В Україні хочуть повернути збір за утилізацію старих автомобілів, проте тепер його доведеться платити безпосередньо власникам "залізних коней". Аналогічні заходи вже існують в Євросоюзі, передають Патріоти України.
З відповідною ініціативою виступив голова Державної екологічної інспекції (ДЕІ) Андрій Мальований, ідеться на сайті відомства. Так ДЕІ збирається боротися з негативним впливом автотранспорту на довкілля.
"Потрапляючи на звалища, вживані автомобілі спричиняють забруднення ґрунту свинцем, іржею, відпрацьованими мастилами. В Україні лише 5% автовласників віддають свої машини на утилізацію. Протягом 2020 року утилізовано лише 13 тисяч авто. Решта забруднюють навколишнє середовище на звалищах", – каже Мальований.Він констатував, що утилізаційний бізнес в Україні не є високоприбутковим. І тому є дві причини:
На цьому тлі головний екоінспектор України запропонував перейняти досвід ЄС. Серед відзначених ним механізмів:
Раніше в Україні вже був утилізаційний збір. Але колишній механізм діяв інакше – тоді податком обкладалися автомобілі, які ввозилися в країну.
Спочатку його оплачували імпортери, але потім збір закладався в ціну машини для покупця. Податок становив до 60 тис. грн для легкових автомобілів залежно від новизни і об'єму двигуна, а також до 29,4 тис. грн залежно від новизни і маси.
Втім, механізм не проіснував і року – з початку вересня 2013-го до квітня 2014-го. Проти цього заходу виступила Світова організація торгівлі (СОТ), а також неодноразово збиралися мітинги під Верховною Радою.
Великі відсоткові ставки в банках Росії змусили російських підприємців шукати гроші у сусідніх державах. "Сбербанк" запропонував російським компаніям брати кредити в Білорусі, де працює дочірній банк. Про це пише The Moscow Times, передають Патріоти Ук...
Представники Болгарії та Румунії вимагають захисту від імпорту дешевого меду з України. Від занизької закупівельної ціни на мед страждають і самі українські пасічники. За їхніми словами, відвантажувати продукт оптовикам восени-2024 доводиться від 55 гр...