Крихкий, як скло, асфальт, який поклали на одній з вулиць Черкас, просів під колесами легковика і розсипався після ремонту. А на Закарпатті чоловіки рибалили в глибокій вибоїні. Але найцікавіше – на трасі Кропивницький – Миколаїв. Водії хотіли протестувати через ями на дорозі, але застрягли в траншеях, передають Патріоти України з посиланням на Сегодня.
75 млрд гривень з Дорожнього фонду хочуть виділити в наступному році. Це на третину більше, ніж зараз.
Але питання скоріше не в грошах, а в якості відновлення старих шляхів, і будівництві нових. До речі, зараз на Полтавщині повним ходом йде реконструкція автодороги "Дніпро – Решетилівка". Це повинна бути бетонка. 37 кілометрів. Перша цементно-бетонна траса не військового призначення в Україні. Кладуть турки і українці. Чи гарантує це якість?
Дорога вийшла з берегів. Такі відгуки водіїв можна почитати в соціальних мережах про сумнозвісний в'їзд у Полтаву. І нічого дивного. Дорогу не ремонтували понад 15 років. Але, схоже, в цьому році робота пішла. І ремонтні роботи почалися.
Було б дивно, якби і в цьому році керівництво Полтавської області не взялося за ремонт дороги місцевого значення. Адже субвенцій з держбюджету на дороги Полтавщини виділили на 400 млн грн. По всій країні сумарно для кожної області виділено 14 з половиною мільярдів гривень.
А як з дорогами в інших областях? Розібратися в цьому допоможе Костянтин. Його робота пов'язана з частими поїздками по містах України. "Є шматки дороги, які в суцільних ямах. Є ділянки дороги, які вже зроблені. Причому зроблено не так, як у нас робили раніше, просто ями залатали асфальтом, а зроблений абсолютно новий асфальт", – ділиться автомобіліст.
Дорогою з ямами нікого в Україні не здивуєш. Хіба що новими дорогами.
Одну з таких можна помітити в Полтавській області. На трасі, яку почали ремонтувати ще у 2010, кипить робота.
"Дорога міжнародного значення Київ-Харків-Довжанський, яка з'єднує столицю з містом Харків і далі – в зону бойових дій. До 2012 року був зроблений правий проїзд цієї дороги, а лівий, де дорога частково була, був розібраний для того, щоб облаштувати інші шари. Але, в зв'язку з відсутністю фінансування, роботи були припинені", – говорить Анатолій М'ягкохліб, заступник начальника служби автомобільних доріг у Полтавській області.
До кінця року дорогу обіцяють повністю відремонтувати. Але чи не будуть українці спостерігати після зимового сезону картину, коли разом зі снігом зійде асфальт?
"Згідно з усіма вимогами гарантійний термін – 10 років на покриття. Зі снігом цей асфальт не піде точно, а от з перевантаженням все-таки варто поборотися", – каже Олексій Карасьов, керівник проекту реконструкції автодороги Київ-Харків.
"Якщо раптом підрядник не виконав технології, зробив якісь помилки технологічні, він повинен за свій рахунок протягом 10 років усунути зазначені помилки", – пояснює Артем Безуглий, директор Державного дорожнього науково-дослідного інституту.
Глава "Укравтодору" запевняє: за останні два роки вдалося здійснити дві ключових реформи в області – це створення дорожнього фонду та децентралізація з управління дорожнім господарством. З 1 січня 2018 за дороги місцевого значення відповідають губернатори, за траси державного значення – "Укравтодор".
"Мережа доріг місцевого і державного значення – це в цілому 170 тисяч кілометрів доріг. З них 50 тисяч – це наші дороги державного значення. І коли я 2,5 року прийшов в "Укравтодор", від своїх друзів з Всесвітнього Банку ми отримали звіт експертів – 95% усіх доріг в Україні було в критичному стані. Зараз ми підійшли до рівня десь 90%", – відзначає Славомир Новак, в. о. голови Державного агентства автомобільних доріг України.
