В Україні хочуть повернути збір за утилізацію старих автомобілів, проте тепер його доведеться платити безпосередньо власникам "залізних коней". Аналогічні заходи вже існують в Євросоюзі, передають Патріоти України.
З відповідною ініціативою виступив голова Державної екологічної інспекції (ДЕІ) Андрій Мальований, ідеться на сайті відомства. Так ДЕІ збирається боротися з негативним впливом автотранспорту на довкілля.
"Потрапляючи на звалища, вживані автомобілі спричиняють забруднення ґрунту свинцем, іржею, відпрацьованими мастилами. В Україні лише 5% автовласників віддають свої машини на утилізацію. Протягом 2020 року утилізовано лише 13 тисяч авто. Решта забруднюють навколишнє середовище на звалищах", – каже Мальований.Він констатував, що утилізаційний бізнес в Україні не є високоприбутковим. І тому є дві причини:
На цьому тлі головний екоінспектор України запропонував перейняти досвід ЄС. Серед відзначених ним механізмів:
Раніше в Україні вже був утилізаційний збір. Але колишній механізм діяв інакше – тоді податком обкладалися автомобілі, які ввозилися в країну.
Спочатку його оплачували імпортери, але потім збір закладався в ціну машини для покупця. Податок становив до 60 тис. грн для легкових автомобілів залежно від новизни і об'єму двигуна, а також до 29,4 тис. грн залежно від новизни і маси.
Втім, механізм не проіснував і року – з початку вересня 2013-го до квітня 2014-го. Проти цього заходу виступила Світова організація торгівлі (СОТ), а також неодноразово збиралися мітинги під Верховною Радою.
В Україні минулого року розпочалася програма "Національний кешбек". В межах програми громадяни можуть одержати фінансову компенсацію у розмірі 10% від вартості придбаних товарів українського виробництва. Але бувають випадки, коли кешбек не нараховують....
Ворог вже має низку "серій" своїх ірансько-російський далекобійних ударних дронів "Шахед", а під час чергової терористичної ракетно-дронової атаки силами нашої протиповітряної оборони було збито дрон із новим маркуванням, фото уламка цього дрона Defen...