Експертиза бензину А-95 на початку вересня показала, що на українських заправках, окрім європейського бензину, багато суміші, якою заправляти своє авто не варто, передають Патріоти України.
Паливна криза в Україні закінчилася. Дякувати за це слід, перш за все, імпортерам, які за декілька місяців переорієнтували постачання з країн-агресорів на західні НПЗ, а по-друге – нашому уряду. Рішення про фактичне скасування стандарту Євро 5, а точніше, про легалізацію норм стандартів Євро 4 та Євро 3, було своєчасним і дозволило наповнити ринок.
Втім, автовласникам радіти довго не довелося – на багатьох заправках з’явилось неймовірна кількість неякісного, а тому небезпечного пального. Адже нелегальні виробники нафтопродуктів зробили висновок, що більше взагалі не існує ніяких стандартів. Тому заправляти свої автомобілі зараз потрібно вкрай обережно, щоб не “влетіти” на дорогий ремонт паливної апаратури.
Інститут споживчих експертиз вперше з початку війни провів дослідження бензину А-95. Як виявилося, багато мереж АЗС не ризикує продавати “бодягу”, втрачаючи репутацію замість миттєвого прибутку. Але ті, у кого репутації не було ніколи, відкрили “всі крани” і шахраюють навіть більше, ніж раніше. Де безпечно заправлятися, читайте далі.
Перевірку пройшла значна частина всеукраїнських мереж (WOG, ОККО, ANP, PRIME, SOCAR, MARSHALL, БРСМ НАФТА), а також серйозні регіональні гравці (KLO, AVANTAGE 7, ZOG, BVS, NEFTEK, УКРПЕТРОЛЬ, RUR, SUNOIL). Для контрасту було відібрано зразки на поодиноких АЗС – NPG та NG, а також двох “діжках” – у Києві та Дніпрі. Через дуже низьку ціну бензину на цих АЗС не було нестачі в покупцях, тож їхнім клієнтам буде цікаво дізнатися, що ж вони насправді заливають у баки.
Експерти розділили результати, отримані в лабораторії на зони – зелену, синю та червону. Виходячи з результатів досліджень, зони розділили так: у першу, зелену, потрапили мережі, результати яких відповідали нормативам Євро-5, тобто європейське пальне. Синю – відповідно Євро 4 (порушення за довоєнними нормативами), але з незначними відхиленнями. І нарешті, червона – сюди потрапили мережі, пальне на яких взагалі не відповідало жодним нормативам, і яке взагалі не є бензином, а являє собою певну паливну суміш. Заправка таким сурогатом гарантовано призведе до знищення двигуна сучасного авто.
АЗС |
Октанове число (дослід. метод) |
Вміст сірки |
Об’ємна частка ароматичних вуглеводнів |
Об’ємна частка бензолу |
Норматив (дослідження за ДСТУ 7687:2015) |
не менш 95 од. |
не більше 10 мг/кг |
в %, не більш 35 |
в %, не більш 1,0 |
WOG |
97,7 |
7 |
25,5 |
0,68 |
ОККО |
96,8 |
9 |
14,7 |
0,21 |
PRIME |
96 |
6 |
30,7 |
0,19 |
КLO |
96,8 |
7 |
29 |
0,93 |
AVANTAGE 7 |
96 |
3 |
28,5 |
0,97 |
ZOG |
96,1 |
7 |
31,6 |
0,45 |
ANP |
96,3 |
9 |
29,0 |
0,95 |
SOCAR |
96,1 |
15 |
31,8 |
0,89 |
BVS |
97,2 |
14 |
30,4 |
0,98 |
NEFTEK |
96,3 |
10 |
29 |
0,95 |
БРСМ НАФТА |
97,1 |
277 |
37,3 |
2,40 |
MARSHALL |
93,3 |
8 |
8,2 |
2,39 |
SUN OIL |
92 |
35 |
34,4 |
2,27 |
RUR |
78,8 |
10 |
24,1 |
10,20 |
NG |
96 |
150 |
25,4 |
1,64 |
УКРПЕТРОЛЬ |
93,5 |
640 |
20,4 |
2,91 |
NPG |
93,4 |
68 |
10,8 |
2,86 |
БОЧКА 1 (КИЇВ) |
85,8 |
22 |
10,4 |
2,34 |
БОЧКА 2 (ДНІПРО) |
95,8 |
20 |
30,8 |
2,12 |
Проби були відправлені до сертифікованої лабораторії, де їх досліджували на відповідність до нормативів профільного ДСТУ 7687:2015 (бензин А-95-Євро5). Зразки були перевірені за основними параметрами: октанове число, вміст сірки та об'ємні частини ароматичних вуглеводнів та бензолу.
У зеленій зоні лідерів опинилися 6 мереж: WOG, ОККО, KLO, PRIME, AVANTAGE 7 та ZOG. Насамперед було перевірено найголовніший для роботи двигуна параметр – октанове число.
Норматив встановлено на рівні не нижче 95 одиниць. У WOG – рекордний запас (97,7 од.). Відмінно – ОККО (96,8), KLO (96,8). У PRIME, AVANTAGE 7, та ZOG – більше 96-ти од. При таких показниках двигун працює на повну потужність, це явний маркер заводського європейського палива.
Далі подивилися на вміст сірки, одного з найважливіших показників, який є показником довгого «життя» двигуна. Мінімальне значення виявлено у бензині А-95, придбаному в мережі WOG (7 мг/кг), KLO та запорізькій ZOG (по 7 мг/кг). Це із запасом перевищує допуски Євро 5.
Що стосується вмісту ароматичних вуглеводнів, то у всіх учасників значення в межах норми, найкращий показник у ОККО – лише 14,7 %, AVANTAGE 7 (28.5).
Далі було перевірено ще один важливий показник – вміст бензолу. Цієї токсичної речовини в бензині має бути якнайменше, оскільки збільшення його кількості прямо впливає на зменшення ресурсу двигуна. Тут результати полярні, але все у допусках. Найменша кількість – у PRIME (0,19 % при нормі не вище 1%) та ОККО (0,21%).
Тут виявилися і преміальна мережа SOCAR, і дискаунтери BVS та NEFTEK. Незначні відхилення від стандарту Євро 5 зафіксовані у SOCAR та BVS за вмістом сірки – 15 та 14 мг/кг відповідно.
Автор: Вадим Кривенко, ІСЕ.
Польські фермери розпочали нову акцію протесту на кордоні з Україною. Заблоковано пункт пропуску Медика-Шегині для вантажівок, повідомляють RFM24 і Державна прикордонна служба України (ДПСУ) у суботу, 23 листопада, передають Патріоти України. "Вантажів...
Великі відсоткові ставки в банках Росії змусили російських підприємців шукати гроші у сусідніх державах. "Сбербанк" запропонував російським компаніям брати кредити в Білорусі, де працює дочірній банк. Про це пише The Moscow Times, передають Патріоти Ук...