Нова ніша транспортного ринку обіцяє великі дивіденди тому, хто вчасно стане лідером: Китай запустив перше масове виробництво модульного літаючого авто

Поки з десяток стартапів по всьому світові граються з одиничними виробами або дрібними серіями, в КНР вирішили захопити і цей перспективний ринок, розраховуючи, що запит на літаючі авто дозрів до масового продажу як більш економний конкурент малої авіації

Повна потужність підприємства здатна випускати до 10000 літальних авто на рік

Китайська компанія Xpeng Motors через свою дочірню фірму Aridge офіційно запустила першу у світі масову виробничу лінію модульних літаючих автомобілів, повідомляє CarNewsChina. Із заводу вГуанчжоу зійшов перший зразок моделі Land Carrier, який буде використаний для випробувальних польотів і перевірки виробничих процесів. Повноцінні поставки апаратів заплановані на 2026 рік.

Виробничий комплекс площею близько 120 тисяч кв.м призначений для випуску літаючого автомобіля нового покоління, який може розділятися на два окремі модулі -наземний транспортний засіб і повітряний апарат. "Материнський" наземний модуль має три осі, шість коліс, повний привід і керування задньою віссю, що забезпечує високу прохідність і вантажопідйомність.

Фото: Xpeng

Автомобіль завдовжки 5,5 метра, завширшки 2 метри та заввишки 2 метри легко поміщається на стандартне паркувальне місце і може керуватися з звичайними водійськими правами. Повітряний модуль - це електричний шестироторний літальний апарат з подвійною повітряною системою, корпусом і лопатями з вуглецевого волокна та панорамною кабіною на 270°, що забезпечує широкий огляд під час польоту.

Модель Land Carrier підтримує як ручний, так і автономний режим польоту. Пілот може керувати апаратом за допомогою однієї ручки, тоді як автономний режим забезпечує інтелектуальне планування маршруту, автоматичний політ за заданим шляхом, зліт і посадку одним натисканням, а також 3D-візуальну навігацію.

Підприємство складається з п’яти основних цехів - композитного, силового, збірного, фарбувального та фінальної інтеграції. Композитний цех виготовляє карбонові елементи, включно з лопатями й панелями, з річною потужністю до 300 тонн, що робить його одним із найбільших у галузі. Силовий цех збирає та тестує системи підйому й управління польотом, використовуючи першу у світі інтегровану автоматизовану лінію для електродвигунів і роторів.

Складання корпусу здійснюється за технологією "холодного з’єднання" з використанням заклепок і клейових з’єднань. Фарбувальний цех застосовує багатошарову технологію 8C6B на гнучкій автоматизованій лінії, а фінальний відділ інтегрує дев’ять основних систем і проводить перевірку відповідності вимогам безпеки та льотної придатності. Система хмарного калібрування автоматично тестує автопілот, систему керування польотом і балансування центру ваги.

Заявлено, що завод використовує сонячну енергію, енергоощадне обладнання та цифрову систему енергоменеджменту, що зменшує викиди CO2. На повну потужність підприємство зможе випускати до 10000 літальних авто на рік, початково - 5000 одиниць, або один апарат кожні 30 хвилин.

Забили на сплох: Європейські виробники вимагають негайно зупинити імпорт одного з українських продуктів

четвер, 18 грудень 2025, 6:33

CEFS (Європейська асоціація виробників цукру) і C.I.B.E. (Міжнародна конфедерація європейських виробників цукрових буряків) закликають європейські інституції терміново відреагувати на критичну ситуацію на ринку цукру ЄС, передають Патріоти України. CEF...

Слуга для двох задач

четвер, 18 грудень 2025, 3:35

Яка «несподіванка». Олександра Корнієнка обрано головою партії «Слуга народа». Перед новоспеченим головним «слугою» стоїть нетривіальне завдання. Зеленський нещодавно «дав доручення» ВРаді розробити законопроект про вибори в умовах воєнного стану. Про ...