Пальне в Україні дорожче, ніж у Польщі через те, що польський уряд заморожує ціни горючого, демонструючи штучну "передвиборчу стабільність", передають Патріоти України.
На думку директора консалтингової групи А-95 Сергія Куюна, при ринковій ціні у 8 злотих (68 гривень), зараз літр бензину та дизпального у Польщі коштують шість злотих (51 гривню) через "популізм".
"Відповідь проста - популізм. В червні державний монополіст Оrlen на чолі з членом партії влади "Право й справедливість" заморозив ціни на своїх колонках. Залишились вони непохитними не зважаючи на те, що у липні-вересні ціни на нафту та нафтопродукти у світі зросли на 25%", - написав він у Facebook.
За його словами, через різницю цін польське пальне почали скуповувати сусідні країни, що призвело до перебоїв з наявністю пального на станціях Оrlen по всій країні, навіть у Варшаві. Щоб не лякати громадськість, на заправних пістолетах наклеюють повідомлення про технічне обслуговування. А зараз деякі колонки взагалі зникли.
"За моїми розрахунками, за цей період компанія з 60% "державних" акцій втратила близько 500 млн доларів. Ще стільки ж втратили "приватники", які теж були змушені дотримуватися цін Оrlen. Автоматично це означає величезні втрати державного бюджету від несплати податків (ПДВ та податок на прибуток)", - вважає Куюн.
Експерт не виключає, що згодом до польського нафтового гіганту надійдуть позови від приватних акціонерів, які чимало втратили від "цієї передвиборчої стабільності".
Одеський окружний адміністративний суд задовольнив позов судді Верховного суду у відставці Галини Канигіної та підвищив їй пенсію до 365 177 грн (з перерахунком у бік збільшення). Раніше Пенсійний фонд, проти якого і подавала позов Канигіна, зменшив її...
У 2025 році Верховна Рада планує ухвалити законопроєкт про накопичувальну пенсію ("другу пенсію"), яка стане доповненням до солідарної системи. Протягом трьох перехідних років внески зберігатимуться у державному фонді, а розмір виплат залежатиме від на...