Дуже треба поповнити бюджет? В Україні захотіли ввести податок на старі авто

В Україні хочуть повернути збір за утилізацію старих автомобілів, проте тепер його доведеться платити безпосередньо власникам "залізних коней". Аналогічні заходи вже існують в Євросоюзі, передають Патріоти України.

З відповідною ініціативою виступив голова Державної екологічної інспекції (ДЕІ) Андрій Мальований, ідеться на сайті відомства. Так ДЕІ збирається боротися з негативним впливом автотранспорту на довкілля.

"Потрапляючи на звалища, вживані автомобілі спричиняють забруднення ґрунту свинцем, іржею, відпрацьованими мастилами. В Україні лише 5% автовласників віддають свої машини на утилізацію. Протягом 2020 року утилізовано лише 13 тисяч авто. Решта забруднюють навколишнє середовище на звалищах", – каже Мальований.Він констатував, що утилізаційний бізнес в Україні не є високоприбутковим. І тому є дві причини:

  1. в країні немає розгалуженої мережі центрів для здавання і знешкодження використаних автомобілів;
  2. за цю послугу ще й необхідно доплачувати.

На цьому тлі головний екоінспектор України запропонував перейняти досвід ЄС. Серед відзначених ним механізмів:

  • фінансове стимулювання в разі покупки нової машини після належної утилізації старої;
  • стягнення утилізаційного збору після закінчення експлуатації автомобіля;
  • високі штрафи за порушення норм утилізації відпрацьованого "залізного коня";
  • введення відповідальності для автовиробників щодо подальшого знешкодження відпрацьованого товару.
Мальований нагадав про ухвалення в першому читанні законопроєкту №2207-1д, який наблизить українську нормативну базу поводження з відходами до європейської. Зокрема, для автовиробників вводиться розширена відповідальність за використані авто та шини.
Новий утилізаційний збір в Україні – добре забутий старий

Раніше в Україні вже був утилізаційний збір. Але колишній механізм діяв інакше – тоді податком обкладалися автомобілі, які ввозилися в країну.

Спочатку його оплачували імпортери, але потім збір закладався в ціну машини для покупця. Податок становив до 60 тис. грн для легкових автомобілів залежно від новизни і об'єму двигуна, а також до 29,4 тис. грн залежно від новизни і маси.

Втім, механізм не проіснував і року – з початку вересня 2013-го до квітня 2014-го. Проти цього заходу виступила Світова організація торгівлі (СОТ), а також неодноразово збиралися мітинги під Верховною Радою.

Шалено злетить? Яким буде курс долара наприкінці 2024 року - прогноз експертів

вівторок, 23 квітень 2024, 18:44

За прогнозами експертів, середнє значення курсу у 2024 році становитиме 40,33 грн/долар. Наприкінці року курс зросте до 41,67 грн/долар, передають Патріоти України з посиланням на консенсус-прогноз за квітень 2024 року експертів та чиновників, оприлюдн...

"Поставки зброї можуть лише затягнути війну": Сіярто розкритикував допомогу Україні й заступився за Росію

вівторок, 23 квітень 2024, 14:49

Ситуація на полі бою стала критичною для України, вона перебуває "у дедалі більш невигідному становищі". Водночас Брюссель реагує на це новими постачаннями зброї, що "не наближає нас до миру", а навпаки – "готує до світової війни", передають Патріоти ...