В Україні хочуть повернути збір за утилізацію старих автомобілів, проте тепер його доведеться платити безпосередньо власникам "залізних коней". Аналогічні заходи вже існують в Євросоюзі, передають Патріоти України.
З відповідною ініціативою виступив голова Державної екологічної інспекції (ДЕІ) Андрій Мальований, ідеться на сайті відомства. Так ДЕІ збирається боротися з негативним впливом автотранспорту на довкілля.
"Потрапляючи на звалища, вживані автомобілі спричиняють забруднення ґрунту свинцем, іржею, відпрацьованими мастилами. В Україні лише 5% автовласників віддають свої машини на утилізацію. Протягом 2020 року утилізовано лише 13 тисяч авто. Решта забруднюють навколишнє середовище на звалищах", – каже Мальований.Він констатував, що утилізаційний бізнес в Україні не є високоприбутковим. І тому є дві причини:
На цьому тлі головний екоінспектор України запропонував перейняти досвід ЄС. Серед відзначених ним механізмів:
Раніше в Україні вже був утилізаційний збір. Але колишній механізм діяв інакше – тоді податком обкладалися автомобілі, які ввозилися в країну.
Спочатку його оплачували імпортери, але потім збір закладався в ціну машини для покупця. Податок становив до 60 тис. грн для легкових автомобілів залежно від новизни і об'єму двигуна, а також до 29,4 тис. грн залежно від новизни і маси.
Втім, механізм не проіснував і року – з початку вересня 2013-го до квітня 2014-го. Проти цього заходу виступила Світова організація торгівлі (СОТ), а також неодноразово збиралися мітинги під Верховною Радою.
За прогнозами експертів, середнє значення курсу у 2024 році становитиме 40,33 грн/долар. Наприкінці року курс зросте до 41,67 грн/долар, передають Патріоти України з посиланням на консенсус-прогноз за квітень 2024 року експертів та чиновників, оприлюдн...
Ситуація на полі бою стала критичною для України, вона перебуває "у дедалі більш невигідному становищі". Водночас Брюссель реагує на це новими постачаннями зброї, що "не наближає нас до миру", а навпаки – "готує до світової війни", передають Патріоти ...