Хіти тижня. Чому АТБ посварився з Roshen

Днями стало відомо про припинення співпраці між виробником кондитерських виробів компанією Roshen із роздрібною мережею АТБ. Магазини АТБ розпродують залишки продукції Roshen та звільняють полиці, які нею були зайняті, під товари інших марок. Покупців це не повинно вдарити по кишені, проте може спричинити певні незручності.

Знавці ринку кажуть, що "розлучення" між рітейлером і виробником товару – звичайна річ для ринкової стихії. Найчастіше партнерам, попри розбіжності, вдається домовитися. Однак у деяких випадках вони припиняють співпрацю - хтось на час, а хтось і назовсім.

Як буде в АТБ з Roshen, наразі невідомо. Вони поки що стадії розриву відносин. На полицях АТБ все ще можна відшукати продукцію цього виробника, і, очевидно, зведення фінансових рахунків у них ще попереду.Експерти звертають увагу, що за минулий рік АТБ рве стосунки вже з другим великим виробником. У лютому минулого року рітейлер припинив торгувати продукцією ТМ "Наша Ряба". Із власником "Ряби" АТБ не домовився через те, що той вирішив відкрити свої фірмові магазини поряд із супермаркетами АТБ. Фактично – використовувати "стежки", протоптані покупцями курятини до магазинів АТБ. Власники торгової мережі оцінили цей крок як недружній і відмовилися від співпраці із "курячим" магнатом.

Що стало каменем спотикання у відносинах з Roshen - поки невідомо. Як повідомило джерело, яке "в темі", вони просто не домовилися.

"Сторони не продовжили договір про співпрацю, який закінчився наприкінці минулого року. Таке рішення ухвалено за взаємною згодою", - розповів інсайдер.

У цій битві гігантів немає переможців

Для "солодкого" дітища Петра Порошенка втрата рітейлерської мережі АТБ буде дуже відчутною. Кажуть, що обсяг реалізації продукції Roshen у мережі АТБ становив 2,5 млрд гривень на рік. Якщо судити з непрямих даних про загальний річний оборот Roshen, то з АТБ компанія отримувала близько 9,5% своєї виручки.

Однак і для АТБ це "розлучення" з виробником також не пройде безслідно. Оборот цієї мережі у 2021 році склав 179,8 млрд грн, і частка Roshen у цьому показнику становить відчутні 1,4%.

"АТБ буде складно замінити Roshen, споживачі шукатимуть його в іншому місці", - розповів топ-менеджер однієї з найпопулярніших торгових мереж.

Щодо покупців, то вони не повинні постраждати через те, що виробник і продавець не домовилися. Правда, тепер покупцям, які звикли, що в АТБ все під рукою, доведеться шукати солодощі Roshen в інших точках, і торгова мережа ризикує втратити якусь частину своїх клієнтів, які перекинуться туди, де є все.


Удару по кишені бути? Як і коли може подорожчати комуналка в Україні

п’ятниця, 7 листопад 2025, 7:26

В Україні тарифи на комунальні послуги можуть переглянути вже наступного року. Про це йдеться в кількох прогнозах урядових організацій. При тому скасувати мораторій на підвищення тарифів буде вкрай складно, саме тому підвищити тариф на газ, опалення та...

Замість одного місяця - цілих три: Ось кому так рахують пенсійний стаж в Україні

п’ятниця, 7 листопад 2025, 6:00

В Україні активно говорять про необхідність зміни формули розрахунку пенсії для її зростання, проте є категорії, яким пенсійний стаж нараховується із серйозною пільгою. Йдеться про зарахування 1 місяця у потрійному розмірі при обчисленні пенсійного ста...