Якщо з пенсією проблеми: Українцям пояснили, як правильно оскаржувати рішення ПФУ

Українські громадяни мають право на оскарження рішень щодо призначених пенсій та соціальних виплат. Пенсійний фонд оновив процедуру подання та розгляду відповідних скарг. Про це йдеться у повідомленні пресслужби ПФУ, передають Патріоти України.

Право на оскарження рішень щодо соцвиплат

Громадянам надається можливість захистити свої права у разі неправомірних рішень чи бездіяльності посадовців ПФУ. Йдеться про звернення зі скаргами на рішення територіальних органів щодо:

  • пенсійного забезпечення;
  • страхових виплат;
  • соціальних послуг.

Помилки під час призначення пенсії чи відмова у виплатах можуть призвести до серйозних фінансових труднощів громадян. Українське законодавство дає змогу кожному звернутися за уточненням щодо рішень, якщо вважають, що права були порушені. Йдеться про такі ситуації:

  • помилки в обчисленні пенсійних виплат;
  • відмова в оформленні пенсії;
  • неправильно враховані періоди роботи/соціального страхування;
  • недотримання законодавчих термінів;
  • порушення прав на дострокове/пільгове призначення пенсії;
  • невідповідність поданих документів нормам законодавства;
  • порушення порядку виплати пенсійних виплат.

Згідно з правилами ПФУ, новий порядок деталізував, яким чином громадянам можна захистити свої права. Це прописано у постанові №21-1 від 13 червня 2025 року.

Подавати скарги можуть всі громадяни як особисто, так і через законних представників. Звернення необхідно подавати як у письмовому, так і в електронному форматі, дотримуючись вимог щодо ідентифікації заявників та надання додаткової документації.

Українці можуть звертатися зі скаргами:

  • у вищий за рівнем орган Пенсійного фонду (головне управління/правління ПФУ);
  • у письмовому форматі (паперовій/електронній формі через сайт е-послуг ПФУ із застосуванням е-підпису);
  • протягом місяця з дати, коли громадянин дізнався про те чи інше порушення.

За правилами, фахівці повинні розглянути скаргу у 30-денний термін, який за потреби можуть пролонгувати ще на 15 днів.

ПФУ зобов'язаний оформити рішення за скаргою у письмовому форматі та направити заявнику поштою чи видати під розписку. Якщо буде ухвалене рішення щодо часткового чи повного задоволення скарги, то буде надане розпорядження тероргану ПФУ з вимогою виправлення спірної ситуації.

Коли можуть не прийняти скаргу до розгляду

У фонді зауважують, що в разі, якщо громадянин надасть скаргу без поважної причини та ще й з запізненням, то її не буде розглянуто.

Також скаргу не приймуть у таких випадках:

  • якщо буде повторне подання без зазначення нових обставин;
  • якщо відповідна скарга вже розглядається в суді/є судове рішення.

У разі, якщо заявник не погодиться з рішенням Пенсійного фонду, то матиме право звернутися в адміністративний суд.

Таки буде? Експерт відповів, коли очікувати зниження цін на овочі

середа, 13 серпень 2025, 9:39

Заступник голови Всеукраїнської аграрної ради Денис Марчук відповів, чи варто очікувати зниження цін на овочі в Україні. Зокрема, він спрогнозував, якою буде ситуація з цінами на фрукти. Про все це Денис Марчук розповів в ефірі Ранок.LIVE, передають Па...

Розвідка доповіла про втрати бюджету Росії на експорті нафти та інших зборів протягом 2025 року

середа, 13 серпень 2025, 9:27

Доходи Росії від експорту нафти впали на 20%, що стало наслідком низки факторів, таких як зниження світових цін на енергоносії, посилення податкового тиску та вплив міжнародних санкцій. Про це повідомила Служба зовнішньої розвідки України у вівторок, 1...