Чому СРСР програв США в космічній місячній гонці, - американський експерт

СРСР мав всі шанси перемогти. Але гра була закінчена до кінця 1968-го.

Навіть із запізнілим стартом по частині Місяця космонавти могли першими зробити місячну посадку, пише Air & Space: "Але до кінця 1968-го гра була закінчена", передають Патріоти України.

Радянська програма пілотованих польотів на Місяць провалилася через три причини, стверджують у профільному американському журналі Air & Space в статті "Why the Soviets Lost the Moon Race", присвяченій 50-річчю висадки астронавтів NASA на супутник Землі.

"Чому ж совєти програли в місячної гонці? Їх лідерство над американцями в перші дні космічної ери здавалося майже незаперечним", - пише автор.

Експерт вважає, що космонавтика СРСР програла у місячній темі в першу чергу через серйозне відставання при створенні такого проекту. Якщо NASA офіційно взялися за роботу в цій галузі в травні 1961 року, то Радянський Союз почав розробки значно пізніше - в кінці літа 1964-го.

Ще однією причиною "місячної поразки" Москви аналітик вважає неузгодженість між конструкторськими бюро Корольова, Челомея та Янгеля: ті працювали часто вроздріб, а часом і над аналогічними проектами, що знижувало сумарну ефективність.

Якби СРСР направляв менше коштів на створення нових видів озброєнь, накопичення ядерних і інших запасів по військовій частині, а більше фінансував космічну програму, це дало б можливість повноцінно опрацювати їх місячну програму і значно скоротити відставання від США, впевнені в журналі.

Радянський Союз підтримував дві пілотовані програми по Місяцю - орбітально-облітного і посадкову. В результаті обидві були закриті через те, що американці отримували більше фінансів від влади на аналогічні проекти, і все це вже зробили або ось-ось збиралися зробити. Також на рішення згорнути місячні місії СРСР вплинули деякі невдачі з розробками ракети і модулів.

Хоча малоймовірно, що радянські війська вперше дійшли б до Місяця, навіть якщо б жив ракетний конструктор Сергій Корольов (на фото, з Гагаріним), його смерть у січні 1966 року була серйозним ударом по моралі. Його наступнику, Василю Мішину, не вистачало і харизми, і авторитету, щоб бачити проблему (зі статті)

Довідка:

Автор статті - американський космічний історик Асіф Сіддікі, професор історії в університеті Фордхем, який спеціалізується на історії науки і техніки, а також на сучасній історії Росії. Написав кілька книг з історії освоєння космосу.

"Сюрприз" від колишніх друзів: Банки Вірменії припинять обслуговування російських карток