Грошові перекази між подружжям: Ось кому доведеться сплатити податки

В Україні грошові перекази між чоловіком та дружиною, які перебувають в цивільному шлюбі, розглядаються як оподатковуваний дохід. Тож з таких операцій треба сплачувати податок на доходи фізичних осіб, а також військовий збір, передають Патріоти України з посиланням на фахівців юридичної компанії YANKIV.

Які грошові перекази оподатковуються

Відповідно до статті 174 Податкового кодексу України, подарунки, в тому числі грошові, від членів родини першого та другого ступенів — чоловіка або дружини. При цьому проживання однією сім’єю без шлюбу не є підставою для виникнення прав та обов’язків подружжя. Тож грошові перекази між партнерами в цивільному шлюбі розглядаються як оподатковуваний дохід.

Відповідно оподатковуються всі грошові операції між чоловіком та дружиною, які перебувають в цивільному шлюбі. Йдеться про перекази, що:

  • не передбачають обов’язкового повернення;
  • за своїм призначенням є подарунками;
  • здійснюються регулярно або одноразово.

Виключенням є лише офіційно оформлені позики за умови наявності документального підтвердження зобов’язання повернення грошей.


Хто з подружжя має платити податок та скільки

Податок сплачує той, хто отримує грошовий переказ. Отримувачу необхідно подати до ДПС податкову декларацію та включити отримані суми до загального річного доходу. Загалом до бюджету треба заплатити 23% від отриманих коштів, в тому числі:

  • 18% — ПДФО;
  • 5% — військовий збір.

Тобто, якщо, наприклад, цивільна дружина отримала від чоловіка сумарно 100 000 грн протягом року, вона має заплатити 23 000 грн податків.

За ігнорування цих вимог загрожують фінансові санкції. Так, несвоєчасне подання декларації передбачає штраф до 850 грн залежно від терміну прострочення. Пеня за несплату податку — 120% річних від суми заборгованості.

Виплату 2 тис. грн можуть забрати назад: Ось у якому випадку гроші автоматично повернуть до бюджету

четвер, 8 жовтень 2026, 22:05

Українці, які отримали 2000 грн за програмою "Скринінг здоров'я 40+", повинні використати кошти для проходження обстеження протягом двох місяців із дня їх зарахування. Якщо за цей час гроші не використати, невитрачений залишок автоматично повернуть до ...

Литва запропонує ЄС заборонити транзит зерна з Росії та запри санкції проти аграрних олігархів

четвер, 8 жовтень 2026, 21:20

Прем’єр-міністр Литви Міндаугас Сінкявічюс повідомив, що запропонує ЄС заборонити транзит російського зерна через територію блоку, а також запровадити санкції проти деяких аграрних олігархів з РФ, які підтримують війну в Україні, передають Патріоти Укр...