «Україна» розганялася до 90 км/год. Пасажири при цьому сиділи в комфортабельних кріслах з обігрівачем і вентиляційною установкою.

Автобус ЛАЗ «Україна-1» у фільмі «Королева бензоколонки»

Наприкінці 1961-го був зібраний ще один прототип – на 28 пасажирів – «Україна-2». Автобус став на 20 см довший, а частина металевих деталей кузова замінили пластиковими для полегшення конструкції. В салон машини були додані буфет, гардероб і санвузол.

Друге покоління автобусів «Україна»

У 1966 році з'явилася оновлена версія експериментального автобуса ЛАЗ – «Україна-67» з подовженою на 54 см колісною базою. Загальна пасажиромісткість автобуса була збільшена до 42 осіб (посадкових місць було 37). Для свого часу ця пасажирська машина отримала дуже незвичайний авангардний дизайн кузова зі сміливими вигинами та характерною носовою частиною з крутим скосом. При цьому основні компоненти «України-67» були повністю уніфіковані з начинкою такої «робочої конячки» як ЛАЗ-699А.

В рух 67-а модель приводилася двигуном ЗІЛ-375, який працював разом з 5-ступінчастою синхронізованою коробкою передач. У автобуса була пневматична незалежна двохважельна підвіска спереду і пневматична залежна підвіска ззаду. Як і раніше, кермо отримало гідропідсилювач. Передбачалася можливість демонтажу п'яти посадкових місць для установки буфета, гардероба і санвузла. Саме в такому вигляді автобус показували свого часу на виставці в Ніцці (Франція), де «Україна-67» змогла зібрати безліч нагород.

У 1969 році спеціально для нової виставки у Франції була зроблена «Україна-68». Щодо технічної частини автобус нічим не відрізнявся від попередника, а ось кузов переробили повністю, надавши йому менш «сміливі» і авангардні форми. В автобусі з'явилися подвійні автоматичні двері. Були встановлені нові вентилятори, відстань між посадковими місцями збільшили до одного метра. Правда, довелося за це розплачуватися числом посадкових місць. Тепер їх було всього 28.

Третє покоління автобусів «Україна»

У 1971-му і 1973 роках друге покоління експериментальних автобусів «Україна» двічі покращували. В першу чергу конструктори ЛАЗ експериментували з новими формами кузова для громадського транспорту. Перевагу стали віддавати куди більш стриманим «класичним» формам. Автобуси отримали новий двигун - ЛАЗ-375. Оновлені були й інші важливі компоненти та вузли. Довжина кузова третього покоління була доведена майже до 12 метрів.

Однак найсерйозніші інновації в «Україна-71» і «Україна-73» стосувалися наповнення салону. Крім вже знайомих по попереднім поколінням речей, тут також з'явилися магнітофони та телевізори для пасажирів. На посадкові місця була додана система індивідуального освітлення. Автобуси отримали й нові регульовані крісла. Автобус 73-ї моделі також отримав в салон кондиціонер. Розташуватися в автобусі могло 36 пасажирів.

Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

"Пішла від мене до доставника піци": Відомий український комік та блогер розповів про болісне розставання з дівчиною

субота, 27 квітень 2024, 18:29

Відомий український блогер, ведучий Женя Янович поділився подробицями свого особистого життя. Він розповів про розставання з колишньою та, як переживав розрив стосунків. Женя Янович зазначив, що розставання з колишньою дівчиною – це прикрий досвід для ...

Тіла спалили й підірвали: Російські військові вбили кількох людей в окупованій частині Херсонської області - ЗМІ

субота, 27 квітень 2024, 18:14

У тимчасово окупованій частині Херсонської області затримали двох російських окупантів, яких підозрюють у вбивстві кількох людей. Про це 25 квітня пише російський "Коммерсантъ", передають Патріоти України. За даними видання, затриманими виявилися війсь...