Таким чином, кількість українців, зацікавлених в започаткуванню власної справи в Польщі, зросла на третину. Цю тенденцію можна помітити й в реєстрах Управління соціального страхування сусідньої країни. Кількість громадян України, які ведуть господарську діяльність на польській території за 2020 рік, збільшилася до 5,9 тисяч.
Згідно з даними Gremi Personal, Польща приваблює українських бізнесменів через кілька причин. Вона географічно близько розташована, польська мова схожа на українську, а економіка більш стабільна. Головна ж причина – привабливі умови відкриття й ведення бізнесу для іноземців. Прозорі податкові умови й державні вимоги теж переконують українців відкривати бізнес в Польщі.
“У поляків схожа ментальність до нашої, але в них європейські підходи до ведення бізнесу”, – сказав засновник Gremi Personal Євген Кириченко. Дмитро Волков з Києва в серпні відкрив барбершоп Pan Morgan у Варшаві. Він зауважує, що політично-економічна ситуація в Польщі набагато стабільніша, ніж в Україні.
А також більш прийнятні для компаній податки. За словами Волкова, за півроку роботи його заклад у Варшаві приносить кращий дохід, ніж той, який працює в Києві вже п’ять років. Експерти Gremi Personal вважають, що український бізнес в Польщі стає дедалі більш цивілізованим і впорядкованим. За словами прес-секретаря аналітичного центру Сергія Мірки, українки, які раніше прибирали офіси й помешкання в польських містах, тепер засновують клінінгові фірми. Так само бригади українських будівельників започатковують офіційні компанії, які пропонують ремонтно-будівельні послуги з офіційними угодами й фактурами.
Пандемія коронавірусу задала новий імміграційний тренд з України. Люди, які втратили малий і середній бізнес вдома, переїжджають до сусідьної країни на заробітки, плануючи з часом відкрити фірму на польській території. Уроки пандемії Дослідження компанії EWL показало, що восени 2019 року більш ніж 27% українців, які працювали в Польщі, планували відкрити власний бізнес. Найчастіше вони хотіли торгувати, хоча були й охочі займатися культурно-розважальною сферою, будівництвом, логістикою, готельним чи гастрономічним бізнесом.
Коронавірус зламав ці плани, але не змінив зацікавлення у запуску власної справи в Польщі. “Ми бачимо, що іноземці, які живуть в Польщі, як і самі поляки, винесли урок з пандемії коронавірусу і пов’язаних з нею зупинок економіки. Тому вони частіше шукають можливості почати бізнес в сферах, стійких до локдаунів: в роздрібній торгівлі, логістиці, в сфері будівельно-ремонтних послуг тощо”, – сказав директор EWL Рафал Мроз.
Однак, є й багато підприємців, які зосереджуються на гастрономічному бізнесі, попри ризики постраждати від пандемії. Олег Яровий з України більше 5 років разом з дружиною володіють мережею кав’ярень Dobro & Dobro. Він говорить про те, що за час пандемії його компанія лише розвивалася. За 2020 рік мережа кав’ярень розширилася вдвічі – до 12 закладів. Головним чином, це відбулося завдяки покупцям франшизи, серед яких переважна більшість – це бізнесмени з України. Сам Яровий за пандемічний рік швидко пристосував пропозиції своїх кав’ярень до нових потреб.
Наприклад, в меню з’явилися сніданки з доставкою додому. Також українець запустив нову мережу Sushi Cafe. “Ситуація важка, доходи кав’ярень скоротилися на 30-40%. Але зараз легше знайти привабливі місця”, – сказав Яровий, за рік-півтора хоче розширити мережу Dobro & Dobro до ста точок за підтримки зовнішнього інвестора.
Українські переселенці (ВПО) можуть отримати субсидію на оренду житла, лише маючи офіційний договір на оренду. При цьому укласти такий договір можна відразу під час подання заявки на субсидії у філії Пенсійного фонду України (ПФУ), а орендодавцю буде к...
Українська гривня опустилася на шосте місце з кінця в списку найбільш недооцінених валют світу в оновленому індексі Біг-Мака, передають Патріоти України з посиланням на дані рейтингу The Economist за січень 2025 року. Згідно з даними видання, Біг-Мак ...