
Клієнт державного "ПриватБанку" поскаржився, що з його картки за одну ніч списали 1251 євро (близько 50 тис. грн) нібито в рахунок оплати послуг у Facebook. При цьому жодних покупок потерпілий не робив, а номер картки навіть не був прив'язаний до його бізнес-акаунту в соцмережі. Банк у відповідь надіслав звернення про скасування операцій у міжнародні платіжні системи, але чекати відповіді доведеться до 120 днів, передають Патріоти України.
Про ситуацію стало відомо зіскарги на спеціалізованому форумі "Мінфін". Клієнт під ніком OsadchukAndriy повідомив, що інцидент стався у Львові у ніч проти 15 квітня.
"У проміжку з 1:00 до 8:40 години сталося 16 платежів на різні суми. При збільшенні суми від 2 євро до 350 євро. Вранці 15 квітня близько 8:40 я побачив незрозумілі повідомлення про оплату "Послуг Facebook", відразу заблокував банківську картку в додатку "Приват24". Повідомив банку. Запити на списану суму від 500 до 950 євро приходили ще два дні. Усі списання, що відбулися, пройшли за рахунок кредитних коштів", – розповів клієнт "Привату".
Під час списання грошей не спрацювали жодні ліміти на оплату в інтернеті, також не було запитів на підтвердження операцій, зазначив постраждалий. Кошти при цьому знімалися з картки, яка не була прив'язана до профілю в Facebook.
"Картка, з якої відбулося списання, не підв'язана до мого бізнес-акаунту в META. Жодними послугами чи підписками на таку суму я не користувався. Ліміти на інтернет-платежі не спрацювали. Коментар працівника банку: "Для такого типу оплат ліміти не працюють", – поскаржився клієнт.Після звернення до банку йому заявили, що картку заблоковано без можливості відновлення. При цьому у фінустанові зазначили, що кошти були списані на реальні рахунки компанії META, яка володіє соцмережею Facebook.
"З правилами безпечного користування картками я знайомий. Інформацію про платіжну картку нікому не передавав. Банківська картка у мене. Фізично карткою не користувався більше двох місяців. Використовувалася переважно для оплати підписок, або списання через сервіси, до яких пов'язана картка, якими користуюсь роками. У Facebook прив'язки не було. Написано заяву в СБ ПриватБанку та заяву в поліцію про шахрайство", – заявив клієнт.
У відповідь на його скаргу представники ПриватБанку підтвердили, що запит про скасування операцій було надіслано, проте його розгляд може тривати до 120 днів. Також у банку нагадали, що ліміт на оплату в інтернеті використовується тільки для оплати на "ризикових сайтах", Facebook до таких не належить.
Що робити, якщо зникли гроші з картки?
Насамперед потрібно звернутися до банку. Це важливо зробити навіть у разі, якщо фінансова установа вам відмовить. Крім того, варто написати заяву до поліції.
Єдине, що потрібно пам'ятати, – якщо ви самостійно передали персональні дані, озвучили пароль із SMS-шахраям, повернути кошти буде практично неможливо. Якщо ж гроші зняли з вини прогалин у системі безпеки банку, ви маєте право законно вимагати компенсації від фінансової установи.
У той час, як у листопаді деякі українські пенсіонери отримають надбавки до пенсії, розмір мінімальної пенсійної виплати у грудні особливо не зміниться. Мінімальна пенсія, як і раніше, становитиме від 3 038 до 3 758 грн, передають Патріоти України. Про...
В Україні жінки, які народили п’ятьох і більше дітей та виховали їх щонайменше до шести років, можуть розраховувати на дострокову пенсію та надбавку до виплат. Сума доплати залежить від прожиткового мінімуму для людей, які втратили працездатність. Про ...