Активізувалися з весни роботи з будівництва нової бетонної траси "Дніпро-Решетилівка". Дорога національного значення була побудована ще в середині минулого століття. Зараз стара асфальтова дорога перетворюється в сучасну 4-смугову цементо-бетонну магістраль.
"За добу можна заливати один кілометр такої дороги. В зимовий час бетон буде стискатися, а в літній час він розширюється. І оскільки ми знаємо це, то ми через кожні 75 метрів ставимо деформаційні шви до 3 см, щоб бетон міг розширюватися і стискатися . і також кожні 4 метри ми ставимо деформаційні шви, де ми ставимо арматуру і анкери, щоб тримати дорожнє полотно", – розповідає Джандан Тюмер, керівник проекту реконструкції автодороги "Дніпро-Решетилівка".
Нова дорога укладається в чотири шари, загальна висота дороги становить метр і 4 сантиметри. Вирівнювання верхнього шару – майже ювелірна ручна робота.
Якість бетону перевіряється як на заводі, розташованому в декількох кілометрах від місця будівництва, так і безпосередньо перед укладанням.
Зараз рух вже відкрито на ділянці в 15 км. Загальна вартість дороги – близько 12 млрд гривень бюджетних коштів.
На цій ділянці роботи виконує турецька компанія. Але половина робітників – українці.
"Бетон завжди трошки дорожче, але він більш довговічний. Тобто ми прийняли рішення, що в рамках коридору go highway від Умані на південь будемо цю дорогу проектувати, а потім ремонтувати. З наступного року будемо починати капремонт цієї дороги також у бетоні. Але ми реалізуємо і інші бетонні проекти. У тому числі – обхід Житомира, "Миколаїв-Кропивницький" в межах Миколаївської області починаємо будівництво", – каже Новак.
Крім коштів з дорожнього фонду "Укравтодор" шукає й інші джерела фінансування для ремонту та будівництва нових доріг. У тому числі міжнародних фінансових організацій.
"Зараз в Київській області починаємо капітальний ремонт, реконструкцію дороги М01 "Київ-Чернігів", кошти МФО (міжнародних фінансових орагінзацій – ред.). Там вартість 140 млн доларів. Тобто відразу можна порахувати, що це – великий обсяг фінансування", – зазначає Новак.
"Раніше це був так званий аварійний ремонт. Коли ями просто закатували в асфальт. І через рік ці ями знову з'явилися. І щороку робили те ж саме. Зараз я дивлюся, що підхід змінився. Просто з нуля роблять великі шматки дороги – по кілька кілометрів, по кілька десятків кілометрів", – ділиться автомобіліст Костянтин.
"За останні 2-3 роки, після створення Дорожнього фонду і після реформи децентралізації значно активізувалися ремонтно-будівельні роботи. Я в галузі працюю вже 15 років, і такі темпи на майданчиках будівельних я бачу напевно вперше за свою практику", – відзначає Безуглий.
Якщо темпи і ремонту, будівництва, і фінансування збережуться – Україна може повернути собі статус великої транзитної артерії. А поки через низьку якість полотна, а отже низьку швидкість і ризик аварій, перевізники уникають використання українських доріг для транзиту вантажів між Європою та Азією.
Від 1 січня 2025 року педагогічні працівники середніх шкіл почнуть отримувати щомісячну доплату в розмірі 1 300 грн, а від 1 вересня сума збільшиться до 2 600 грн. Про це йдеться в постанові Кабінету міністрів України №1286, передають Патріоти України....
В енергосистемі зберігається значний дефіцит, і ситуація в ній змінюється - можливі зміни в застосуванні заходів обмеження світла. Про це повідомляє пресслужба НЕК "Укренерго", передають Патріоти України. Зазначається, що зараз українська енергосистема...