
Розмір пенсії залишається найважливішим показником для українських пенсіонерів, і якщо ви не належите до категорії пільговиків, наприклад, ліквідаторів аварії на ЧАЕС, то навряд чи вам світить підвищена пенсія понад 20 тисяч гривень. Тому в жовтні 2026 року окремого загального підвищення мінімальних пенсій не передбачено. Пенсіонери отримуватимуть виплати у розмірах, встановлених після березневої індексації, передають Патріоти України.
Відповідні суми визначені постановою Кабінету Міністрів № 236, про що повідомляв Пенсійний фонд України. Розмір мінімальної виплати залежить від віку, страхового стажу та інших умов.
4 213 грн — для непрацюючих пенсіонерів від 65 років із повним страховим стажем: 30 років для жінок і 35 років для чоловіків;
4 213 грн — для пенсіонерів від 80 років зі страховим стажем не менш як 20 років для жінок і 25 років для чоловіків;
4 050 грн — для пенсіонерів віком від 70 до 80 років із повним страховим стажем 30/35 років;
3 725 грн — для пенсіонерів до 70 років із необхідним страховим стажем, а також для людей з інвалідністю I групи незалежно від віку та тривалості стажу;
3 406 грн — для інших непрацюючих пенсіонерів незалежно від віку та закону, за яким їм призначено пенсію.
Водночас мінімальна пенсія за віком у 2026 році становить 2 595 грн. Ця сума відповідає прожитковому мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Фактична пенсія конкретної людини може бути більшою, оскільки залежить від страхового стажу, заробітку та передбачених законодавством доплат.
Частині пенсіонерів у жовтні передбачена вікова надбавка. Її розмір становить від 300 до 570 грн залежно від віку.
Водночас доплату отримають лише ті пенсіонери, які відповідають встановленим вимогам. Зокрема, розмір їхньої пенсії не має перевищувати 10 340,35 грн.
Українці, які мають право на пільги з оплати житлово-комунальних послуг, можуть втратити державну підтримку за певних обставин. Водночас сама наявність боргу за комуналку не є підставою для автоматичного припинення пільги, передають Патріоти України. Н...
У листопаді 2026 року мінімальна заробітна плата в Україні залишається на рівні 8647 гривень на місяць. Однак після сплати податків офіційно працевлаштований працівник отримує менше — 6658,19 гривні, передають Патріоти України. Адвокатка Анна Даніель п...