"Ведуться переговори з клієнтами в Україні. Виникає безліч умов, два додаткові термінали, митниця. Йде погодження, клієнтам теж має бути зручно, не тільки нам. Найраніше, коли ми зможемо говорити про зміни – березень", – розповіла представник Orlen Lietuva.
Окрім Польщі, обговорювався і новий маршрут через Латвію, але цей напрямок не виглядає особливо привабливим.
Постачання продукції в Україну призупинив такожзавод Lifosa, що входить в російську групу "ЄвроХім", який щорічно експортував на український ринок близько 150 тис. тонн добрив.
"Ситуація з 7 лютого не змінилася – транзит через Білорусь не здійснюється, а як він міг би здійснюватись – ми ще обговорюємо", – повідомив голова Lifosa Римантас Просцявічюс.
На його думку, у випадку транспортування через Латвію одна тонна продукції в середньому подорожчає приблизно на 20 євро, через Польщу – приблизно на 40 євро, а під час транспортування добрив автотранспортом експорт подорожчає на 80-90 євро за тонну.
Литовський виробник азотних добрив Achema (входить до Achemos grupe) почав возити продукцію в Україну через Латвію та Росію, оцінивши додаткові витрати через зміну маршруту у 5 млн євро на рік.
"При транспортуванні в Україну через Латвію та Росію витрати на перевезення на 22-35 євро за тонну більше, ніж при транспортуванні через Білорусь. З урахуванням наших середніх продажів на рік – від 50 до 141 тис. тонн, додаткові витрати на залізницю складають від 1,1 млн до 4,9 млн євро на рік", – сказала пресаташе Achema Йоліта Мацеліте.