Хіти тижня. Чому АТБ посварився з Roshen

Днями стало відомо про припинення співпраці між виробником кондитерських виробів компанією Roshen із роздрібною мережею АТБ. Магазини АТБ розпродують залишки продукції Roshen та звільняють полиці, які нею були зайняті, під товари інших марок. Покупців це не повинно вдарити по кишені, проте може спричинити певні незручності.

Знавці ринку кажуть, що "розлучення" між рітейлером і виробником товару – звичайна річ для ринкової стихії. Найчастіше партнерам, попри розбіжності, вдається домовитися. Однак у деяких випадках вони припиняють співпрацю - хтось на час, а хтось і назовсім.

Як буде в АТБ з Roshen, наразі невідомо. Вони поки що стадії розриву відносин. На полицях АТБ все ще можна відшукати продукцію цього виробника, і, очевидно, зведення фінансових рахунків у них ще попереду.Експерти звертають увагу, що за минулий рік АТБ рве стосунки вже з другим великим виробником. У лютому минулого року рітейлер припинив торгувати продукцією ТМ "Наша Ряба". Із власником "Ряби" АТБ не домовився через те, що той вирішив відкрити свої фірмові магазини поряд із супермаркетами АТБ. Фактично – використовувати "стежки", протоптані покупцями курятини до магазинів АТБ. Власники торгової мережі оцінили цей крок як недружній і відмовилися від співпраці із "курячим" магнатом.

Що стало каменем спотикання у відносинах з Roshen - поки невідомо. Як повідомило джерело, яке "в темі", вони просто не домовилися.

"Сторони не продовжили договір про співпрацю, який закінчився наприкінці минулого року. Таке рішення ухвалено за взаємною згодою", - розповів інсайдер.

У цій битві гігантів немає переможців

Для "солодкого" дітища Петра Порошенка втрата рітейлерської мережі АТБ буде дуже відчутною. Кажуть, що обсяг реалізації продукції Roshen у мережі АТБ становив 2,5 млрд гривень на рік. Якщо судити з непрямих даних про загальний річний оборот Roshen, то з АТБ компанія отримувала близько 9,5% своєї виручки.

Однак і для АТБ це "розлучення" з виробником також не пройде безслідно. Оборот цієї мережі у 2021 році склав 179,8 млрд грн, і частка Roshen у цьому показнику становить відчутні 1,4%.

"АТБ буде складно замінити Roshen, споживачі шукатимуть його в іншому місці", - розповів топ-менеджер однієї з найпопулярніших торгових мереж.

Щодо покупців, то вони не повинні постраждати через те, що виробник і продавець не домовилися. Правда, тепер покупцям, які звикли, що в АТБ все під рукою, доведеться шукати солодощі Roshen в інших точках, і торгова мережа ризикує втратити якусь частину своїх клієнтів, які перекинуться туди, де є все.


В Україні знижуватимуться реальні зарплати: У НБУ розповіли, хто залишиться затребуваним

п’ятниця, 19 серпень 2022, 11:15

В Україні до кінця року рівень безробіття повільно знижуватиметься, тоді як реальний розмір зарплат (з урахуванням інфляції) скорочуватиметься. Затребуваними у майбутньому будуть фахівці, які задіяні у логістиці та відновленні інфраструктури. Про це йд...

Зеленський підписав закон про мораторій на підвищення комунальних тарифів до кінця війни

п’ятниця, 19 серпень 2022, 10:16

Президент Володимир Зеленський підписав закон, який передбачає встановлення мораторію на підвищення тарифів на тепло для населення. Про це повідомляється на сайті Ради у картці відповідного законопроєкту № 7427, передають Патріоти України. Верховна Ра...