
Зобов'язання встановити і використовувати POS-термінал поширюється на деяких фізичних осіб-підприємців в Україні, інакше доведеться заплатити штраф. Закон вимагає від продавців забезпечити можливість для клієнтів розраховуватися за товар безготівково. Тому не завадить дізнатися, що буде в разі порушення вимоги. Сайт Новини.LIVE розповідає, хто може не встановлювати POS-термінал і який штраф за його відсутність, передають Патріоти України.
Основним документом, який регулює встановлення платіжних терміналів, є постанова Кабінету Міністрів від 29.07.2022 № 894. Вона зобов’язує забезпечити безготівкову оплату такі категорії торговців:
З 1 січня 2026 року цей обов’язок мав перейти на ФОП 1 групи єдиного податку, виїзних торговців (з лотків на вулиці чи пересувних точок продажу), фермерів, які реалізують власноручно вирощену/відгодовану продукцію, а також на осіб із торговими автоматами.
Однак буквально за кілька днів до настання 2026 року уряд ухвалив постанову від 29.12.2025 р. № 1768, якою відтермінував запровадження POS-терміналів для вказаних категорій ФОП до кінця воєнного стану — вимоги почнуть діяти через три місяці після його завершення/скасування.
Також норма щодо встановлення не поширюється на торговців, які провадять господарську діяльність на територіях громад, розташованих у зонах ведення бойових дій, тимчасової окупації чи оточення (блокування).
Ігнорування вимоги тягне сувору фінансову відповідальність:
Сумарно підприємця можуть оштрафувати на 12 000 грн за умови першого порушення. Якщо ФОП не виправить ситуацію і продовжить працювати без платіжного терміналу, то друге фінансове стягнення протягом року може досягти розміру 25 670 грн і більше.
В Україні у 2027 році може зрости розмір щомісячної доплати на догляд для окремих категорій пенсіонерів. Йдеться про людей віком від 80 років, які живуть самі, потребують постійного стороннього догляду та відповідають іншим визначеним законом умовам, п...
В Україні громади в межах пілотної програми можуть отримувати до 500 тис. грн на придбання будинку для проживання ВПО, нерухомість залишатиметься у власності громади, а переселенці користуватимуться нею без орендної плати, оплачуючи комунальні послуги....