Якщо з пенсією проблеми: Українцям пояснили, як правильно оскаржувати рішення ПФУ

Українські громадяни мають право на оскарження рішень щодо призначених пенсій та соціальних виплат. Пенсійний фонд оновив процедуру подання та розгляду відповідних скарг. Про це йдеться у повідомленні пресслужби ПФУ, передають Патріоти України.

Право на оскарження рішень щодо соцвиплат

Громадянам надається можливість захистити свої права у разі неправомірних рішень чи бездіяльності посадовців ПФУ. Йдеться про звернення зі скаргами на рішення територіальних органів щодо:

  • пенсійного забезпечення;
  • страхових виплат;
  • соціальних послуг.

Помилки під час призначення пенсії чи відмова у виплатах можуть призвести до серйозних фінансових труднощів громадян. Українське законодавство дає змогу кожному звернутися за уточненням щодо рішень, якщо вважають, що права були порушені. Йдеться про такі ситуації:

  • помилки в обчисленні пенсійних виплат;
  • відмова в оформленні пенсії;
  • неправильно враховані періоди роботи/соціального страхування;
  • недотримання законодавчих термінів;
  • порушення прав на дострокове/пільгове призначення пенсії;
  • невідповідність поданих документів нормам законодавства;
  • порушення порядку виплати пенсійних виплат.

Згідно з правилами ПФУ, новий порядок деталізував, яким чином громадянам можна захистити свої права. Це прописано у постанові №21-1 від 13 червня 2025 року.

Подавати скарги можуть всі громадяни як особисто, так і через законних представників. Звернення необхідно подавати як у письмовому, так і в електронному форматі, дотримуючись вимог щодо ідентифікації заявників та надання додаткової документації.

Українці можуть звертатися зі скаргами:

  • у вищий за рівнем орган Пенсійного фонду (головне управління/правління ПФУ);
  • у письмовому форматі (паперовій/електронній формі через сайт е-послуг ПФУ із застосуванням е-підпису);
  • протягом місяця з дати, коли громадянин дізнався про те чи інше порушення.

За правилами, фахівці повинні розглянути скаргу у 30-денний термін, який за потреби можуть пролонгувати ще на 15 днів.

ПФУ зобов'язаний оформити рішення за скаргою у письмовому форматі та направити заявнику поштою чи видати під розписку. Якщо буде ухвалене рішення щодо часткового чи повного задоволення скарги, то буде надане розпорядження тероргану ПФУ з вимогою виправлення спірної ситуації.

Коли можуть не прийняти скаргу до розгляду

У фонді зауважують, що в разі, якщо громадянин надасть скаргу без поважної причини та ще й з запізненням, то її не буде розглянуто.

Також скаргу не приймуть у таких випадках:

  • якщо буде повторне подання без зазначення нових обставин;
  • якщо відповідна скарга вже розглядається в суді/є судове рішення.

У разі, якщо заявник не погодиться з рішенням Пенсійного фонду, то матиме право звернутися в адміністративний суд.

Українцям підвищать пенсії: Коли і кому доплатять 1,5 тис. грн

неділя, 28 грудень 2025, 12:28

В Україні з 1 січня 2026 року очікується перегляд рівня прожиткового мінімуму для пенсіонерів, що вплине на розмір мінімальних пенсійних виплат. Зокрема, дехто зможе отримати більше на 1,5 тис. грн. Про це поінформував експерт із пенсійних питань Вікт...

У Кабміні визначили тарифи на газ: Названо ціну з 1 січня 2026 року

неділя, 28 грудень 2025, 12:23

Кабінет міністрів продовжив дію покладання спеціальних обов'язків на суб'єктів ринку природного газу до 31 березня 2026 року. Таким чином, щонайменш, до цього періоду ціна на газ для населення не змінюватиметься. Вона складатиме 7 420 грн за 1000 кубом...