Частина українців може отримати 50% знижку на оплату комуналки: Хто в списку претендентів

В Україні найбільш вразливі категорії населення мають право на пільги на оплату житлово-комунальних послуг (ЖКП). Зокрема, пільги надаються багатодітним сім’ям незалежно від виду житла та форми власності на нього. Про це йдеться в заяві ПФУ (Пенсійного фонду України), передають Патріоти України.

Сім'ям, які виховують 3-х і більше дітей, надається 50% знижка:

  • на оплату житла в межах норм, передбачених законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожного члена сім’ї, який постійно проживає в жилому приміщенні (будинку), та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю);
  • на користування комунальними послугами (газопостачання, електропостачання та інші послуги) та на вартість скрапленого балонного газу для побутових потреб (в межах норм та соціальних нормативів, визначених Кабміном);
  • на вартість палива (у разі якщо відповідні будинки не мають центрального опалення).

Як зазначається, зазначена пільга може бути надана за умови, що розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї за попередні 6 місяців, виходячи з розрахунку на одного члена сім’ї, не перевищує розміру доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги (у 2023-му це 3760 грн).

Які потрібні документи: список

Документом, що підтверджує право багатодітної сім’ї на отримання пільг, є відповідне посвідчення. На його підставі багатодітна родина включається до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги. Багатодітним сім’ям, інформація про яких є в Реєстрі, пільга з оплати житлово-комунальних послуг оформляється на підставі:

  • заяви про надання пільг на оплату комуналки, придбання твердого палива і скрапленого газу;
  • декларації про доходи сім’ї пільговика;
  • довідки про наявність у житловому приміщенні пічного опалення та/або кухонного вогнища на твердому паливі (у разі оформлення пільги на придбання твердого палива і скрапленого газу).

Як отримати знижку?

Подати необхідні документи до ПФУ можна в один із способів:

  • особисто, звернувшись до обраного сервісного центру фонду або до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг;
  • поштою, на адресу органу ПФУ;
  • онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду, мобільний застосунок ПФУ або портал "Дія".

В країні ЄС хочуть змінити мінімалку: Ось що буде із зарплатами українським біженцям

п’ятниця, 5 грудень 2025, 8:02

На працівників в Нідерландах, і зокрема на працевлаштованих українських громадян, з 1 січня 2026 року чекає підвищення мінімальних зарплат - зростання становитиме 13-19 євро на місяць і залежатиме від робочого графіку. Також підвищаться модальні (найпо...

Військовим вже 4 роки не проводили індексацію заробітної плати. Пояснень від уряду немає, - нардепка

четвер, 4 грудень 2025, 21:44

Військові вже чотири роки не отримують індексації заробітної плати, попри те, що для всіх державних службовців щороку передбачене збільшення окладів на індекс інфляції. Про це сказала народна депутатка України, членкиня комітету ВРУ з питань фінансів, ...