Пальне в Україні дорожче, ніж у Польщі через те, що польський уряд заморожує ціни горючого, демонструючи штучну "передвиборчу стабільність", передають Патріоти України.
На думку директора консалтингової групи А-95 Сергія Куюна, при ринковій ціні у 8 злотих (68 гривень), зараз літр бензину та дизпального у Польщі коштують шість злотих (51 гривню) через "популізм".
"Відповідь проста - популізм. В червні державний монополіст Оrlen на чолі з членом партії влади "Право й справедливість" заморозив ціни на своїх колонках. Залишились вони непохитними не зважаючи на те, що у липні-вересні ціни на нафту та нафтопродукти у світі зросли на 25%", - написав він у Facebook.
За його словами, через різницю цін польське пальне почали скуповувати сусідні країни, що призвело до перебоїв з наявністю пального на станціях Оrlen по всій країні, навіть у Варшаві. Щоб не лякати громадськість, на заправних пістолетах наклеюють повідомлення про технічне обслуговування. А зараз деякі колонки взагалі зникли.
"За моїми розрахунками, за цей період компанія з 60% "державних" акцій втратила близько 500 млн доларів. Ще стільки ж втратили "приватники", які теж були змушені дотримуватися цін Оrlen. Автоматично це означає величезні втрати державного бюджету від несплати податків (ПДВ та податок на прибуток)", - вважає Куюн.
Експерт не виключає, що згодом до польського нафтового гіганту надійдуть позови від приватних акціонерів, які чимало втратили від "цієї передвиборчої стабільності".
Через санкції США проти Росії значно зросли обсяги торгівлі юанем і рублем у Казахстані, оскільки російські банки використовують казахські фінансові ринки для валютних операцій з Китаєм. Обсяги торгівлі юанем і рублем подвоїлися, а Казахстан стає важли...
У серпні 2024 року середня зарплата в держустановах зросла на 44,6% і перевищила 55 тисяч гривень, причому керівники стратегічних установ, таких як НКРЕКП (Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг)...